Padamkan cadangan AutoComplete; Matikan AutoComplete URL di Chrome

Cadangan pelengkapan automatik berguna semasa anda ingin melayari laman web. Sekiranya anda pernah mengunjungi laman web lebih awal dari sistem anda, algoritma Google menyimpan hasilnya untuk memberikan cadangan dan ramalan masa depan berdasarkan hasil web yang dimuat. Pada dasarnya, cadangan pelengkap automatik memungkinkan untuk mencari cepat, kerana, Google menyimpan aktiviti carian pengguna untuk menyoroti pertanyaan yang dijangkakan dekat dengan apa yang ingin dimasukkan oleh pengguna dalam senarai drop-down ketika pengguna menaip di bidang carian URL.

Walau bagaimanapun, tidak semua cadangan mungkin betul dan seseorang mungkin membuang banyak masa dengan melawat laman web yang salah yang tidak anda lawati secara tidak sengaja. Juga mungkin seseorang tidak lebih suka cadangan pelengkap automatik untuk ditunjukkan kepada pengguna tetamu lain seperti keluarga dan rakan yang menggunakan komputer anda untuk mengakses internet.

Dalam artikel ini, kami menerangkan cara menghapus cadangan URL pelengkap automatik yang tidak lagi anda gunakan dan juga menunjukkan cara mematikan cadangan Pelengkap Auto URL Chrome sepenuhnya.

Padamkan semua cadangan pelengkap automatik yang tidak lagi anda gunakan

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, cadangan Autocomplete berguna untuk mengunjungi laman web kegemaran anda dengan cepat. Namun, jika algoritma menunjukkan beberapa laman web yang tidak lagi anda gunakan, seseorang harus membersihkan data penyemakan imbas untuk menghentikan krom yang menyarankan laman web yang tidak anda gunakan lagi.

Buka Penyemak Imbas Chrome dan arahkan ke Tetapan. Klik pada Privasi dan Keselamatan .

Klik pada Clear Browsing data .

Seseorang boleh memilih untuk menghapus segala-galanya atau menghapus data selama 24 jam terakhir atau sepanjang masa. Buat pilihan anda dan tekan Hapus data .

Padamkan cadangan pelengkapan automatik URL individu

Buka Penyemak Imbas Chrome dan pergi ke Sejarah . Atau pada tab baru, anda boleh menekan CTRL + H.

matikan windows Chrome AutoComplete 10

Pilih laman web yang tidak lagi ingin anda lawati dan klik Hapus item yang dipilih .

Seseorang juga dapat menghapus cadangan pelengkapan automatik yang dipilih dengan cepat dengan mengarahkan kursor ke pertanyaan ramalan yang tidak lagi anda gunakan di bar alamat dan klik pada kekunci Shift + Padam.

Matikan cadangan Pelengkapan Automatik URL Chrome

Buka Chrome> Tetapan> Privasi dan keselamatan.

Sebelum meneruskan, ketahui bahawa anda juga boleh menghidupkan atau mematikan IsiOtomatis di sini.

Matikan cadangan Pelengkap Automatik URL Chrome 1

Pilih Segerakan dan perkhidmatan Google> Perkhidmatan Google lain> Lengkapkan carian dan URL secara automatik .

Alihkan suis mengikut pilihan anda.

Itu sahaja.

Baca seterusnya : Aktifkan, lumpuhkan Autolengkap & Lengkapkan AutoLengkap dalam Penjelajah & IE.

matikan windows Chrome AutoComplete 10