Windows tidak dapat memulakan perkhidmatan Windows Audio, Ralat 0x8000706

Sejauh yang berkaitan dengan Perkhidmatan Windows , beberapa di antaranya ditetapkan pada Automatik , sementara yang lain adalah jenis Manual . Sebilangannya mungkin juga ditetapkan di Delayed . Perkhidmatan Audio Windows ditetapkan pada Automatik. Ini bermaksud, setiap kali anda memulakan komputer, Windows akan memulakan perkhidmatan ini dengan sendirinya. Tetapi bagaimana jika Windows tidak dapat memulakan perkhidmatan ini secara automatik? Hasilnya adalah, tidak ada suara sama sekali dari sistem anda. Sekarang anggaplah, anda membuka tetingkap Perkhidmatan dengan menjalankan perintah services.msc , dan cuba memulakan perkhidmatan ini. Bagaimana jika anda menerima ralat berikut?

Windows tidak dapat memulakan perkhidmatan Audio Windows pada Komputer Tempatan. Ralat 0x8000706: Titik akhir adalah pendua.

Windows tidak dapat memulakan perkhidmatan Windows Audio

Secara amnya, kesalahan seperti ini dapat diselesaikan dengan mudah dengan melaksanakan perintah SFC / SCANNOW dengan Command Prompt pentadbiran . Sebab di sebalik kesalahan seperti ini berkali-kali disebabkan oleh penggunaan antivirus pihak ketiga pada sistem. Biasanya, program antivirus menandakan fail sebagai virus dan memasukkannya ke dalam senarai item yang dikarantina, dan dengan itu perkhidmatan yang berkaitan dengan fail-fail ini akan terjejas. Nah, inilah cara anda dapat menyingkirkan masalah ini, mencadangkan catatan di Answers.

Langkah selanjutnya akan melibatkan manipulasi pendaftaran dan membuat kesilapan semasa mengedit pendaftaran boleh menyebabkan ketidakstabilan serius pada sistem. Kami mencadangkan di sini untuk membuat titik Pemulihan Sistem terlebih dahulu, sebelum meneruskan.

Windows tidak dapat memulakan perkhidmatan Audio Windows pada Komputer Tempatan

1. Sekiranya Perkhidmatan Audio tidak berjalan, pergi ke komputer lain yang menjalankan edisi yang sama seperti pada sistem yang dikeluarkan. Juga, kedua-dua sistem ini harus mempunyai seni bina yang sama seperti 32-bit pada kedua-dua mesin. Di komputer lain, tekan kombinasi Windows Key + R , ketik let regedit dalam kotak dialog Run dan tekan Enter untuk membuka Registry Editor.

Tukar lokasi lalai untuk menyimpan Kunci Pemulihan BitLocker

2. Di panel kiri Registry Editor , arahkan ke sini:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ Audiosrv

Windows-Audio-Service-Cant-Start-1

3. Sekarang anda dapat melihat dialog ini. Simpan entri pendaftaran di pemacu USB supaya anda dapat memindahkannya dengan mudah ke komputer yang terjejas.

Windows-Audio-Service-Cant-Start-4

4. Teruskan, pasangkan pemacu USB yang sama ke komputer yang terjejas, dan salin pendaftaran ke fail ke Desktop . Klik kanan ke atas fail dan pilih Gabungan . Klik OK / Ya jika ada dialog pengesahan muncul.

Windows-Audio-Service-Cant-Start-3

Akhirnya, nyalakan semula mesin dan cuba lagi untuk memulakan Perkhidmatan Audio Windows , anda kini boleh melakukannya tanpa masalah.

Tambahkan perkhidmatan Audio Windows atau Audiosrv ke senarai Selamat antivirus

Untuk menyelesaikan masalah ini, cara lain untuk memperbaikinya adalah melalui program antivirus yang anda gunakan. Pergi ke senarai item yang dikuarantin, dan cari apakah anda dapat mencari fail berkaitan Perkhidmatan Audio Windows dan tambahkan ke senarai selamat. Dengan cara ini, fail asal dikembalikan ke mesin, yang akan menyelesaikan masalah anda dalam perjalanan.

Semoga ini dapat membantu! Sekiranya tidak, lihat juga catatan ini:

  1. Tiada Suara pada komputer Windows
  2. Selesaikan, baiki masalah bunyi & audio
  3. Tiada Suara di aplikasi Kedai Windows.

Original text