Adakah anda mempunyai sudut shiplap?

Jika anda membungkus kapal di sekeliling sudut dalam atau luar, atau ke bawah tepi siling ke dinding, kami sentiasa memiring semua sudut tersebut pada sudut 45* untuk memastikan peralihan yang lancar dan supaya ia kelihatan seperti papan itu benar-benar melilit di sudut.

Adakah anda perlu Miter shiplap sudut?

Anda perlu miter kedua-dua papan pada 36 darjah. Tidak setiap sudut mungkin 90 darjah jadi adalah penting untuk mengukur sebelum anda memotong papan untuk memastikan bahawa papan akan sesuai dengan ketat tanpa sebarang jurang. Untuk melicinkan jahitan, isi dengan dempul di tepi, pasir dan cat.

Adakah anda meletakkan trim di sekeliling shiplap?

Ikut urutan operasi yang betul. Pasang shiplap palsu anda sebelum perkara lain di dalam bilik – bermaksud papan tiang, mahkota, dan trim. Malangnya, saya tersilap memasang trim saya sebelum shiplap saya, jadi saya terpaksa mencakar kepingan shiplap saya dengan jigsaw untuk menjadikannya muat di sekeliling tingkap dan pintu saya.

Bagaimanakah anda melipat sudut dalam shiplap?

Cara Mendempul Jahitan Pada Shiplap

  1. Sebaik sahaja anda telah memasang lapik kapal anda, jalankan manik dempul akrilik (juga dikenali sebagai dempul lateks) di sepanjang jahitan di mana lapik kapal berakhir hingga ke dinding, sudut dalam atau acuan.
  2. Ratakan kaul dengan jari atau kain yang bersih supaya kaul itu muat kemas ke dalam jahitan.

Adakah anda terhuyung-hayang shiplap?

Shiplap Mengejutkan Mencipta Estetika Yang Seimbang

Apabila memasang shiplap pada dinding atau siling yang melebihi panjang shiplap anda, anda perlu menyatukan papan. Terhuyung-huyung papan shiplap begitu bahawa sambungan hujung dihamparkan di sepanjang dinding atau siling secara rawak.

Jurang Nikel lwn. Shiplap | Kayap Cedar 101 | Habuk papan EP04

Adakah anda memulakan shiplap di bahagian atas atau bawah?

Melangkah dari bawah ke atas adalah cara untuk pergi! Sama ada anda menggunakan papan lidah dan alur atau shiplap tepi arnab sebenar – prosesnya adalah sama. Setelah papan aras seterusnya dipasang, masukkan beberapa batang cat untuk jurang yang sekata antara kedua-dua papan.

Adakah anda memaku atau gam shiplap?

Lampirkan Baris Pertama Shiplap

Letakkan paku melalui bahagian atas dan bawah setiap papan shiplap di mana ia melintasi stud. Gunakan pelekat untuk melekatkan papan terlebih dahulu atau minta rakan kongsi untuk membantu anda memegangnya di tempatnya.

Sekiranya anda mengisi lubang paku pada shiplap?

Jangan lupa untuk mengisi mana-mana lubang kuku dan celah di dalam kapal dengan spackle atau caulk sebelum mengecat. Jika anda mengecat lapik kapal sebelum pemasangan, isi lubang dan celah selepas lalip kapal diletakkan dan kemudian sentuh kawasan ini dengan cat.

Apakah yang anda gunakan untuk mengisi jurang dalam shiplap?

Tampal lubang-lubang dan tutup celah-celahnya

Anda akan mahu menggunakan a dempul boleh lukis untuk celah dan rekahan, dan untuk lubang paku, tampalan + primer 3M ini adalah kegemaran saya. Selalunya apabila anda menggunakan tampalan, anda boleh melihatnya selepas anda melukis, kilauan itu tidak pernah betul-betul betul dan ia hanya kelihatan seperti tampalan.

Bagaimanakah anda menyembunyikan jahitan dalam shiplap?

Sebelum papan lapis dan dinding kering, pembina akan menyusun bilik dalam rimpang kapal untuk memastikannya hangat dan kering, kemudian tutupnya dengan lapisan kain muslin atau kain katun dan kertas dinding untuk menyembunyikan jahitan shiplap.

Apakah yang Joanna Gaines gunakan untuk shiplap?

Joanna menggunakan lipit kayu asli sebagai wainscoting di ruang tamu rumah ini. Anda juga boleh mencipta rasa gaya desa dengan menambahkan awning kotak kayu pada tingkap rumah anda, seperti yang Joanna Gaines lakukan di ruang tamu gaya Tukang ini.

