Adakah daging babi sepatutnya berwarna merah jambu?

Warna itu tidak menunjukkan apa-apa yang jahat—pada 145°F, daging babi anda berada pada suhu "sederhana jarang". Anda akan menjangkakan untuk melihat sedikit merah jambu dalam stik sederhana yang jarang ditemui, jadi jangan terkejut mendapatinya dalam daging babi anda! Jika warna merah jambu membimbangkan anda, anda boleh teruskan memasaknya sehingga mencapai suhu 155°F.

Adakah OK untuk daging babi menjadi merah jambu?

A Little Pink Is OK: USDA Mengubah Suhu Memasak Untuk Babi : Dua Hala Jabatan Pertanian A.S. menurunkan suhu memasak daging babi yang disyorkan kepada 145 darjah Fahrenheit. Itu, katanya, mungkin meninggalkan beberapa daging babi kelihatan merah jambu, tetapi daging masih selamat untuk dimakan.

Adakah daging babi kelihatan merah jambu apabila siap?

Tidak! Daging babi ini telah masak sepenuhnya! Adalah baik untuk melihat hanya sedikit merah jambu pada bahagian dalam daging babi anda. Katakan selamat tinggal kepada daging babi yang terlalu masak, kering dan kenyal!

Bagaimana anda tahu jika daging babi kurang masak?

Walaupun termometer adalah cara terbaik untuk menentukan sama ada daging babi anda sudah masak, anda boleh mengukur kematangan daging babi dengan warna jus yang keluar daripadanya apabila anda mencucuk lubang di dalamnya dengan pisau atau garpu. Jika jus yang keluar daripada daging babi itu jernih atau berwarna merah jambu, daging babi itu sudah masak.

Adakah OK untuk daging babi berwarna merah jambu di tengah?

Potongan daging babi berair dengan sedikit merah jambu di tengah akhirnya telah telah diberi okey rasmi oleh USDA. Sebelum ini agensi mengesyorkan daging babi dimasak hingga 165 darjah, sama seperti ayam. Bagi chef profesional, nombor 145 darjah telah menjadi amalan biasa.

Eksperimen BABI PINK - Adakah Babi Merah Muda SEDAP!?