Siapa alberta dalam pagar?

Alberta adalah wanita yang Troy mempunyai hubungan sulit. Pada permulaan permainan, Troy dan Bono bercakap kasar tentang fizikalnya yang menarik, dan Bono mempersoalkan Troy tentang penglibatannya dengannya sepanjang buku.

Apa yang berlaku kepada Alberta dalam pagar?

Rose belajar dari hospital itu Alberta mempunyai bayi perempuan yang sihat tetapi Alberta meninggal dunia semasa bersalin. Troy berdepan dengan watak khayalan, Death, dengan lantang sekali lagi. Dia mencabar Kematian untuk datang dan mendapatkannya selepas dia membina pagar.

Apakah nama keluarga Alberta dalam pagar?

Alberta. Bokong Troy kekasih dari Tallahassee dan ibu Raynell. Alberta meninggal dunia semasa melahirkan anak. Dia melambangkan impian eksotik Troy untuk melarikan diri dari masalah kehidupan sebenar dan hidup dalam ilusi tanpa masa.

Bagaimanakah Troy menggambarkan Alberta?

Troy berkata bahawa Alberta seksi, tetapi dia tidak pernah bersamanya. Apakah yang Troy katakan tentang kesetiaannya kepada Rose? Troy berkata dia telah setia kepada Rose.

Siapa anak perempuan Alberta di pagar?

Anak kepada Troy dan Alberta, Raynell akhirnya dibesarkan oleh Rose selepas kedua-dua Troy dan Alberta meninggal dunia. Dengan cara ini, Raynell mencabar "pagar" yang dibayangkan Rose sebagai mengelilingi, melindungi dan menyatukan keluarga sebenarnya.

Fences (2016) - Alberta Had the Baby Scene (6/10) | Klip wayang

Mengapa Rose Berkahwin dengan Troy?

Rose memberitahu Cory bahawa sebahagian besar sebab dia berkahwin dengan Troy adalah kerana dia fikir dia akan menjadi bayi yang baik. Walaupun Cory dan bapanya tidak serasi, Rose menegaskan bahawa mereka adalah sama, dan di sini dia membayangkan bahawa dia bersetuju dengan persamaan itu.

Mengapa Troy menipu Rose?

Dia tahu dia telah menjadi isteri yang baik, termasuk sentiasa bersedia secara seksual. ... Kerana itulah satu-satunya cara saya akan terus hidup sebagai isteri awak. Selepas Troy menjelaskan bahawa dia mempunyai hubungan sulit kerana dia telah "berdiri di tempat yang sama selama lapan belas tahun" dan berasa kecewa dalam hidupnya, Rose menjawab.

Apakah yang ironis tentang cara Troy mati?

Apakah yang ironis tentang cara Troy mati? Dia membina pagar untuk mengelakkan kematian daripada mendapatkannya.Tetapi kematian melintasinya dan membawanya. Apabila Cory berkata dia tidak akan pergi ke pengebumian Troy, apakah alasan Rose untuk dia pergi?

Apa yang Bono katakan tentang Alberta?

Apa yang Bono katakan tentang Alberta? Bono berkata bahawa Troy telah menghabiskan banyak masa dengannya. Apa yang Troy katakan tentang Alberta? Troy mengatakan bahawa Alberta seksi, tetapi dia tidak pernah bersamanya.

Apa yang Troy lakukan apabila dia mati?

Troy telah meninggal dunia akibat serangan jantung ketika dia sedang menghayunkan pemukul ke arah bola besbol yang tergantung pada pokok di halaman rumah mereka. Cory pulang dari Marin dengan pakaian seragamnya.

Mengapa Troy masuk penjara dalam pagar?

Troy dipenjarakan dalam drama Fences for pembunuhan. Dia secara tidak sengaja membunuh seorang lelaki ketika cuba merompaknya.

Apakah tugas Troy dalam pagar?

Troy Maxson ialah seorang pemungut sampah yang berbangga dengan keupayaannya untuk menyara keluarga dan mengekalkannya bersama. Dia adalah patriark dan watak utama dalam Fences, (1950-1965), dia sentiasa meletakkan halangan antara dirinya dan orang yang paling dia sayangi.

Apakah yang dilambangkan pagar dalam pagar?

Bono memerhatikan bahawa Rose mahu pagar yang dibina itu melekat pada orang yang disayanginya. Bagi Rose, pagar adalah simbol cintanya dan keinginannya untuk pagar menunjukkan bahawa Rose mewakili cinta dan pemupukan. Troy dan Cory sebaliknya menganggap pagar itu adalah hambatan dan dengan berat hati berusaha untuk menyiapkan projek Rose.

Adakah Troy mengandung wanita lain?

