Bolehkah saya meletakkan setem pada sampul surat empuk?

Jika pengirim gelembung anda dianggap sebagai sampul surat dan beratnya 1 auns atau kurang, anda boleh menampar setem $0.55 selama-lamanya pada mel anda dan hantarkannya ke pejabat pos anda seperti biasa. Jika pengirim gelembung anda dianggap sebagai pakej, anda akan memilih antara USPS First Class, USPS Retail Ground, Priority Mail dan Media Mail.

Di manakah setem pergi pada pengirim gelembung?

Letakkan pengirim gelembung pada skala yang mampu mengukur auns. Catatkan berat pengirim gelembung. Rujuk senarai harga Perkhidmatan Pos Amerika Syarikat untuk sampul surat yang besar (lihat Sumber). Lekatkan jumlah setem yang sesuai ke penjuru kanan sebelah atas pengirim gelembung.

Adakah sampul surat empuk dianggap sebagai pakej?

Bubble Mailers dan Envelopes Dipertimbangkan Pakej Apabila Ia Tebal 3/4 Inci atau Lebih. USPS hanya akan menerima pengirim gelembung sebagai pakej jika jumlah ketebalannya ialah 3/4 inci atau lebih. Ini tidak terpakai apabila mel gelembung kosong, tetapi apabila kandungan penghantaran anda berada di dalam.

Adakah sampul surat berlapik memerlukan kos pos tambahan?

Ini adalah kerana sampul berlapik berharga $0.55 dalam kos pos tambahan. Anda membayar untuk Sampul Kadar Rata (pilihan $6.55) tetapi menggunakan Sampul Kadar Rata Berlapis, yang berharga $7.10. Ini rumit, kerana sampul surat berlapik menyebut "Sampul Kadar Rata" dalam fon besar dan hanya masukkan "Berlapik" dalam teks kecil di sebelah kod bar.

Berapa banyak setem yang saya perlukan untuk mel gelembung 4x7 2020?

Jika anda ingin menggunakan setem untuk menghantar mel gelembung anda sehingga 4 auns melalui USPS First Class, kosnya sekitar $3.74. Ini akan mengambil masa 7 setem selamanya ($0.55 setiap setem) untuk menghantar pengirim gelembung anda.

Bagaimana anda tahu berapa banyak setem yang perlu diletakkan pada sampul surat?

Berapakah kos untuk menghantar sampul surat berlapis 4 oz?

Berapakah kos untuk menghantar sampul surat berlapis 4 oz? Sampul Empuk Kadar Rata Mel Utama yang popular akan dikenakan kos $7.75 dalam 2020 berbanding $7.55 pada masa ini, peningkatan $0.20. Kadar untuk Kotak Kadar Rata Sederhana Mel Utama akan meningkat 40 sen, kepada $13.20 daripada $12.80 pada masa ini.

Berapakah kos untuk menghantar sampul surat berlapik 6x9?

Mel Kelas Pertama

Sampul surat 6" x 9" dengan berat sehingga 1 auns memerlukan satu $.50 setem kadar kelas pertama. Untuk setiap auns tambahan, anda perlu membayar $0.21. Jadi, untuk berat antara 1 dan 2 auns, anda akan dikenakan bayaran $0.71.

Berapa tebal sampul surat berlapik kadar rata?

Selagi sampul surat tertutup dalam lipatan biasa, bonjolan tidak akan menjadi masalah. Tiada ketebalan maksimum untuk Sampul Kadar Rata.

Apakah sampul surat berlapik rata?

Sampul Surat Kadar Rata Berlapis Mel Keutamaan ialah sebuah sampul surat 9.5in (L) kali 12.5in (W), dialas dengan padding gelembung untuk perlindungan tambahan. Ia fleksibel, boleh dibengkokkan dan cukup tebal untuk melindungi item anda daripada benjolan dan kejatuhan transit pos.

Bolehkah saya menulis terus pada pengirim gelembung?

Anda boleh sama ada menaip alamat anda pada label menggunakan perisian atau tapak web membuat label atau tulis nama dan alamat penerima secara terus ke pengirim surat anda. Bagi mereka yang tidak pernah membungkus dan menghantar kotak atau mel sebelum ini, prosesnya agak mudah.

Apakah yang perlu saya letakkan pada mel gelembung?

Pengirim gelembung sangat bagus untuk digunakan buku, CD dan DVD, barang kemas, elektronik kecil, bahagian automotif tertentu dan plak. Jika anda sedang mencari cara yang selamat dan berkesan untuk menghantar barang yang rapuh tanpa membebankan wang, pengirim gelembung ialah pilihan yang tepat untuk anda.

