Adakah bunker edith mati pada semua dalam keluarga?

Dalam episod "Too Good Edith," episod ke-209 dan terakhir All in the Family, Edith menjadi sakit tenat sambil terkapai-kapai membantu Archie memasak makan malam Ireland yang besar untuk St. ... Dalam siri sekuel Archie Bunker's Place, Archie's worst mimpi ngeri menjadi kenyataan apabila Edith meninggal dunia (di luar kamera) akibat strok.

Apakah episod kematian Edith Bunker pada All in the Family?

Kematian Edith

Mimpi ngeri terburuk Archie menjadi kenyataan pada tahun 1980, di siri sambungan All in the Family Archie Bunker's Place, apabila Edith meninggal dunia (di luar kamera) akibat strok dalam tayangan perdana musim kedua selama 1 jam, "Archie Sendiri," yang pada asalnya disiarkan di CBS pada 2 November 1980.

Mengapa Edith meninggalkan pertunjukan Archie Bunker?

Walaupun terdapat rayuan daripada Lear untuk tidak membiarkan Edith mati, Stapleton meninggalkan rancangan itu, dengan tajuk semula Archie's Place, pada tahun 1980, meninggalkan Archie untuk meneruskan sebagai duda. "Keputusan saya adalah untuk keluar ke dunia dan melakukan sesuatu yang lain. ... Stapleton naik ke atas pentas di Syracuse, N.Y., malam itu dan meneruskan jelajah.

Bagaimanakah semua dalam keluarga itu berakhir?

Dalam beberapa saat terakhir siri ini, Archie melawat Edith di atas katil. Walaupun watak-watak itu akan diteruskan, adegan terakhir mengakhiri siri ini dan menunjukkan hati seorang fanatik seperti Archie Bunker.

Mengapa Mike dan Gloria bercerai?

Mereka muncul dalam episod Krismas semasa musim 1978–79, di mana Archie, Edith, dan anak saudara Edith Stephanie melawat Michael dan Gloria, mendedahkan fakta bahawa pasangan telah berpisah secara rahsia kerana masalah dalam perkahwinan mereka, termasuk perselingkuhan Gloria dengan salah seorang rakan sekerja fakulti kolej Michael.

Mengapa Edith Dibunuh Semua Dalam Keluarga

Adakah pelakon All in the Family serasi?

Bagaimanakah pelakon itu bergaul? Kami bergaul dengan indah seperti yang diharapkan oleh sesiapa sahaja. Tidak ada sebarang persaingan antara kami. Kami semua menghormati satu sama lain kerana ia adalah lakonan yang sempurna.

Adakah Meathead masih hidup?

Rob Reiner dan Sally Struthers adalah pelakon utama yang masih hidup dan kekal sebagai penghibur aktif. ... Reiner, juga 72, bekerja sebagai pembuat filem dan pelakon. Dia memainkan watak Michael "Meathead" Stivic pada kesemua sembilan musim All In the Family (1971-79), pada masa itu dia memenangi sepasang Anugerah Emmy.

Adakah Edith Bunker masih hidup?

Archie pernah menyifatkan bapa Edith sebagai seorang lelaki "tanpa dagu dan mata 'pergi kelakar'." Berasal dari Scranton, Pennsylvania, dia dilahirkan pada Januari 1925. Dia kemudiannya berhijrah ke New York City, di mana dia menjalani sebahagian besar hidupnya dan meninggal dunia dalam tidurnya akibat strok pada September 1980, pada umur 55 tahun.

Adakah Archie Bunker mati?

Pelakon Carol O'Connor, yang paling dikenali sebagai Archie Bunker televisyen, meninggal dunia akibat serangan jantung di sebuah hospital di California. Dia berusia 76 tahun. Peranan O'Connor sebagai Bunker, orang fanatik kelas pekerja dalam "Semua dalam Keluarga" 1970-an, membawanya pujian kritis dan popular.

Mengapa Edith dibunuh dalam All in the Family?