Apabila Cory masuk ke dalam rumah untuk mencari gergaji, Bono berhadapan dengan Troy dengan lebih jelas tentang hubungan sulitnya. Troy akhirnya mengakui kepada Bono bahawa dia memang mempunyai hubungan sulit Alberta.

Mengapa Troy Maxson seorang bapa yang jahat?

Bapa Troy, seperti kebanyakan orang kulit hitam selepas pemansuhan perhambaan adalah seorang pemanen yang gagal. Troy mendakwa bahawa dia ayah sangat jahat sehingga tidak ada wanita yang tinggal bersamanya untuk waktu yang lama, jadi Troy membesar kebanyakannya tanpa ibu. ... Kejantanan, bagi Troy, bermakna berpisah dengan bapanya kerana konflik dan penderaan.

Apa yang Troy katakan sampai mati di penghujung adegan ini?

17) Pada akhir adegan ini, Troy memberitahu Death bahawa dia "tidak dapat merasai apa-apa lagi," & bahawa "Ia antara anda & saya sekarang! Ayuh!

Mengapa Troy pergi ke hospital di Alberta?

Mengapa Troy mahu pergi ke hospital untuk berjumpa Alberta? ... Troy menandatangani untuk Gabe dikurung di hospital. Dia menafikan perkara ini dan berkata dia mungkin telah menandatangani sesuatu yang dia tidak faham.

Apakah ironi dalam pagar?

Ironi yang berlaku dalam Fences ialah begitu protagonis itu sendiri, Troy Maxson, dan bukan masyarakat yang menyediakan halangan atau "pagar" dalam hidupnya yang membuat dia terkurung dan tidak dipenuhi secara emosi. Pagar antara Troy dan isterinya Rose adalah kecurangan Troy.

Mengapa Troy mengatakan Cory mendapat mogok?

Pada penghujung Akta 1, Scene 4 Troy berkata Cory telah memperoleh mogok pertamanya, dan Troy memberi amaran kepadanya untuk tidak menyerang. Panggilan mogok ini datang selepas itu Cory menuduh bapanya mahu Cory gagal. Troy menggunakan terminologi besbol kerana sukan itu adalah satu perkara yang dia benar-benar suka.

Mengapa Troy memberitahu Cory Dia perlu mendapatkan pekerjaan lain?

Mengapa Troy memberitahu Cory dia perlu mendapatkan pekerjaan lain? Kerana Troy adalah bos dan apa yang dia katakan berlaku. Apakah jawapan Troy terhadap soalan Cory tentang kenapa Troy tidak pernah menyukainya? Troy mengatakan bahawa Cory adalah satu tanggungjawab tetapi Troy tidak perlu menyukainya.

Apakah perbezaan umur antara Troy dan Rose?

Rose Lee Maxson ialah isteri Troy yang berusia empat puluh tiga tahun. Sepuluh tahun lebih muda daripada Troy, Rose kuat, tabah dan penyayang. Dia sangat setia dan telah berkahwin dengan Troy selama lapan belas tahun. Walaupun kesilapan Troy, Rose menyokongnya dalam semua yang dia lakukan.

Bagaimanakah Troy menjelaskan penipuannya?

5) Di muka surat 69, penjelasan Troy untuk menipu ialah dia boleh ketawa dengan Alberta dan "berasa baik." "Saya telah mengunci diri saya ke dalam corak yang cuba menjaga anda semua yang saya lupa tentang diri saya sendiri" (Wilson 69). Penggunaan metafora besbol oleh Troy bertujuan untuk membenarkan tindakannya.

Apakah kesilapan yang Rose akui lakukan dalam perkahwinannya?

22) Di muka surat 98, Rose mengakui kesilapannya adalah tidak memaksa Troy memberi ruang untuknya dalam kehidupan/perkahwinan mereka: "Itu adalah kesilapan pertama saya. Bukan untuk membuatkan dia meninggalkan sedikit ruang untuk saya. Bagi pihak saya dalam perkara itu."

Adakah cinta Troy naik dalam pagar?

Rose 10 tahun lebih muda daripada Troy. Dia mengabdikan diri kepada Troy, bukan kerana cinta, tetapi juga kerana dia menyedari kehidupannya tanpa dia. ... Tetapi dia memang sayang dia. Troy merosakkan perkahwinannya dengan Rose kerana hubungan sulitnya dengan wanita lain bernama Alberta.

Adakah Troy seorang suami yang baik dalam pagar?

Troy Maxon bukan lelaki yang baik, tetapi itu tidak bermakna orang di sekelilingnya tidak boleh mencintai atau memaafkannya. ... Kebanyakan permainan berpusat pada kesusahan yang dia lawati pada orang yang dia sayangi. Dia mementingkan diri sendiri dan mengejar keinginannya sendiri daripada menyara keluarganya.