Patutkah saya melawan toriel?

Toriel mempunyai empat serangan, walaupun pergaduhan dicurangi supaya jika anda berada dalam bahaya untuk mati serangan akan mengelak daripada memukul anda - satu-satunya cara untuk kalah adalah dengan sengaja terserempak dengan mereka. Teruskan memilih untuk Lepaskan dia - jangan sekali-kali menyerang - dan akhirnya dia akan menyerah kalah.

Adakah anda sepatutnya melawan Toriel?

Toriel mempunyai empat serangan, walaupun pergaduhan dicurangi supaya jika anda berada dalam bahaya untuk mati serangan akan mengelak daripada memukul anda - satu-satunya cara untuk kalah adalah dengan sengaja terserempak dengan mereka. Teruskan memilih untuk Lepaskan dia - jangan sekali-kali menyerang - dan akhirnya dia akan menyerah kalah.

Apa yang berlaku jika anda melarikan diri dari Toriel?

Selepas diberi masa yang cukup, Toriel berhenti bergaduh dan bercakap. Pilihan untuk "Lari" hilang. Jika protagonis terus menyelamatkannya, dia membenarkan protagonis meninggalkan Runtuhan.

Adakah anda perlu membunuh Toriel dalam pacifist?

Anda hanya perlu membunuhnya dalam Genocide. Jika anda tidak mahu membunuhnya, anda tidak perlu melakukannya. Bagaimanakah cara saya melalui laluan pasifis di Undertale? Anda perlu melengkapkan laluan neutral tanpa bunuh dan ganti Flowey, kemudian kembali selepas Sans menghubungi anda.

Bolehkah anda dibunuh oleh Toriel?

Dia boleh dibunuh atau diselamatkan; jika terlepas, Toriel membiarkan protagonis pergi, tetapi memberitahu mereka untuk tidak kembali.

Undertale - Toriel (No Mercy)

Adakah Toriel tahu Flowey adalah Asriel?

Berdasarkan dialog Flowey dalam laluan Genocide, kami mendapati bahawa apabila dia mula-mula bangun sebagai bunga, dia memanggil ibu bapanya. Selepas dia melarikan diri dari Rumah Baru, dia menemui Toriel. Akhirnya, dia menetapkan semula, sebelum Asgore atau Toriel tahu siapa dia. ... Frisk: Nah, emm... dia Asriel.

Ke mana Toriel pergi selepas awak menyelamatkannya?

Toriel sudah tiada dari rumahnya di runtuhan selepas pemain melepaskannya, tetapi jangan risau: dia masih ada dan anda masih bercakap -- dia baru sahaja pulang ke pintu masuk, menjaga bunga ...

Bolehkah anda melarikan diri dalam pacifist sejati?

Senarai keperluan adalah seperti berikut: Sepanjang permainan, jangan sekali-kali membunuh mana-mana musuh atau mendapatkan sebarang EXP/LV; pada asasnya, hanya gunakan pintu keluar pertempuran yang tidak membawa maut (Akta ganti, lari, atau penamat pertempuran).

Bolehkah anda melengkapkan Undertale tanpa membunuh sesiapa?

Anda tidak perlu membunuh sesiapa, dan melainkan anda akan membunuh semua orang, anda lebih baik tanpa sebarang pertumpahan darah - bukan sahaja ia satu-satunya cara untuk mengalami pengakhiran yang 'sebenar', sebahagian besar pertemuan anda dengan musuh adalah lebih mudah jika anda meninggalkan anda. senjata tidak digunakan. Permainan ini mahu anda menyelesaikannya.

Berapa banyak kesudahan dalam Undertale?

Undertale telah 93 kesudahan; one speedrunner bertujuan untuk melihat mereka semua.

Apa yang berlaku jika anda tidak melarikan diri dari Undyne?

Jika protagonis tidak melarikan diri, Undyne terus menyerang, dan kelajuan serangannya terus meningkat. Protagonis juga boleh melarikan diri kembali ke tempat asal mereka, walaupun Undyne mengejar dengan cepat, ketika dia memasuki skrin betul-betul di belakang protagonis.

Adakah makan Vegetoid merosakkan larian pasifis?

Memilih "Devour" apabila Vegetoid sedia untuk diselamatkan memulihkan 5 HP dan menamatkan perjuangan. ... Kerana ini, satu-satunya cara untuk melakukan Larian Pacifist yang berjaya dalam demo adalah untuk melarikan diri dari Vegetoid atau menyelamatkannya pada HP rendah.

Bagaimana anda menyelamatkan Dogi?

Untuk menyelamatkan mereka, protagonis mesti Roll Around dalam salji untuk menyamarkan bau mereka, membuat Dogi berfikir bahawa mereka hanya anak anjing yang hilang, membuat mereka Menghidu Semula protagonis dan kemudian Haiwan kedua-duanya, membuka minda mereka kepada idea bahawa anjing boleh membelai anjing lain.

Berapakah jumlah HP yang dimiliki oleh Flowey?