Bolehkah saya menggunakan sampul surat empuk saya sendiri untuk mel keutamaan?

Jika anda menggunakan sampul surat atau kotak anda sendiri untuk Mel Keutamaan, kenal pasti dengan tanda, "Mel Keutamaan." ... Tidak kira bagaimana pembungkusan dikonfigurasikan semula atau cara penandaan boleh dihapuskan, apa-apa perkara yang dihantar dalam pembungkusan Mel Keutamaan yang dikeluarkan oleh USPS dikenakan harga Mel Keutamaan yang sesuai.

Bolehkah saya menghantar barang-barang kecil dalam sampul surat?

Anda boleh menghantar poskad standard, surat dan sampul surat besar dan bungkusan kecil sehingga 15.99 auns menggunakan Mel Kelas Pertama. Jika pakej Kelas Pertama anda melebihi 15.99 auns, anda mesti meningkatkan kelas mel kepada Mel Keutamaan.

Bolehkah saya menghantar gelang dalam sampul surat?

Kebanyakan barang kemas adalah kecil dan cukup ringan untuk dimuatkan dalam sampul surat biasa. Tetapi, anda tidak boleh menghantar barang kemas dalam sampul surat biasa kerana pejabat pos melarangnya. ... Mesin pemprosesan surat menggunakan sepasang penggelek untuk memastikan sampul surat tidak bergerak.

Adakah lebih murah untuk dihantar dalam kotak atau sampul berlapis?

Adakah lebih murah untuk dihantar dalam kotak atau sampul surat empuk? Penghantaran sampul surat empuk hampir selalu lebih murah daripada penghantaran kotak, tetapi ini mungkin bukan pilihan terbaik untuk pakej anda bergantung pada apa yang anda hantar. Barangan rapuh atau berharga atau penghantaran berbilang item sentiasa terbaik dibungkus dalam kotak.

Adakah lebih murah untuk menghantar kadar rata atau keutamaan?

Mel Keutamaan daripada USPS selalunya merupakan cara termurah untuk mendapatkan pakej ke destinasinya dalam 1-3 hari, termasuk penjejakan. Apabila pakej anda lebih ringan, Mel Keutamaan kadangkala mengalahkan Kadar Rata pada harga, terutamanya pada pakej yang hanya beberapa paun dan perjalanan ke Zon 4 atau lebih dekat.

Bolehkah saya melipat sampul surat berlapik rata?

A. Selagi FRE boleh ditutup dalam lipatan biasa, dan selagi bahagian tepi FRE belum dibina semula, contohnya dengan dicelah dan disisipkan gusset, ia tidak mengapa.

Adakah sampul surat 6x9 dianggap surat?

Untuk layak menerima surat pada harga surat, sekeping mestilah: segi empat tepat. Sekurang-kurangnya 3-1/2 inci tinggi x 5 inci panjang x 0.007 inci tebal. Tidak lebih daripada 6-1/8 inci tinggi x 11-1/2 inci panjang x 1/4 inci tebal.

Bolehkah saya menjatuhkan mel gelembung dalam peti mel?

Jawapannya ialah ya. Pejabat pos A.S. membenarkan pengguna memasukkan bungkusan ke dalam peti mel biru selagi ia boleh muat dan mempunyai bayaran pos yang betul – sama ada melalui setem atau bayaran pos yang dicetak daripada Amazon, Stamps.com atau Paypal).

Berapa banyak setem yang perlu saya letakkan pada sampul surat 9x12 2020?

Berapakah kos untuk menghantar sampul surat 9×12 pada tahun 2020? Auns pertama sampul surat 9×12 harus digunakan dua Setem Selamanya (bersamaan dengan $1). Selain itu, anda perlu membayar setem tambahan untuk setiap auns tambahan bersamaan $0.20.

Berapa banyak setem yang saya perlukan untuk sampul surat 4 oz?

4 x Setem Selamanya Domestik, setem 1 x 5 sen, ditambah setem Auns Tambahan 1 x 15 sen. Ini akan menelan kos sebanyak $2.40. Anda juga boleh membayar lebih dengan menggunakan 5 x Setem Selamanya Domestik.

Apakah cara paling murah untuk menghantar sampul surat berlapik kecil?

USPS ialah cara termurah untuk menghantar produk di bawah 13 auns. Biar saya katakan sekali lagi untuk penekanan. Jika anda menghantar pakej yang beratnya kurang daripada 13 auns, anda harus menghantarnya melalui USPS.