Adakah johnny weir memenangi pingat olimpik?

Salah seorang bintang luncur angka, Johnny Weir ialah juara A.S. tiga kali, seorang dua kali Olympian dan pemenang pingat Kejohanan Dunia.

Adakah Johnny Weir mempunyai pingat emas?

Johnny Weir, Kejohanan Kebangsaan Luncur Figur AS, 2004, pemenang pingat emas. Pada usia 19 tahun, Johnny adalah juara lelaki termuda sejak 1991. Johnny Weir, Kejohanan Kebangsaan Luncur Figur AS, 2005, pemenang pingat emas 2X. Semasa musim Grand Prix 2004-2005, Johnny juga memperoleh emas di NHK Trophy dan Trophée Éric Bompard.

Apakah yang dimenangi oleh Johnny Weir dalam Sukan Olimpik?

Weir, yang digambarkan di sini bersama Tara Lipinski, ialah Olimpik dua kali. Johnny Weir ialah juara Olimpik dua kali, juara A.S. tiga kali berturut-turut, Pemenang pingat gangsa dunia 2008, pemenang pingat gangsa Akhir Grand Prix dua kali dan juara Remaja Dunia 2001.

Adakah Tara Lipinski memenangi pingat Olimpik?

Pada 20 Februari 1998, Tara Lipinski yang berusia 15 tahun memenangi pingat emas dalam sukan luncur angka wanita di Sukan Olimpik Musim Sejuk di Nagano, Jepun, dan menjadi pemenang pingat emas termuda dalam sukannya. ... Lipinski, ketika itu berusia 15 tahun, adalah orang termuda dalam sejarah luncur angka untuk meraih emas Olimpik.

Siapa peluncur angka terkaya?

12 Pemain Skating Terkaya dalam Sejarah

  1. Kim Yuna - $35.5 juta.
  2. Scott Hamilton - $30 juta. ...
  3. Evgeni Plushenko - $21 juta. ...
  4. Kristi Yamaguchi - $18 juta. ...
  5. Brian Boitano - $18 juta. ...
  6. Johnny Weir - $10 juta. ...
  7. Michelle Kwan - $8 juta. ...
  8. Nancy Kerrigan - $8 juta. ...

Johnny Weir 2010 Olimpik Musim Sejuk FS

Apa yang Michelle Kwan lakukan hari ini?

Selepas kejutan kekalahan Clinton, Kwan kembali kepada minatnya yang lain, termasuk Sukan Olimpik Khas Antarabangsa, yang menyokong orang kurang upaya intelek. Menyebut organisasi itu "dekat dan sayang di hati saya," Kwan telah berkhidmat dalam lembaga pengarahnya sejak 2010 dan merupakan bendahari semasa.

Adakah Johnny Weir masih meluncur?

Pada 2013, juara kebangsaan mengumumkan dia akan bersara daripada sukan itu. Selepas kerjaya skatingnya berakhir, Johnny memasuki dunia hiburan. Dia terkenal dengan peranan skating figuranya dalam To Russia With Love dan Netflix's Spinning Out.

Adakah Johnny Weir dan Tara Lipinski berkawan?

Dia dan Weir, kawan rapat dan rakan-rakan peluncur Olimpik, mula-mula membuat percikan sebagai penganalisis untuk NBCSN semasa Sukan Olimpik Musim Sejuk 2014 sebelum berpindah ke masa utama Olimpik pada 2018 dan kembali tahun ini untuk Tokyo.

Berapakah nilai bersih Johnny Weir?

Beberapa cawangan melaporkan bahawa nilai bersih Weir adalah kira-kira $2 juta, yang secara jujurnya sangat mengagumkan — dia berjaya mengubah skating angka menjadi kerjaya media secara keseluruhan. Apa yang boleh kami katakan ialah kami berharap Weir kembali untuk Sukan Olimpik 2020. Komen beliau adalah salah satu sebab menonton figure skating sangat menyeronokkan.

Adakah Johnny Weir bercakap bahasa Rusia?