Terkena serangan lima pelurunya dalam pertemuan pertamanya menghasilkan 19 kerosakan setiap peluru manakala serangan cincin yang tidak dapat dielakkan menyembuhkan 19 HP tidak kira sama ada ia mengenai protagonis.

Berapa lama masa yang diambil untuk mengalahkan Undertale?

Undertale bukan calang-calang dalam jabatan panjang umur. Purata playthrough akan mengambil masa kira-kira enam jam, tetapi pelengkap sepatutnya menjangkakan untuk menghabiskan lebih daripada 20 jam ganjil pada permainan.

Bolehkah saya menyelamatkan Asgore?

Asgore memaksa protagonis untuk melawannya, dan protagonis tidak boleh melepaskan Asgore. Jika mana-mana serangan Asgore mengenai protagonis dan mereka tidak mempunyai HP yang mencukupi untuk bertahan, serangan itu menurunkan HP mereka kepada 1 apabila ia akan membunuh mereka. Walau bagaimanapun, serangan seterusnya yang mengenai protagonis akan membunuh mereka.

Bolehkah anda mendapatkan pacifist sejati selepas membunuh Flowey?

ya. Dia akan berada di sana. Apabila anda memuatkan semula simpanan, semuanya ditetapkan semula kepada keadaan sebelum ini. Dan kerana anda tidak menyimpan selepas anda membunuh Flowey, membunuhnya tidak menjejaskan keupayaan anda untuk menyelesaikan permainan dalam apa cara sekalipun.

Apa yang berlaku jika anda menyelamatkan Flowey?

Pilih untuk menyelamatkannya, dan Flowey akan membuat penampilan. Pada akhir kata-kata kasarnya permainan akan ranap (sekurang-kurangnya, pada PC) dan apabila anda memuatkan semula fail simpanan anda akan "rosak" - jangan panik, ia akan berlaku!

Bolehkah anda melakukan pacifist selepas pembunuhan beramai-ramai?

Anda boleh melakukan pengakhiran pacifist sebenar selepas laluan genosid jika anda berkata, Jangan, dan selepas membuka permainan katakan Tidak, yang bermaksud ia menetapkan semula permainan anda dan anda boleh melakukan pengakhiran pacifist/true pacifist.

Bolehkah anda menyelamatkan Asriel?

Mustahil untuk merosakkan Asriel; sebarang percubaan untuk BERJUANG mengakibatkan RINDU. Asriel tidak boleh terlepas menggunakan pilihan MERCY. Ia juga mustahil untuk menerima permainan berakhir dalam perjuangan ini; jika HP protagonis mencapai 0, jiwa mereka terbelah dua sebelum membaiki dirinya sendiri.

Apa yang berlaku kepada Asriel selepas pasifis?

Frisk hanya bertemu dengannya sejurus selepas bosnya melawan; jika pemain menonton True Pacifist Ending Credits dan memuatkan semula permainan, Asriel tidak muncul. ... Selepas urutan kredit, apabila membuka semula permainan, Asriel kembali sebagai Flowey dan mohon "Let [Frisk] go" dan benarkan semua orang menjalani kehidupan mereka.

Bolehkah anda mendapatkan penghujung pacifist pada permainan pertama?

Anda akan mendapat pengakhiran Neutral pada permainan pertama anda. Walau bagaimanapun, selepas pengakhiran neutral, jika anda memenuhi keperluan Laluan Pacifist Sejati (tidak membunuh sesiapa, berkawan dengan Papyrus dan Undyne) maka anda akan mendapat peluang untuk memuatkan semula fail simpanan anda dan melengkapkan pengakhiran True Pacifist.

Bolehkah anda menyelamatkan jerry dalam pembunuhan beramai-ramai?

Apabila Jerry muncul dengan Snowdrake dan protagonis membuat jenaka, Jerry boleh diselamatkan. Disebabkan pertahanannya yang tinggi, Jerry amat sukar untuk dibunuh, dan mengambil kira-kira sembilan pukulan untuk membunuh dengan senjata yang boleh didapati sebelum atau di Snowdin. Walau bagaimanapun, Jerry boleh diselamatkan di Laluan Genocide tanpa membatalkan laluan itu.

Apa yang berlaku jika anda menyelamatkan kanak-kanak raksasa dalam pembunuhan beramai-ramai?

1 Jawapan. Tidak. Anak raksasa yang berhati-hati akan meletakkan anda kembali pada jalan neutral, mencetuskan pergaduhan Undyne biasa di bilik sebelah, bukannya pergaduhan Undyne the Undying di sana.

Mengapa Toriel marah pada Asgore?

Kenapa dia sangat marah pada Asgore? Ia sangat tersirat kanak-kanak yang dibunuhnya adalah anak-anaknya, dalam cara yang sama Frisk. ... Kosong kerana kanak-kanak, manusia yang menduduki bilik sebelum ini, dalam gambar itu mati. Mereka bukan sahaja kanak-kanak yang dibunuh; mereka adalah anak-anaknya.