Bolehkah saya menggunakan penamat penamat untuk shiplap?

A selesai nailer atau brad nailer ialah alat yang paling mudah dan cekap untuk digunakan semasa memasang shiplap atau lidah dan alur baharu anda. Ia boleh dibeli/disewa dengan agak murah dari kedai perkakasan tempatan anda, ia ringan, dan cukup mudah sehingga kanak-kanak berumur 12 tahun boleh menggunakannya!

Apakah jenis pengacuan yang anda gunakan dengan shiplap?

Pengacuan papan tiang MDF untuk dinding shiplap

Ia lebih berpatutan daripada kayu, tetapi sangat sesuai untuk pemasangan jenis ini. Mungkin terdapat pilihan yang lebih murah, tetapi ini sudah dipotong, disiapkan, mengambil cat dengan mudah, dan anda boleh memilih lebar yang sesuai untuk kerja anda.

Di manakah anda memaku shiplap?

Jika anda menampal shiplap menggunakan paku, mudah sahaja letakkan papan pada kedudukannya, dan memacu paku melalui bebibir, dan muka papan. Selepas itu, anda perlu mengisi lubang paku pada muka setiap papan dengan pengisi kayu untuk mencipta penampilan yang lancar.

Apakah cara terbaik untuk mengecat shiplap?

Secara keseluruhan, saya akan mengatakan bahawa 99% daripada masa, mengecat shiplap dengan penyembur cat adalah kaedah termudah dan terpantas! Jika anda tidak mempunyai penyembur cat, anda masih boleh mengecat shiplap dengan berus cat dan roller. Hanya bergayut untuk mendapatkan sebahagian besar komitmen masa.

Apakah Sheen yang terbaik untuk shiplap?

Matte atau flat ialah 2 pilihan kilauan cat yang paling popular untuk shiplap. kulit telur adalah penamat yang saya suka. Ia lebih mudah dibersihkan dan hanya mempunyai sedikit kilauan padanya. Sediakan papan shiplap dengan memastikan semua papan diampelas licin untuk aplikasi cat yang ideal.

Bagaimanakah anda selesai di dalam sudut shiplap?

Terpulang kepada anda.

  1. Selepas semua shiplap anda dipasang, salurkan manik dempul di sekeliling semua jahitan tempat shiplap berakhir ke dinding, atau sepanjang sudut dalam. ...
  2. Isi semua lubang dan jahitan kuku anda di antara papan dengan pengisi kayu dan pisau dempul.

Perlukah saya mengecat shiplap sebelum memasang?

Anda boleh melukis setiap papan terlebih dahulu, tetapi ia paling mudah untuk melukis selepas pemasangan untuk mengelakkan sebarang kemungkinan calar cat semasa pemasangan.

Adakah anda perlu menghadapi shiplap kuku?

Kami sentiasa mengesyorkan muka memaku shiplap dan lidah dan alur apabila memasangnya pada dinding, siling, dan sebagai sisi luar anda. Memaku muka bermakna anda menembak kuku anda pada sudut 90 darjah ke papan melalui rata (atau muka) papan.

Bagaimanakah cara saya memastikan tahap shiplap?

Untuk memulakan, anda perlu memastikan untuk menggantung papan pertama anda dengan sempurna. Selepas memaku papan pertama dan memastikan ia sama rata, anda boleh mengambil papan seterusnya dan menyusunnya rapat pada papan di atasnya. Ini akan memastikan perkara itu sama rata sehingga ke bawah.

Adakah shiplap sukar dipasang?

Panel shiplap boleh menambah watak segera, tekstur, kedekatan dan titik fokus pada mana-mana bilik di rumah anda. Ia berpatutan dan mudah dipasang dengan hanya beberapa alatan asas — gergaji, aras, pencari stud, tukul dan paku.

Adakah shiplap melepasi dinding kering?

Shiplap dipasang dengan mudah, pada dinding stud atau atas drywall sedia ada. Kami membeli kapal kami dari kilang papan tempatan dan dapat memasangnya sendiri dengan harga di bawah $1 setiap kaki persegi.

Adakah shiplap sama dengan tongue dan groove?

Kita sering mendengar orang cuba membandingkan shiplap dengan lidah dan alur. Ini adalah satu kesilapan - shiplap sebenarnya adalah profil lidah dan alur itu sendiri. Daripada shiplap, anda mungkin memikirkan halflap, yang tidak sesuai dengan lidah dan alur.