Di mana untuk mencari botw labu yang diperkaya?

Labu Diperkaya ditanam dengan banyaknya di Kampung Kakariko, tetapi juga boleh digugurkan oleh Red Hinox.

Bagaimana anda mendapatkan Botw labu yang diperkaya?

Pautan boleh membelinya Kampung Kakariko dari Olkin's Pumpkins, dan masakkannya. Olkin akan menawarkan labu pertama apabila Link bertemu dengannya buat kali pertama. Selain membelinya dari Olkin's Pumpkins, mereka juga kadangkala dijatuhkan oleh Hinox yang dikalahkan.

Di manakah labu yang diperkaya di Kampung Kakariko?

Olkin's Pumpkins ialah kedai taman luar di Kampung Kakariko. Taman ini diselenggara oleh Olkin yang menjual Labu Diperkaya. Kedai ini dibuka untuk perniagaan antara jam 7 pagi dan 5 petang dan ia terletak betul-betul di antara rumah Okin dan Enchanted, kedai perisai di bandar.

Di manakah tag Cottla?

Jika Link bermain sorok-sorok, Cottla boleh didapati bersembunyi di salah satu daripada beberapa tempat di seluruh kampung, seperti di anjung belakang rumah Impa, di belakang kedai hasil, atau di atas bukit di utara. Sebaik sahaja dia ditemui, Link hanya perlu bercakap dengannya untuk menyelesaikan pencarian sampingan dan mendapatkan ganjarannya.

Bagaimanakah saya bermain dengan Cottla?

Pencarian bermula di Kampung Kakariko apabila Link bercakap dengan Cottla dan bersetuju untuk bermain beberapa permainan dengannya. Dia boleh pilih sama ada Tag atau Sorok-sorok. Semasa Tag, Cottla akan berlari mengelilingi Kampung sehingga Link dapat mencari dan menangkapnya. Apabila bermain Sorok-sorok, Cottla akan bersembunyi di belakang rumah Impa sehingga Link menemuinya.

BotW#098 - Teka-teki Pencarian Sampingan Hyrule Dipermudahkan

Di mana saya boleh membeli Armoranth?

Walaupun perisai tidak biasa ditemui di sekitar Hyrule, ia banyak terdapat di sekelilingnya Air Pancut Peri Besar di Tanah Tinggi Akkala dan di Gunung Satori.

Di manakah saya boleh membeli Armoranth Botw?

Breath of the Wild

Gentiannya yang tahan lasak lagi fleksibel meningkatkan pertahanan anda apabila dimasak menjadi hidangan." Armoranth kadangkala boleh ditemui di kawasan berumput di Hyrule, seperti di wilayah Akkala. Ia boleh dijual kepada penjual kedai di seluruh Hyrule dengan harga 5 Rupee setiap satu.

Bagaimana anda membuat Zapshroom?

Jatuhkan Bahan dengan Api

"Memasak" Toasty Zapshroom adalah sangat mudah - anda hanya perlu meletakkan Zapshroom berhampiran api, pukul dengan senjata Serangan Api atau jatuhkan di Gunung Eldin. Setelah ia terbakar, tunggu ia bertukar menjadi Toasty Zapshroom.

Apa yang boleh saya buat dengan labu yang diperkaya?

Di Periuk Memasak, Labu Diperkaya perlu dibuat Rebus Labu, Labu Sumbat Daging Tegar, dan Pai Labu. Labu Diperkaya, Lobak Endura atau Lobak Cepat diperlukan untuk membuat Sup Krim Sayuran, Risotto Sayuran dan Kari Sayur.

Mana totori?

Tasik Totori ialah lokasi dari The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ia boleh didapati betul-betul di utara Menara Tabantha dan Kuil Bareeda Naag. Ia boleh dicapai dengan mudah dengan teleportasi ke Kuil Akh Va'quot, yang terdapat di Kampung Rito.

Bagaimana anda mendapatkan lynel hoof?

Lynel Hoofs boleh didapati dengan mengalahkan semua jenis Lynel yang ditemui bertaburan di seluruh dunia. Ia boleh digunakan untuk meningkatkan pelbagai kepingan perisai dalam permainan, contohnya Perisai Barbarian.

Apa itu Armoranth Botw?

Armoranth ialah a salah satu bahan ditemui dalam The Legend of Zelda: Breath of the Wild dan digunakan untuk memasak, pencarian sampingan, pencarian kuil atau peningkatan perisai. Tumbuhan ubatan yang keras ini tidak boleh dipatahkan, tetapi ia boleh dimasak. Gentiannya yang tahan lasak lagi fleksibel meningkatkan pertahanan anda apabila dimasak ke dalam hidangan.

Di manakah saya boleh membeli Botw nightshade biru?

Blue Nightshade jarang ditemui di kawasan hutan di seluruh Hyrule, tetapi terutamanya di wilayah Necluda dan Lanayru. Sekelompok tumbuhan ini boleh didapati di kawasan hutan yang mengelilingi Great Fairy Fountain bersebelahan Kampung Kakariko. Terdapat satu lagi gugusan, berhampiran puncak di barat laut Air Pancut Peri ini.

Di manakah Armoranth pada zaman malapetaka?

Kedua-dua Mighty Thistle dan Armoranth boleh didapati di misi "Pertempuran Hyrule Field.” Mereka mempunyai peluang untuk muncul setiap kali anda memotong rumput, tetapi banyak bahan lain seperti Cengkerik dan Cicak juga boleh diperoleh dengan memotong rumput, jadi anda mungkin menghadapi masalah untuk menjatuhkan item yang diingini.

Apa yang boleh saya buat dengan Mighty Thistle?

Pautan boleh memasak bersama mereka untuk mencipta hidangan "Mighty" yang meningkatkan serangan buat sementara waktu apabila dimakan. Mereka juga boleh dimasak dengan bahagian raksasa dan Bladed Rhino Beetles untuk mencipta Mighty Elixir. Ia boleh dipanggang dengan api atau suhu gunung berapi untuk menghasilkan Roasted Mighty Thistles.

Bagaimanakah anda mendapat malapetaka zaman Mighty Thistle?

Untuk mendapatkan Mighty Thistle dalam Hyrule Warriors Age of Calamity, serta Armoranth, tempat terbaik untuk melihat adalah dalam misi pertama, The Battle of Hyrule Field. Sebaik sahaja misi bermula dan anda memuatkan, mula memotong rumput. Ia akan mengambil sedikit masa, tetapi anda akhirnya akan mendapat apa yang anda perlukan.

Di manakah saya boleh mendapatkan anak panah tanpa had di Botw?

Pulau Malam ialah rumah kepada kuil Korgu Chideh, dan ia terletak di sudut kanan bawah peta Hyrule. Pulau ini diprogramkan untuk menetapkan semula dirinya setiap kali pemain melawat pulau itu, walaupun selepas pemain menyelesaikan cabaran pulau itu. Di sinilah pemain akan menemui bekalan anak panah tanpa had.

Di manakah saya boleh mendapatkan banyak ambar di Botw?

Amber ialah Permata yang paling biasa ditemui dalam Breath of the Wild dan ia boleh didapati dengan banyaknya Peti Harta Karun di seluruh Dunia. Amber paling biasa ditemui dalam peti harta karun di Dataran Tinggi Besar, serta di kawasan Menara Dueling Peaks.