Adakah semua penjara bawah tanah mempunyai portal penghujung?

Tidak. Anda boleh melihatnya dengan cara ini: satu kubu kuat dijana secara rawak dalam arah rawak antara kira-kira 600 dan 1200 blok dari asal, kemudian dua lagi diletakkan pada kira-kira sudut 120°, juga jarak rawak antara jidar tersebut. @JohnOdom: Mereka berada dalam arah rawak.

Adakah semua kubu kuat mempunyai portal penghujung?

Petua cepat: Dalam "Minecraft: Edisi Java,"semua kubu kuat mempunyai Portal Akhir. Dalam "Minecraft: Bedrock Edition," juga dikenali sebagai "Minecraft for Windows 10," tidak semua kubu kuat mempunyainya.

Mengapa tiada portal penghujung di kubu kuat saya?

Semua kubu kuat sentiasa mempunyai portal; sebenarnya, permainan ini akan menjana semula struktur sehingga bilik portal telah ditambah. Satu-satunya cara anda tidak akan menemuinya adalah disebabkan ralat generasi atau kemas kini apabila kubu kuat mengangkangi ketulan yang dihasilkan dalam dua versi berbeza.

Berapa banyak portal akhir yang terdapat dalam alam?

Ini bermakna terdapat satu dalam 1 trilion peluang untuk semua 12 portal hujung bingkai untuk mengandungi mata ender, mengaktifkan portal apabila penjanaan awal.

Adakah hanya terdapat 1 Kubu kuat setiap dunia?

Terdapat had 128 kubu kuat setiap dunia (1 setiap dunia dalam Edisi Konsol).

Di Mana Nak Cari Kubu Kuat LAIN! ▫ Panduan Survival Minecraft (Tutorial Mari Bermain) [Bahagian 187]

Bolehkah kubu kuat tidak mempunyai portal?

Walaupun Java sentiasa mempunyai portal, Batuan dasar kadangkala menghasilkan kubu kuat tanpa portal. Kadangkala kubu kuat terputus oleh struktur bawah tanah yang lain (cth. gaung, aci lombong, dsb.)

Bolehkah penjara bawah tanah bertelur tanpa portal penghujung?

Kubu kuat berkemungkinan bertelur tanpa portal disebabkan oleh sedikit gangguan dengan generasi dunia, jadi itu adalah kemungkinan yang berbeza dalam kes anda, walaupun saya tidak pernah mendengar tentang Ender Eyes tidak akan turun.

Apa yang berlaku jika anda tidak menemui portal penamat?

Kaedah konvensional untuk mencari Portal Akhir adalah dengan gunakan Eyes of Ender (Gabungkan Serbuk Blaze dengan Mutiara Ender). Apabila digunakan, ia akan terapung ke atas ke arah Portal Tamat yang paling hampir, kemudian selepas beberapa saat, sama ada jatuh semula atau pecah.

Tahap apakah yang dihasilkan oleh portal penamat?

Mereka bertelur di Nether, tetapi pada peluang yang sangat jarang berlaku, dalam kumpulan 4. Mereka bertelur masuk tahap cahaya 7 atau kurang.

Bagaimana anda menetas telur naga ender?

Untuk menetas telur Naga, pemain perlu mencari telur. Untuk mengakses telur, pemain mesti mengalahkan Naga Ender dalam Minecraft. Semasa pemain sedang bersedia untuk membunuh naga, bawa beberapa blok untuk membina, omboh dan tuil. Telur akan muncul di atas timbunan batuan dasar di tengah portal hujung.

Apakah tahap y yang dihasilkan oleh kubu kuat?

tidak, tiada julat aras yang kubu kuat mesti bertelur di. Jika anda melihat halaman di Minecraft Wiki, anda boleh melihat bahawa kubu kuat boleh bertelur di mana-mana peringkat di dunia kecuali sebahagian atau sepenuhnya di atas tanah. Dalam erti kata lain, mereka mesti sentiasa berada di bawah tanah, tetapi selain itu tiada had.

Adakah terdapat arahan untuk mencari portal akhir?

Item portal tamat kini boleh diperolehi dalam dunia pemain tunggal melalui arahan /memberi menggunakan ID berangka masing-masing.

Adakah Eyes of Ender menuju ke portal?

Oleh kerana mata ender tidak membawa anda terus ke Portal Akhir, anda perlu mencari melalui kubu kuat untuk mencari bilik Portal Akhir. ... Kubu kuat ini boleh menjana seluruh, tetapi mata ender akan membawa anda hanya ke bilik yang mempunyai bilik End Portal.

Adakah portal akhir bertelur dalam mod kreatif?

Sehingga kemas kini 1.4, Portal tamat boleh dibina dalam mod Kreatif.

Bagaimana anda mencari bandar penghujung?

Bandar tamat menjana secara semula jadi di seluruh pulau luar End. Mereka boleh diakses dengan mudah dengan memasuki portal gerbang akhir, tetapi adalah mungkin untuk menyeberangi jurang antara pulau dengan cara lain. Mereka sentiasa menjana di pulau-pulau besar, di mana pokok korus tumbuh.

Bagaimanakah kubu kuat bertelur?

Kubu kuat kebanyakannya menjana bawah tanah dan lebih suka menjana dalam biom di atas paras laut tetapi menjana di bawah air jika perlu. Kubu kuat mungkin menjana pada paras batuan dasar, memotong batuan dasar.

Sejauh mana kubu kuat bertelur?

1 Jawapan. Menurut wiki: Semua kubu kuat terletak pada kedudukan rawak dalam radius antara 640 dan 1152 blok dari dunia titik bertelur asal, pada 0/0 (tetapi boleh meluas lebih jauh ke dalam atau keluar dari kawasan itu).

Adakah Silverfish hanya bertelur berhampiran kubu kuat?

Ikan perak ialah Mobs kecil, kelabu, seperti tikus yang bertelur secara eksklusif di Kubu kuat.

Adakah sentiasa ada perpustakaan di kubu kuat?

Seperti yang dinyatakan oleh orang lain, tiada jaminan bahawa mana-mana kubu khusus akan mengandungi perpustakaan, walaupun dari pengalaman sangat jarang kubu kuat tidak mempunyai perpustakaan (walaupun perpustakaan itu rosak secara meluas oleh sistem gua lain).

Bolehkah anda Silk Touch portal tamat?

Anda boleh memuat turun mod dan membuatnya, tetapi anda tidak boleh menggunakan sebarang item untuk memecahkan bingkai portal. Menambah sentuhan sutera pada penyodok akan membolehkan anda mendapat miselium.

Adakah terdapat lebih daripada satu portal hujung?

Tidak. Anda boleh melihatnya dengan cara ini: satu kubu kuat dijana secara rawak dalam arah rawak antara kira-kira 600 dan 1200 blok dari asal, kemudian dua lagi diletakkan pada kira-kira sudut 120°, juga jarak rawak antara jidar tersebut.

Bagaimanakah anda membuat triangulasi portal akhir?

Jika anda tertanya-tanya bagaimana untuk mencari Portal Akhir di Minecraft, anda hanya perlu lakukan gunakan dua Eyes of Ender dengan jarak beberapa ratus blok antara satu sama lain. Tulis koordinat X dan Z, serta arah Ender Pearl terbang masuk (dinyatakan dalam darjah, diukur mengikut arah jam dari selatan, di mana selatan = 0°).