Weir telah mempunyai jurulatih dari Rusia dan fasih berbahasa. “Sebagai seorang warganegara [AS] yang menikmati masa saya di Rusia, ia adalah detik yang dipolitikkan,” kata Weir. ""Saya suka Rusia kerana Rusia.

Adakah Johnny Weir di Sukan Olimpik?

Johnny Weir juga seorang pemain skate profesional yang berjaya. TOKYO -- Johnny Weir, dua kali Olympian mewakili Pasukan USA dalam sukan luncur angka pada Sukan Turin 2006 dan Sukan Vancouver 2010, telah kembali ke Jepun sebagai wartawan Olimpik bintang untuk penyiar A.S. NBC.

Siapakah ibu bapa Johnny Weir?

Patti Weir

Ibunya, Patti Moore Weir, bekerja sebagai pemeriksa rumah, manakala bapanya John Weir, bekas pelapis sekolah menengah, hampir tidak bekerja sama sekali.

Adakah Johnny Weir berada di Sukan Olimpik Tokyo?

Johnny Weir ialah tidak pernah satu pun untuk mendail kembali ekspresi peribadinya, dan pandangannya pada Majlis Penutupan untuk Sukan Olimpik Tokyo 2020 tidak terkecuali. Pada hari Ahad, Ogos ... Penampilannya yang unik termasuk memakai rambutnya dalam apa yang kelihatan seperti sanggul, lengkap dengan potongan rambut berkerut dalam bentuk cincin Olimpik.

Apakah yang Johnny Weir lakukan untuk hidup?

John Weir (lahir 2 Julai 1984) ialah seorang Pemain luncur figura Amerika dan pengulas televisyen. Dia ialah Olimpik dua kali, pemenang pingat gangsa Dunia 2008, pemenang pingat gangsa Grand Prix Final dua kali, Juara Remaja Dunia 2001, dan juara Kebangsaan A.S. tiga kali (2004–2006).

Apakah nilai bersih Usain Bolt?

Usain Bolt – AS$90 juta

Kini berusia 34 tahun dan bersara daripada olahraga, "Lightning Bolt" terus memperoleh pendapatan daripada sokongan yang lumayan, yang memberikannya majoriti pendapatannya kira-kira AS$20 juta setahun.

Siapa pemain skate wanita terbaik yang pernah ada?

Sonja Henie

Selalunya dianggap sebagai pemain skate terhebat dalam sejarah sukan itu — lelaki atau perempuan — Henie dari Norway memenangi emas Olimpik tiga kali dalam perseorangan wanita (1928, '32 dan '36) dan 10 gelaran dunia berturut-turut yang menakjubkan dari 1927-36. Kejohanan gabungan itu adalah yang paling banyak daripada mana-mana wanita.

Siapa pemain skate wanita terbaik di dunia?

MOSCOW, 7 Mei. /TASS/. Juara Olimpik 2018 Rusia dalam sukan luncur angka Alina Zagitova mendahului senarai ISU (International Skating Union) bagi peluncur figura wanita terbaik dunia, lapor perkhidmatan akhbar ISU pada hari Selasa. Zagitova, 16, memegang tempat pertama dalam Kedudukan Dunia ISU dengan 4,510 mata.

Adakah Michelle Kwan mempunyai bayi?

Pell dan Kwan tidak mempunyai anak bersama. Pada tahun-tahun awal perkahwinan mereka, akaun Instagram Kwan telah dipenuhi dengan gambar suaminya yang sedang tersenyum. Akaun Pell yang jarang digunakan memaparkan dua gambar dia dan Kwan bersama. Bagaimanapun, gambar terakhir yang dikongsi Kwan tentang suaminya telah dimuat naik lebih setahun lalu.

Adakah Yuzuru Hanyu akan berada di Sukan Olimpik 2022?

Jika dia beraksi di Sukan Olimpik Beijing di Februari 2022, Hanyu akan memburu emas Sukan Olimpik ketiga berturut-turut, yang akan menandakan kali pertama dalam 94 tahun bagi seorang atlet mencapai kejayaan itu. ... Hanyu melangkau siri Grand Prix musim lalu kerana penularan coronavirus.