Mungkinkah obi wan telah menyelamatkan anakin?

Pada masa mereka mengetahui rancangan Darth Sidious, Anakin telah berjanji setia kepada Penguasa Kegelapan Sith. Namun, jelas sekali Obi-Wan sangat mengambil berat terhadap bekas Padawannya, walaupun pada saat-saat terakhirnya. ... Jadi sebaliknya, Obi-Wan meninggalkannya tanpa anggota badan, tidak menyangka Palpatine akan datang untuk menyelamatkan Padawannya yang terjatuh.

Mengapa Obi-Wan tidak menyelamatkan Anakin?

Selain daripada kebolehan cemerlangnya dengan lightsaber, Obi-Wan juga berhati-hati untuk mematuhi Kod Jedi. Walaupun dia melihat anak didiknya tergelincir ke arah sisi gelap. Itulah salah satu sebab dia gagal membunuh Anakin kerana dia terbaring tidak berdaya - baik, tanpa kaki - dan terbakar. Mustafar.

Adakah Obi-Wan gagal Anakin?

1 Obi-Wan Kenobi Tahu Dia Telah Menggagalkan Anakin

Semasa pertempuran terakhir mereka, Obi-Wan menyedari betapa dia telah mengecewakan Jedi muda yang dia anggap sebagai abang, dan itu mematahkan hatinya. Obi-Wan melakukan yang terbaik dengan Anakin, tetapi dia bukanlah Jedi yang hebat seperti yang dia sangkakan.

Adakah Obi-Wan mempunyai perasaan terhadap Anakin?

Inilah saat yang mematahkan hati kami kerana mereka saling menyayangi. Pergaduhan itu ditulis secara literal untuk menunjukkan kepada kita bahawa Obi-Wan masih cuba untuk mendapatkan kembali Anakin, kerana dia sangat menyayangi Anakin. ... Lelaki yang Obi-Wan ingat, ketika dia bercakap dengan Luke tentang dia dalam A New Hope.

Berapa umur Padme daripada Anakin?

Padmé dilahirkan pada tahun 46 BBY di Naboo, dan Anakin dilahirkan lima tahun kemudian, pada tahun 41 BBY. Itu menjadikan Padmé lima tahun lebih tua daripada Anakin.

Bagaimana Jika Obi Wan TIDAK Meninggalkan Anakin di Mustafar (FILE PENUH) - TEORI STAR WARS

Adakah Padme menipu Anakin?

Ia sememangnya Anakin "kawan baik" yang menipu. Penipuan tersembunyi dalam filem itu adalah lapisan sebenar untuk penonton sedar pada masanya. ... Apabila Anakin kehilangan ibunya, dia mula memberi perhatian kepada butiran. Dia hanya tidak mahu Padme berbohong kepadanya, tetapi kebenaran membuat Anakin sangat marah sehingga kemarahannya membunuh Padme secara paksa.

Mengapa Anakin cuba melompat ke atas Obi-Wan?

Mengapa Anakin cuba melompat ke atas Obi-Wan? ... Baginya ia adalah satu lagi perkara yang Obi-Wan telah memberitahunya bahawa dia tidak sepatutnya melakukannya. Oleh itu, dalam gabungan kemarahan, pemberontakan dan kepercayaan angkuh terhadap kuasanya sendiri, Anakin mencuba lompatan yang dia tidak mampu lakukan.

Bagaimana jika Qui Gon adalah tuan Anakin?

Dia boleh mati secara terhormat, tetapi tidak lebih. Di bawah bimbingan Qui-Gon, Anakin akan menjadi dewasa Jedi yang baik dan lelaki baik yang Qui-Gon dan Obi-Wan kenal dia. ... The Force sentiasa tidak seimbang, dan nasib tragis Anakin nampaknya merupakan satu-satunya cara untuk mencapai keseimbangan itu.

Adakah Obi-Wan menyesal kerana tidak membunuh Anakin?

Sebelum dia mendapati Vader telah terselamat daripada Mustafar, Obi-wan hidup dengan penyesalan kerana membunuh anak lelaki, abang dan kawan baiknya. Selepas, dia menyesal tidak membunuhnya dan tertanya-tanya sama ada dia hanya memburukkan keadaan dengan menolak Anakin lebih jauh ke bahagian gelap dan pelukan Palpatine. ... Naluri Obi-wan memberitahunya untuk tidak membunuh Anakin.

Bagaimana Anakin kalah kepada Obi-Wan?

Dalam Star Wars: Revenge of the Sith, Anakin mungkin kalah dalam pertarungan dengan Obi-Wan pada Mustafar kerana dia tidak menggunakan bahagian penting kuasanya. ... Dia kalah kerana dia terlalu yakin dan fikir dia boleh melompat ke atas Obi-wan tanpa Obi-wan dapat menghubunginya.

Apakah perasaan Anakin tentang membunuh anak-anak muda itu?

