Adakah pintu bifold bersaiz standard?

Yang paling biasa. Majoriti pintu bifold adalah 80 inci tinggi. Lebarnya berbeza-beza bergantung pada ruang yang tersedia, tetapi bukaan biasanya bergraduat dalam kenaikan 24 inci sehingga 72 inci atau lebih.

Apakah saiz pintu bifold masuk?

Ini ialah senarai saiz pintu bifold biasa yang agak standard dan mudah didapati.

  • 2' 0" x 6' 8" Bifold - Dua Panel 12".
  • 2' 6" x 6' 8" Bifold - Dua Panel 15".
  • 2' 8" x 6' 8" Bifold - Dua Panel 16".
  • 3' 0" x 6' 8" Bifold - Dua Panel 18".
  • 4' 0" x 6' 8" Bifold - Empat Panel 12".
  • 5' 0" x 6' 8" Bifold - Empat Panel 15".

Adakah terdapat saiz standard untuk pintu bifold?

Semua pintu dwilipat yang dibuat khas dibuat untuk mengukur dan direka bentuk agar sesuai dengan saiz bukaan tertentu. Walau bagaimanapun, set dwi-lipat tiga pintu "standard" adalah antara: 80 dan 96 inci tinggi. 70 dan 96 inci lebar.

Apakah bukaan kasar untuk pintu bifold?

Biasanya bukaan pintu bifold kasar hendaklah bersaiz 2 inci lebih lebar dan 2 inci lebih tinggi daripada pintu itu sendiri, tanpa mengira saiz pintu dwilipat. Contohnya set pintu dwilipat empat kaki (48”) kali enam kaki, tinggi lapan inci (80”), akan memerlukan lebar bukaan kasar 50 inci dan ketinggian 82 inci.

Berapakah lebih kecil pintu dua kali ganda daripada bukaan?

Dimensi sebenar pintu dwilipat sentiasa ½'' lebih kecil lebar daripada saiz yang dinyatakan untuk menampung kelegaan yang diperlukan untuk operasi pintu yang betul. Pintu bifold mestilah 1-1/2'' tinggi lebih pendek daripada pembukaan siap.

Cara Mengukur untuk Pintu Bifold Dalaman

Berapa banyak ruang yang anda perlukan untuk pintu bifold?

Pengukuran gabungan kedua-dua pintu sepatutnya kira-kira satu inci kurang daripada jumlah lebar bukaan, dan satu hingga dua inci kurang daripada ketinggian bingkai pintu. Ini adalah untuk membenarkan ruang yang mencukupi untuk perkakasan.

Adakah pintu bifold memerlukan trek bawah?

Adakah pintu dwilipat memerlukan landasan bawah? Secara teknikal, tidak boleh memasang pintu dwilipat tanpa landasan bawah, dan selalunya dilakukan dengan pintu yang diperbuat daripada kayu atau plastik, atau pintu dwilipat dalaman.

Apakah bukaan kasar untuk pintu bifold 30 inci?

Jadi, jika anda mempunyai pintu bilik tidur selebar 30″ (yang dianggap sebagai pintu 2/6 atau 2′-6″) cuma tambah 2″ pada lebar dan bingkaikan 32″ lebar. Ketinggian ialah 80″ (yang dianggap 6/8 atau 6′-8″) tambahkan 2-1/2″ pada ketinggian pintu sebenar dan bingkaikan setinggi 82-1/2″.

Adakah pintu bifold ketinggian standard?

Pintu bifold saiz standard biasanya 2090mm atau 2100mm tinggi, hanya lebih tinggi sedikit daripada yang anda dapati apabila memasang pintu dalaman. Lebar pintu dwilipat, walau bagaimanapun, akan berbeza secara mendadak bergantung pada apertur anda, dan boleh berada di mana-mana dari 1800mm dengan pintu dwilipat dua panel, hingga 4800mm dengan sehingga 6 pintu!

Apakah lebar minimum untuk pintu dwilipat?

Lebar minimum yang disyorkan untuk pintu bifold ialah 1400mm (4.7 kaki), walau bagaimanapun, ini adalah lebar minimum untuk set pintu dwilipat dengan panel 2 pintu. Untuk memenuhi minimum yang disyorkan, panel pintu individu mestilah tidak kurang daripada 700mm (2.2 kaki).

Bolehkah anda mempunyai bifold 2 pintu?

Dua pintu bifold panel

Pintu dwilipat dua panel boleh terlipat dari jalan untuk membiarkan bukaan terbuka sepenuhnya, mewujudkan peralihan yang lancar antara bahagian dalam dan luar rumah anda. Ini berbeza dengan pintu gelangsar di mana salah satu panelnya kekal statik.

Bolehkah anda memotong pintu bifold supaya muat?