Mengapa Edith dibunuh daripada 'All in the Family? Pada masa musim terakhir All in the Family memulakan kerjayanya, Edith dilihat kurang dan kurang pada skrin. Stapleton takut untuk ditaip dalam peranan "tunduk", jadi dia mula membintangi tetamu dan bukannya muncul sebagai siri tetap.

Apa yang Jean Stapleton lakukan selepas All in the Family?

After All in the Family, Stapleton membintangi beberapa telefilem, termasuk CBS' Aunt Mary (1979), di mana dia memainkan watak wanita tua yang marah yang menjadi jurulatih pasukan Liga Kecil.

Berapa umur Archie dan Edith Bunker?

Lear dan rakan kongsi Bud Yorkin melancarkan siri ini kepada ABC pada tahun 1968, dan rangkaian itu segera mengarahkan juruterbang. Keadilan Untuk Semua dipaparkan O'Connor yang berusia 44 tahun sebagai "Archie Justice" dengan Stapleton (umur 45) sebagai Edith.

Adakah Edith Bunker benar-benar bermain piano?

Pelakon kelahiran New York dibesarkan di Manhattan's Upper West Side, anak kepada seorang jurujual pengiklanan yang bangkrut semasa Depresi dan penyanyi opera profesional. "Muzik membawa keluarga kami bersama-sama," Stapleton teringat. “Saya bermain piano.

Di manakah Jean Stapleton dikebumikan?

Lampu marquee di Broadway telah dimalapkan selama satu minit pada 5 Jun 2013, jam 8 malam. EDT, untuk menghormati memori Stapleton. Dia dikebumikan di Perkuburan Lincoln di Chambersburg, Pennsylvania.

Mengapa Archie Bunker memakai cincin perkahwinannya di jari tengahnya?

Bunker berkata pada tahun 1972 bahawa dia mempunyai cincin perkahwinannya bersaiz sesuai dengan jari tengahnya untuk "keseimbangan."

Apa yang berlaku kepada Michael Stivic?

Pada mulanya, Reiner telah diminta untuk mengambil bahagian dalam siri itu, membangkitkan watak Michael Stivicnya, tetapi dia menolak. Ia dijelaskan (pada rancangan) bahawa Michael telah meninggalkan isteri dan anak lelakinya Joey (kemudian dimainkan oleh Christian Jacobs) untuk tinggal di komune California dengan bekas "anak bunga" 1960-an.

Bolehkah semua dalam keluarga dibuat hari ini?

Menurut penerbit Norman Lear dan bintang O'Conner, rancangan itu bertujuan untuk mengejek orang yang taksub dan menuding jari kepada banyak prasangka yang masih dipegang oleh masyarakat pada tahun 1970-an (dan sehingga kini.) ... All In The Family adalah persembahan yang pasti tidak akan dibuat hari ini.

Adakah semua dalam keluarga dirakam di hadapan penonton secara langsung?

Semua dalam Keluarga adalah siri utama Amerika pertama yang dirakamkan di hadapan penonton studio secara langsung. Pada tahun 1960-an, kebanyakan sitkom telah difilemkan dalam format kamera tunggal tanpa penonton, dengan trek ketawa meniru tindak balas penonton.

Adakah Archie Bunker pernah berada di The Jeffersons?

Pada hari ini pada tahun 1973, Archie Bunker yang disayangi All in the Family akhirnya bertemu dengan jiran sebelah rumahnya, yang sama-sama berprasangka buruk. George Jefferson. Bunker, yang dilakonkan oleh Carroll O'Connor, dan Jefferson, yang dilakonkan oleh Sherman Hemsley, kekal sebagai dua daripada watak televisyen yang paling dikenali.

Apakah etnik Archie Bunker?

Ciri-ciri Perwatakan

Etnik Archie sendiri tidak pernah dinyatakan secara eksplisit, selain fakta bahawa dia seorang Protestan Anglo-Saxon Putih (WASP). (Nota: Suara watak Archie dicipta oleh gabungan aksen yang didengari Carroll O'Connor semasa belajar lakonan di New York City.)