Cara membuat Senarai Semak di Word

Dengan aplikasi Microsoft Office, anda boleh membuat senarai Perkara Yang Harus Dilakukan atau membuat senarai semak di Microsoft Word dan menyemak item secara elektronik. Trik yang mendasari untuk melakukannya adalah sangat mudah dan tidak memakan masa lebih dari beberapa minit. Hasilnya kelihatan seperti ilustrasi di bawah.

buat Senarai Semak di Word 2013

Setelah itu, jika anda hanya memerlukan senarai semak yang anda cetak, anda boleh membuat senarai di mana setiap item mempunyai kotak yang anda periksa di atas kertas.

Buat senarai semak di Word

Anda boleh menggunakan kotak yang boleh anda tandakan di Word. Untuk melakukannya, pertama-tama anda perlu memasukkan bidang borang kotak centang ke dalam dokumen anda. Inilah cara anda melakukannya!

Buka dokumen Word, pergi ke tab "Masukkan" dan pilih "Simbol"

Seterusnya, dari senarai drop down simbol pilih "Lebih banyak simbol".

Simbol-2

Kemudian, tetingkap "Simbol" muncul. Di sini anda boleh memilih kotak centang dan klik pada butang "Masukkan". Ini berakhir bahagian 1. Saya mengatakan demikian kerana di bahagian ini anda tidak dapat mencentang kotaknya. Anda perlu melakukan lebih banyak kerja manual. Itu melengkapkan bahagian kedua.

Tandakan kotak-3

Aktifkan tab Pembangun

Tab pembangun di 'Ribbon menu' Word menyediakan pilihan untuk mencentang kotak di Word. Gunakan prosedur berikut untuknya.

Dengan andaian anda membuka file Word, klik kanan di mana sahaja di Ribbon dan pilih pilihan "Customize Ribbon".

Sesuaikan pita

Seterusnya, pilih pilihan "Pengembang" dalam daftar drop-down "Customize the Ribbon" dan tekan "OK".

Tab pembangun-5

Anda harus mencari tab Pembangun yang ditambahkan pada pita. Klik pada tab "Pengembang" dan gunakan daftar butir khusus atau kawalan kandungan untuk memasukkan kotak centang ke dalam dokumen Word.

Tab pembangun -6

Klik dua kali terhadap apa-apa yang perlu dilakukan / tidak, diikuti dengan satu klik kiri untuk mencentang kotak.

Tandakan kotak-7

Itu sahaja!

Harap diperhatikan, bahawa jika anda tidak dapat memeriksa item secara elektronik, item itu mungkin diformat untuk dicetak saja atau dokumen mungkin terkunci.

Lihat siaran ini jika anda ingin mengetahui cara membuat Senarai Semak di Excel.