Adakah stormtroopers teruk dalam membidik?

Stormtroopers sentiasa mempunyai matlamat yang buruk saga Star Wars, dan episod Star Wars Rebels memberikan alasan yang tepat mengapa demikian. Stormtroopers sentiasa mempunyai matlamat yang buruk dalam saga Star Wars, dan Star Wars Rebels memberikan alasan untuk itu.

Mengapa stormtroopers sangat teruk dalam membidik?

TL:DR; daya melindungi dan memesongkan bahkan pengguna daya pasif daripada letupan jadi ia adalah kekuatan yang dituju oleh pasukan ribut kekacauan.

Adakah stormtroopers pandai menembak?

Terdapat banyak contoh Stormtroopers menjadi syot tepat dalam filem Star Wars. ... Imperial Stormtroopers adalah askar yang terlatih, serba lengkap dan boleh membawa maut, tetapi mereka dihalang oleh kuasa yang paling berkuasa yang dikenali sebagai perisai plot.

Adakah klon mempunyai matlamat yang buruk?

TL;DR Clone Troopers tidak mempunyai matlamat yang buruk. Ia adalah senapang blaster yang mustahil untuk disasarkan dengan tepat.

Adakah stormtroopers terlepas dengan sengaja?

Oleh itu, walaupun terdapat insentif kewangan dan ketakutan akan kematian yang akan berlaku, stormtroopers tidak akan pernah dapat menembak apabila mereka menembak seseorang yang penting untuk matlamat Perikatan Pemberontak. Hasilnya sentiasa sama: rindu, rindu, rindu.

Mengapa Stormtroopers Tidak Dapat Sasar? Star Wars Menjelaskan

Adakah stormtrooper pernah membunuh Jedi?

Stormtroopers, dengan kemahiran menembak mereka yang terkenal tidak tepat, berjaya mengejar 26 membunuh dalam filem asal. Mereka turun kepada hanya 12 dalam "Return of the Jedi."

Kenapa stormtroopers tidak boleh menembak lurus?

Pada zaman dahulu Episod II: Attack of the Clones, stormtroopers (atau lebih tepat clone troopers, yang diklon daripada tentera upahan Jango Fett) berada dalam bekalan yang tidak habis-habis. ... Untuk menyimpulkan: stormtroopers malas dan itulah sebabnya mereka tidak boleh menembak lurus.

Mengapa Stormtroopers tidak boleh memukul apa-apa?

Topi keledar Stormtrooper mempunyai keterlihatan yang sangat rendah visornya tidak sejajar menjadikannya sangat sukar untuk menembak dengan tepat. ... Menurut poster itu, Jedi menggunakan Force untuk memastikan bahawa Stormtroopers tidak boleh memukul mereka.

Mengapa Stormtroopers memakai putih?

Mereka mempunyai itu perisai putih untuk menonjol dan kelihatan mengancam... Mereka tidak terikat untuk bersembunyi dalam gelap dengan perisai hitam atau di dalam hutan dengan perisai hijau... Mereka cuba untuk kelihatan mengancam yang kuat dan seperti yang saya nyatakan sebelum ini, nyawa stormtrooper pada dasarnya tidak berguna....

Mengapa perisai stormtrooper tidak berguna?

Perisai Stormtrooper yang terbukti tidak berkesan terhadap tembakan blaster dalam perisai The Empire Strikes Back Stormtrooper seperti yang digambarkan dalam filem adalah sangat tidak berkesan sebagai perlindungan tempur dan secara amnya menghalang pemakai. ... Ini kerana dua reka bentuk berbeza digunakan untuk topi keledar dalam filem itu.

Mengapa stormtroopers sangat lemah di Mandalorian?

Mereka mungkin menggunakan bahan yang paling murah dan cara terpantas untuk memasangnya. Mereka lebih mengutamakan kuantiti berbanding kualiti, mengakibatkan pembuatan yang buruk, perisai dan blaster yang lemah yang hampir tidak boleh menembak lurus. Semasa siri ini berjalan, Empayar terus mengurangkan kos bahan mereka, mengakibatkan kejatuhan mereka.