Lebar a pintu bifold boleh dipotong sehingga ¼ inci pada setiap sisi untuk muat lebih baik ke dalam bukaan kasar pintu. Pita dari sisi yang akan dipotong dengan pita pelukis kemudian gunakan gergaji bulat atau planer untuk memangkas lebar pintu bifold. ... Kemudian anda akan dapat memotong lebar pintu dwilipat dengan yakin!

Adakah pintu bifold idea yang baik?

Memasang pintu bifold adalah lebih daripada purata pembaikan rumah anda. Pintu bifold boleh memberi kesan yang tulen pada anda kualiti hidup daripada peningkatan cahaya semula jadi dan udara segar, kepada gabungan lancar ruang dalam dan luar, apatah lagi potensi nilai tambah untuk rumah anda.

Adakah pintu bifold menambah nilai pada rumah?

Sesetengah pakar menganggarkan bahawa pintu lipat dua boleh menambah sekitar 5-10% kepada penilaian jualan semula hartanah. Terdapat beberapa sebab mengapa ia dipandang tinggi oleh penilai: Tidak seperti pintu Perancis dan teres yang mempunyai lebar tegar, pintu dwilipat boleh menjangkau beberapa meter yang membolehkan bukaan yang sangat luas dicipta.

Adakah pintu bifold berbaloi?

Walaupun tanda harganya yang tinggi, ia mungkin masih berbaloi untuk mempertimbangkan pintu lipat dua kerana disebabkan peningkatan populariti mereka. berkemungkinan besar akan meningkatkan nilai rumah. ... Mereka boleh menggantikan keseluruhan dinding rumah, mencipta estetik moden yang diingini, tetapi mengambil banyak ruang di dalam dan luar apabila dibuka.

Adakah anda memerlukan keluli untuk pintu bifold?

Jika pintu bifold anda adalah pintu luar, anda memerlukan ambang rongga konkrit, kayu atau keluli untuk sokongan mendatar. ... Sama ada cara, keluli secara amnya adalah cara terbaik untuk digunakan kes, kerana ambang keluli boleh dipotong untuk disesuaikan dengan hampir semua ketebalan dinding atau keadaan.

Bagaimanakah anda memasang pintu bifold tanpa trek bawah?

Cara Memasang Pintu Bifold Tanpa Trek Menggunakan Rel Atas

  1. Ukur jarak dari satu sisi pintu ke sisi yang lain. ...
  2. Harus ada dua lubang di hujung atas pintu. ...
  3. Masukkan pin engsel ke dalam lubang hujung. ...
  4. Tolak pin penggelek di lubang lain. ...
  5. Dengan pintu di atas lantai, cari hujung engsel.

Adakah saya memerlukan rasuk untuk pintu bifold?

Anda sudah pasti memerlukan rasuk, atau ambang yang sesuai, untuk menyokong beban di atas bukaan baru di mana pintu bifold akan muat. Dinding luar adalah bahagian penting dalam struktur bangunan.

Berapa lama masa yang diperlukan untuk memasang pintu bifold?

Secara purata setiap set pintu dwilipat akan mengambil masa antara 3-4 jam untuk memasang. Jumlah masa untuk pemasangan boleh berbeza-beza bergantung pada beberapa faktor seperti saiz; bagaimana ia perlu disiapkan (untuk dipadankan dengan tingkap dan pintu sedia ada) dan jenis pintu dwilipat yang dibeli.

Bolehkah anda menggunakan pintu bifold 2/24 untuk bukaan 48?

Bifold dua bahagian biasanya dijual dalam lebar untuk memuatkan bukaan dari 24 hingga 36 inci. ... Jika bukaan ialah 48 inci lebar atau lebih luas, dua pintu 2 bahagian digunakan untuk mengisinya. Pemangkasan, jika perlu, adalah langkah kedua dalam pemasangan.

Bolehkah anda membuka hanya satu pintu dua kali ganda?

Pintu Trafik dalam sistem pintu lipat bi membolehkan kemungkinan untuk membuka hanya satu bahagian pintu lipat bi anda dan pergi ke luar, tanpa perlu membuka keseluruhan apertur.

Bolehkah pintu berlipat dua mengelilingi sudut?

Pintu dwilipat sudut boleh dibuat sama ada 90 atau 135 darjah bergantung pada sudut mana yang paling sesuai dengan harta anda. Kebanyakan pintu sudut akan menjadi dua lipatan luaran. Walau bagaimanapun, kami juga boleh menawarkan konfigurasi pintu dwilipat dalaman. Perbezaannya ditunjukkan di bawah.

Bagaimanakah anda mengukur untuk pintu bifold luaran?

Cara Mengukur untuk Pintu Bifold Luaran Baharu

  1. Ambil paras semangat dan ukur sudut apertur anda untuk memastikan semuanya adalah segi empat sama. ...
  2. Seterusnya, ambil 3 ukuran pada setiap hujung apertur dan satu di tengah untuk kedua-dua lebar dan ketinggian, kemudian ambil 10mm daripada ukuran terkecil.