Sekiranya concealer lebih cerah atau lebih gelap?

"Sentiasa gunakan warna yang lebih terang daripada asas anda." Nada yang lebih terang akan menghapuskan perubahan warna gelap, tetapi berhati-hati agar tidak terlalu saksama. Penyamar yang lebih daripada satu warna lebih terang daripada rona kulit anda boleh meninggalkan anda dengan bayang-bayang hantu. Jika anda membeli warna yang salah, ada yang cepat menetapkan.

Adakah lebih baik untuk menjadi lebih cerah atau lebih gelap dengan concealer?

"Anda tidak boleh mempunyai concealer yang terlalu ringan," katanya, sambil menambah bahawa wanita harus memilih concealer yang satu hingga dua warna lebih terang daripada warna asasnya. “Satu hingga dua warna … warna yang betul menggabungkan dirinya. Ia membuat perbezaan yang besar." 3.

Bagaimanakah saya tahu teduh penyembunyi saya?

Peraturan praktikal untuk memilih naungan concealer anda ialah berdasarkan naungan asas anda. Pakar kecantikan menasihatkan bahawa setiap orang harus mempunyai dua warna concealer dalam senjata mereka, satu lebih cerah, satu lebih gelap, kerana pendedahan matahari setiap hari bermakna warna kulit anda berubah sedikit sepanjang masa.

Adakah concealer digunakan sebelum atau selepas foundation?

manakala anda boleh menggunakan concealer anda sebelum asas anda, ramai artis solekan mengesyorkan memakai concealer selepas untuk mengelakkan kelihatan cakey dan untuk mengelakkan kedutan. Menggunakan solekan muka anda terlebih dahulu memberikan anda asas yang licin dan boleh dicampur untuk digunakan sebelum anda membuat penutup.

Apakah warna terbaik untuk concealer?

Banyak pembetul mempunyai rona hijau dan ungu, yang bagus untuk menutup cela dan bintik hitam, tetapi tidak banyak membantu untuk menyembunyikan lingkaran hitam. Sebaliknya, anda harus memilih pembetulan warna dalam rona merah, merah jambu, kuning atau oren, kerana ini akan membantu mengimbangi warna ungu kebiruan bulatan bawah mata.

Semua yang Anda Perlu Tahu Mengenai Concealer | Petua Dan Trik Solekan

Warna concealer manakah yang terbaik untuk lingkaran hitam?

Penyamar Merah Jambu

Memandangkan warna ini bertentangan dengan biru, hijau dan ungu pada roda, pembetul ini adalah yang terbaik untuk menyembunyikan lingkaran mata gelap pada ton kulit yang lebih cerah.

Sekiranya concealer saya sepadan dengan undertone saya?

Apabila memilih concealer untuk dipadankan dengan warna kulit anda, mulakan dengan separuh warna lebih terang daripada asas anda. ... Jika anda menggunakan concealer untuk cela atau bintik-bintik gelap, cari yang mempunyai warna yang lebih terang daripada asas anda dan dalam nada yang sama.

Adakah saya perlu meletakkan asas di bawah mata saya?

Bedak asas bertujuan untuk menjadikan kulit sekata dan sama ada bercahaya atau matte, bergantung pada jenis kulit, dan kedua-dua formula ini tidak akan membantu anda di bawah mata. Walaupun ia tidak menyakitkan untuk meletakkan asas di bawah mata anda, ia pastinya tidak membantu. Langkau langkah ini dan tambah sahaja concealer dan/atau pembetul di bawah mata.

Adakah saya perlu menggunakan berus atau span untuk concealer?

Dengan hanya menekan butang span terhadap kulit anda, anda boleh meratakan asas atau krim BB. Mereka menawarkan lebih banyak kawalan dan anda tidak perlu melakukan banyak usaha. Dengan berus, anda tidak boleh mendapatkan kemasan berembun. Sangat sukar untuk menyebarkan asas dan concealer secara seragam ke atas kulit.

Bolehkah saya menggunakan concealer tanpa asas?

Anda Boleh Memakai Concealer Tanpa Foundation-Ini caranya. Concealer adalah sejenis serum penjagaan kulit kegemaran anda: Anda tidak benar-benar melihatnya, tetapi ia melakukan beberapa pengangkatan berat di belakang tabir. Setelah sebati di bawah asas anda, ia akan menghilangkan jerawat, bintik-bintik gelap atau sedikit kemerahan yang tidak diundang.

Apakah Warna undertone saya?

Tengok pergelangan tangan awak urat di bawah cahaya semula jadi.

Jika urat anda kelihatan hijau, anda mungkin mempunyai nada hangat. Jika warna biru atau ungu, anda mungkin mempunyai ton yang sejuk. Jika ia adalah gabungan kedua-duanya, anda mungkin mempunyai nada neutral.

Bagaimanakah saya tahu warna kulit saya?

Dalam cahaya semula jadi, periksa rupa urat anda di bawah kulit anda.