Mengapa blasters sangat tidak tepat?

Jadi, adalah selamat untuk menganggap ketidaktepatan ini boleh dikaitkan dengan senjata yang digunakan, bukannya penembak. Bolt blaster adalah sangat perlahan. ... Kemudahan mengelak ini menjadikannya lebih sukar untuk mencapai sasaran yang anda sasarkan, menjadikan blaster sebagai senjata pilihan yang kurang andal.

Apakah paradoks stormtrooper?

Jika anda mendapati bahawa apa yang anda lakukan adalah salah, dan anda ingin melarikan diri daripadanya, tetapi untuk berbuat demikian anda terpaksa membunuh orang yang juga dipaksa melakukan perkara yang tidak baik tetapi telah dicuci otak sehingga tidak menyedarinya; adakah anda akan menembak mereka dan bersorak ketika mereka mati?

Berapa banyak tembakan yang dipukul oleh stormtroopers?

Mereka hanya berdiri seperti tiada apa yang lebih baik untuk dilakukan. Tetapi kehilangan filem itu datang dalam adegan seterusnya. Luke dan Leia berada dalam pandangan jelas, dan stormtroopers mengambil sekurang-kurangnya lapan pukulan pada mereka, namun mereka semua merindui. Begitu banyak untuk menjadi tepat!

Apakah perbezaan antara clone trooper dan stormtrooper?

Klon stormtroopers ialah askar elit asal Empayar Galactic. Selepas kejatuhan Republik Galactic dan pembentukan Perintah Baru Maharaja Palpatine, askar klon Tentera Besar Republik telah dilantik semula sebagai tentera ribut.

Adakah semua stormtroopers putih?

Bukankah prekuel mendedahkan itu semua stormtroopers ialah klon putih? Tidak, mereka tidak melakukannya. ... Klon itu tidak berwarna putih dalam apa-apa erti kata. Jango Fett, pemburu hadiah yang berkhidmat sebagai templat genetik, secara budaya (dan mungkin secara etnik) seorang Mandalorian.

Apakah nama tentera Darth Vader?

Legion ke-501, pada mulanya Batalion Klon ke-501, dan kemudian diberi jolokan "Penumbuk Vader" dan dinamakan semula sebagai Legion Imperial ke-501, adalah legion stormtrooper elit di bawah perintah Penguasa Kegelapan Sith Darth Vader semasa Era Imperial.

Mengapa klon memakai perisai putih?

Pada permulaan Perang Klon, askar klon memakai perisai putih standard yang direka untuk kegunaan mereka pada Kamino. Kerana Tentera Besar Republik itu terdiri daripada tentera yang serupa secara genetik, perisai ini boleh diseragamkan dan dihasilkan dengan cepat.

Apa yang dipanggil stormtroopers hitam?

Untuk kegunaan lain, lihat shadow trooper (nyahkekaburan). The shadow stormtroopers, juga dikenali sebagai stormtroopers Blackhole kerana perkaitan mereka dengan Agen Blackhole, ialah stormtroopers Imperial yang khusus.

Adakah mana-mana klon tidak mematuhi Perintah 66?

Beberapa klon, seperti Rex, Komander Wolffe dan Gregor, dapat mengeluarkan cip kawalan di kepala mereka, yang membenarkan mereka melanggar Perintah 66. ... Beberapa Jedi terselamat daripada serangan Perintah 66.

Adakah stormtroopers dalam klon mandalorian?

Tidak seperti pendahulu mereka, majoriti stormtroopers adalah rekrut bukan klon.

Adakah perisai stormtrooper berdasarkan perisai Mandalorian?

Perisai Mandalorian mungkin diperbuat daripada beskar - tetapi ia juga menggabungkan elemen daripada perisai Stormtrooper elit. Pahlawan Mandalorian terkenal di seluruh galaksi, dan perisai mereka sangat dihargai.

Apakah nama stormtroopers biru?

Para komander adalah anomali estetik dalam Kor Stormtrooper; tanda biru pada perisai mereka memisahkan mereka daripada askar berperisai putih biasa yang lain.