Apakah saiz kurungan rak yang saya perlukan?

Kurungan rak pelbagai saiz dari 5 inci dalam (untuk rak yang memuatkan buku kertas) hingga 24 inci (untuk desktop dan ruang besar yang lain). Rancang untuk menggunakan kurungan yang hanya sedikit lebih pendek daripada kedalaman rak. Contohnya, jika anda mahukan rak sedalam 8 inci, gunakan kurungan 7 inci.

Apakah saiz kurungan yang saya perlukan untuk rak 12 inci?

Panjang kaki yang menonjol mestilah sekurang-kurangnya dua pertiga daripada kedalaman rak. Sebagai contoh, jika rak yang dikehendaki adalah 12 inci dalam, kaki penyokong pendakap mestilah sekurang-kurangnya 8 inci. Biasanya, kedua-dua kaki kurungan adalah sama panjang; tetapi ini bukan peraturan yang sukar.

Apakah kurungan yang terbaik untuk rak?

Ulasan Kurungan Rak Tugas Berat Terbaik

  • Kurungan Rak Keluli Tahan Karat Alise.
  • Pendakap Paip Hitam Dipasang di Dinding untuk Rak Tugas Berat.
  • Kurung Rak L Hitam 12 inci.
  • BATODA – Pendakap Rak Terapung Tugas Berat.
  • Pendakap Rak Separuh Bulat.
  • Kurung Rak Paip Industri.
  • Kurungan untuk Rak Terapung Desa DIY.

Berapa banyak kurungan yang saya perlukan untuk rak 36 inci?

TENTUKAN BERAPA BANYAK KURUNG YANG DIPERLUKAN

Sudah tentu, semua rak adalah berbeza, tetapi jika rak anda melebihi 36", kami cadangkan untuk menggunakannya lebih daripada 2 kurungan.

Berapa banyak kurungan yang saya perlukan untuk rak 72 inci?

Kami mengesyorkan 4 kurungan untuk rak 72 inci. 2 kurungan besar memegang rak 36 inci sedalam 10 inci dengan sangat baik, dan anda akan gembira dengan cara 4 boleh memuatkan rak bersaiz ini.

Para Papan Lapis dengan menegak dan pendakap keluli. #044

Adakah kurungan rak perlu ada dalam stud?

Sebagai peraturan umum, ia sentiasa sesuai untuk memasang kurungan rak ke dalam stud dinding. Walau bagaimanapun, mungkin sukar untuk memasang pendakap terus pada stud dinding Dalam kes itu, kami mengesyorkan menggunakan sauh togol (yang tersedia untuk pembelian di sini).

Sejauh mana rak boleh menjangkau tanpa sokongan?

Mata akan melihat pesongan 1/32 inci setiap kaki larian supaya rak buku yang dimuatkan sepenuhnya (70-80 paun) selebar 3 kaki, harus melorot tidak lebih daripada 3/32 inci. Bagi kebanyakan rak yang diperbuat daripada stok 3/4 inci, jangka masa praktikal adalah 30 hingga 36 inci.

Sejauh mana tandas harus dari rak?

Kabinet atau rak di atas tandas sepatutnya kira-kira 2 kaki di atas tangki. Para di atas kaunter dapur hendaklah kira-kira 18″ hingga 23″, dengan kira-kira 15″ di antara para.

Berapa banyak rak boleh menggantung kurungan?

Umumnya rak tebal 3/4 inci hendaklah disokong setiap 32 inci dengan pendakap (rak boleh menggantung penyokong dengan 6 inci).

Apakah yang boleh saya gunakan sebagai ganti kurungan rak?

Anda boleh menggunakan cantik banyak mana-mana kayu yang kukuh untuk rak sebenar anda. Saya mempunyai beberapa kayu tebus guna yang hebat yang saya potong mengikut saiz untuk rak terbuka saya. Anda juga boleh menggunakan papan biasa atau pun membeli kayu yang dipasarkan secara khusus sebagai 'papan rak' dan potong mengikut saiz di kedai.

Bagaimana anda tahu berapa banyak berat rak boleh menampung?

Darabkan bilangan kurungan dengan beban selamat kurungan ke tentukan kapasiti beban selamat untuk keseluruhan rak. Untuk rak yang mempunyai tiga kurungan berkadar 250 lbs. beban selamat untuk kurungan ialah 62.5 lbs., dan kapasiti untuk rak, secara keseluruhan, ialah 187.5 lbs.

Seberapa tebal kurungan saya?

Peraturan terbaik untuk diikuti ialah ini, simpan pendakap rak terapung bar belakang 1/2" lebih nipis daripada rak anda tebal. Contohnya, jika anda mengapungkan rak 2” tebal, kurungan rak yang ideal harus mempunyai palang belakang rata yang lebarnya 1-1/2”.

Berapakah berat kurungan rak?

Jawapan ringkasnya ialah berat yang disokong bergantung terutamanya pada kurungan yang memegang rak. Jika dipasang dengan betul mengikut arahan pengilang, mereka akan memegang berat maksimum yang ditentukan mulai dari 20 paun hingga 600 paun atau lebih.

Ke arah manakah kurungan rak pergi?

Bahagian yang panjang bersandar pada dinding, bawah rak. Panjang kurungan sebenar di bawah rak hendaklah tiga perempat lebar rak. Ia bergantung kepada jika anda mahukan lebih banyak kelegaan secara menegak atau mendatar.

Apakah ketinggian standard antara rak?

Jarak Rak Purata

Jarak purata yang baik untuk rak ialah antara 8 dan 12 inci. Jika anda mempunyai buku bersaiz besar untuk disimpan, anda mungkin lebih suka menambah jarak kepada 15 inci.

Berapa tinggi sepatutnya rak dari lantai?

Seperti karya seni, rak hendaklah digantung pada paras mata atau kira-kira 4 hingga 5 kaki dari lantai. Jika anda menggantung rak di atas perabot, ukur kira-kira 10 inci dari bahagian atas meja atau sofa.

Seberapa tinggi rak harus berada di atas TV?

“Sebagai peraturan mudah, TV anda kelihatan terbaik dipasang enam hingga lapan inci di atas kabinet media atau perabot lain yang berfungsi di dalam ruang.” Walau bagaimanapun, tidak ada peraturan muktamad untuk menggayakan seluruh dinding di sekeliling TV anda, sama ada dipasang atau tidak.

Bolehkah anda meletakkan rak di dinding berongga?

Sama ada memasangkan gambar berbingkai, cermin, rak atau batang langsir pada dinding, sebaiknya skru atau paku terus pada stud dinding. ... Dalam kebanyakan situasi anda boleh menggunakan a sauh dinding berongga, yang direka bentuk untuk melekat pada dinding di ruang berongga antara kancing.

Seberapa tebal Kayu untuk rak?

guna Bahan tebal 3/4 inci untuk struktur rak dan rak buku. Jika anda menggunakan pepejal kayu keras, tidak mengapa untuk meningkatkan ketebalan kepada 1 1/4 inci untuk sokongan hampir tanpa had. Rak jenis ini kelihatan lebih seperti mantel dan mahal, tetapi menambah rupa ketukangan yang mewah.

Seberapa dalam sepatutnya sebuah rak?

Kedalaman rak ditentukan oleh saiz item yang akan disimpan, secara amnya dalam julat 6 hingga 24 inci. Kedalaman rak untuk rak buku tujuan umum biasanya 10 hingga 12 inci. Jarak rak biasanya berkisar antara 7 hingga 15 inci dengan 8 hingga 12 inci adalah perkara biasa untuk rak buku.