  1. Jika urat anda kelihatan biru atau ungu, anda mempunyai warna kulit yang sejuk.
  2. Jika urat anda kelihatan hijau atau biru kehijauan, anda mempunyai warna kulit yang hangat.
  3. Jika anda tidak dapat mengetahui sama ada urat anda berwarna hijau atau biru, anda mungkin mempunyai warna kulit yang neutral.

Perlukah saya menggunakan concealer yang lebih ringan di bawah mata saya?

Pakar kecantikan berbeza pendapat, tetapi kebanyakan mengesyorkan pergi a teduh atau dua pemetik api untuk bawah mata anda dan padankan concealer anda dengan asas anda (dan, dengan itu, warna kulit anda) untuk cela, bintik hitam atau bintik penuaan.

Kenapa concealer saya tidak sebati?

ia adalah sama ada kulit anda terlalu kering, terlalu berminyak atau anda memilih formula concealer yang tidak baik. Dalam sesetengah kes, membiarkan concealer anda melepasi tarikh luputnya mungkin menyebabkan ia rosak dan berfungsi dengan teruk pada kulit. Concealer setiap orang mungkin kelihatan mengelupas dari jarak dekat terutamanya pada penghujung hari.

Apa yang perlu saya lakukan jika concealer saya terlalu gelap?

Apa Yang Perlu Dilakukan Jika Anda Membeli Warna Concealer Yang Salah

  1. Campurkan: Campurkan concealer baharu anda dengan bedak asas atau concealer lain dalam simpanan anda untuk mencipta rona yang sesuai untuk anda.
  2. Lapiskan: Daripada memakai concealer selepas asas, lakukan sebaliknya.

Apa yang perlu dilakukan selepas memakai concealer?

  1. Langkah 1: Pelembap. Sebelum anda mula menggunakan solekan anda, luangkan masa untuk menyediakan kulit anda dengan pelembap berkualiti tinggi. ...
  2. Langkah 2: Primer. ...
  3. Langkah 3: Asas Cecair. ...
  4. Langkah 4: Concealer. ...
  5. Langkah 5: Bedak Asas. ...
  6. Langkah 6: Bronzer. ...
  7. Langkah 7: Memerah pipi. ...
  8. Langkah 8: Penyerlah.

Kenapa concealer saya kek?

Punca nombor satu solekan kek adalah lapisan pada terlalu banyak produk. Serius, memakai bedak asas bukan helah untuk memalsukan kulit wajah yang sempurna! ... Jadi, ingatlah untuk menggunakan tangan yang ringan ketika mekap muka. Sedikit bedak asas, concealer dan bedak muka sangat membantu.

Amalan dan larangan solekan?

Solek Dilarang

  • Jangan Beli Banyak Produk. ...
  • Jangan Sapu Solekan pada Muka Yang Kotor. ...
  • Jangan Gunakan Berus Kotor untuk Mekap Anda. ...
  • Jangan Skip Kening Anda. ...
  • Jangan Cipta Kening Palsu. ...
  • Jangan Tidur dalam Solekan Anda. ...
  • Jangan Pam Maskara Anda. ...
  • Buat Pandangan Tandatangan.

Apakah urutan terbaik untuk memakai solek?

Urutan Yang Betul Untuk Menggunakan Produk Solekan

  1. Langkah 1: Primer & Pembetul Warna. ...
  2. Langkah 2: Asas. ...
  3. Langkah 3: Concealer. ...
  4. Langkah 4: Pemerah pipi, Bronzer & Penyerlah. ...
  5. Langkah 5: Pembayang Mata, Celak & Maskara. ...
  6. Langkah 6: Kening. ...
  7. Langkah 7: Bibir. ...
  8. Langkah 8: Tetapkan Semburan atau Serbuk.

Mana satu foundation atau concealer yang lebih baik?

Memandangkan bedak asas menyekatakan tona kulit anda dan mengurangkan penampilan ketidaksempurnaan, anda pasti mahu menggunakannya sebagai asas. Ia memberikan kulit anda lapisan liputan pertama yang anda boleh bina di atasnya. ... Jika anda bekerja dengan bedak atau asas berasaskan krim, ia adalah yang terbaik kena pakai concealer dulu.

Apakah undertone yang sepatutnya menjadi concealer anda?

“Untuk bawah mata, saya selalu mengesyorkan sesuatu dengan a nada pic (untuk kulit yang lebih cerah) atau warna oren (untuk kulit yang lebih gelap) untuk menutup," katanya.

Apakah warna yang sepatutnya menjadi concealer di bawah mata?

Untuk kawasan bawah mata, pastikan anda memilih a naungan penyembunyi yang tidak lebih daripada satu atau dua warna lebih terang daripada warna kulit semula jadi anda untuk mengelakkan bulatan putih yang jelas di sekeliling kawasan mata. Untuk wajah anda, pilih concealer yang sesuai dengan warna foundation anda.

Warna concealer Maybelline manakah yang terbaik untuk kulit cerah?

Lorek concealer untuk mendapatkan padanan terbaik dan #15 (adil) dan #20 (pasir) adalah yang terbaik untuk warna kulit saya.