Komik kanonik Star Wars: Darth Vader #7 menjelaskan dengan jelas bahawa kematian anak-anak muda itu menyebabkan dia kesedihan, kebencian diri, kebencian dan kesakitan, menyemarakkan keturunannya lebih jauh ke Sisi Gelap.

Siapa yang melatih Yoda?

Biografi. Legenda mengatakan bahawa Yoda—seorang Jedi yang menjadi Grand Master—dilatih oleh N'Kata Del Gormo. Seorang Hysalrian yang peka Force, N'Kata Del Gormo telah dilatih dengan cara Force dan mencapai pangkat Master dalam Perintah Jedi.

Adakah Qui-Gon melatih Anakin?

Untuk menjadi jelas, Qui-Gon Jinn masih bertanggungjawab untuk mengambil risiko merekrut dan melatih Anakin Skywalker, meletakkannya di laluannya untuk menjadi Darth Vader. Tetapi dalam buku komik baru yang mendedahkan krisis kepercayaan Qui-Gon jauh sebelum Episod 1, keraguan dan niat sebenar Jedi Master akhirnya dijelaskan.

Siapa yang melatih Jin Qui-Gon?

Dilahirkan di Coruscant sekitar 80 BBY (Sebelum Pertempuran Yavin), Qui-Gon dilatih sebagai Padawan di bawah Jedi Master Count Dooku.

Adakah Vader menyimpan lightsaber Obi-Wan?

Berikutan pertarungan di Death Star dan Obi-Wan menjadi satu dengan Force, Vader mengambil lightsaber dan menyimpannya sebagai trofi. ... Walau bagaimanapun, Orloc tidak biasa dengan laluan dan perangkap Istana Bast, yang hampir menyebabkan dia terbunuh, membenarkan Jedi untuk menuntut semula lightsaber Obi-Wan.

Siapa Jedi yang paling kuat?

10 Jedi Padawan Paling Berkuasa Dalam Star Wars Canon, Peringkat

  1. 1 Anakin Skywalker. Anakin Skywalker dapat menggunakan Force dengan jumlah kehebatan yang luar biasa untuk seorang yang masih muda.
  2. 2 Revan. ...
  3. 3 Yoda. ...
  4. 4 Dooku. ...
  5. 5 Luke Skywalker. ...
  6. 6 Ben Solo. ...
  7. 7 Ahsoka Tano. ...
  8. 8 Rey. ...

Siapa yang akan memenangi Darth Vader atau KYLO Ren?

Oleh itu, dengan latihan yang mencukupi, Kylo Ren akan pasti dapat mengalahkan datuknya Darth Vader. Walaupun Vader sememangnya berkuasa dengan Force, Kylo Ren boleh dikatakan lebih kuat, dapat membekukan orang di landasan mereka tanpa perlu memberi tumpuan kepada mereka.

Adakah KYLO Ren lebih kuat daripada Luke?

Kylo Ren lebih berkuasa daripada Luke. Kylo secara teknikal akan menjadi lebih berkuasa, tetapi dia tidak setanding dengan kekuatan dan penguasaan Pasukan Anakin dalam konfrontasinya dengan Kenobi di planet gunung berapi. Luke akan memotongnya menjadi reben dengan lebih pantas.

Apa yang membunuh Padme?

Padme meninggal dunia daripada hati yang patah. Dia kehilangan cinta sejatinya kerana Anakin menjadi gelap. “Tidakkah anda nampak kita tidak perlu lari lagi, saya membawa keamanan kepada republik itu. Saya lebih berkuasa daripada canselor saya boleh menggulingkan dia, dan kemudian anda dan saya boleh memerintah galaksi membuat perkara yang kita tidak akan menjadi mereka”.

Bagaimana jika Anakin tidak melawan Obi Wan?

Anakin akan membunuh Obi Wan, kemudian membunuh Sidious. Padme akan mendapat rawatan perubatan tepat pada masanya. Anakin akan kembali ke Senat, mendedahkan apa yang Palpatine telah lakukan, tetapi jangan takut, dia di sini untuk menjadi tuan pelindung Republik atau apa sahaja.

Adakah Vader pernah melawat kubur Padme?

Pada satu ketika selepas transformasinya menjadi Darth Vader berperisai, suami Amidala, Jedi Knight Anakin Skywalker yang terkorban datang melawat makam itu, dilanda kesedihan dan penyesalan atas bahagiannya dalam kematiannya.

Adakah Sabe jatuh cinta dengan Padme?

Sepanjang novel, Padmé, Sabé, dan lain-lain mengulas tentang hubungan mereka berdua, tetapi Sabé mungkin menggambarkannya dengan baik apabila dia bercakap dengan Tonra selepas akhirnya menghubunginya semula selepas beberapa waktu. Dia memberitahunya bahawa dia mencintai Padmé dan bahawa mereka mempunyai hubungan yang rumit.

Siapa Jedi yang pertama?

Menurut alam semesta Legends, Jedi pertama pernah ada Perdana Jedi, yang mengasaskan Jedi Order sekitar 25,000 BBY (sebelum Pertempuran Yavin) di planet Anch-To.