Bagaimana untuk mengalih keluar sourcetree komit yang tidak ditolak?

Dalam tetingkap baharu, pilih komit yang anda mahu hilang, dan tekan butang "Padam" di bahagian bawah, atau klik kanan pada komit dan klik "Padam komit". Klik "OK" (atau "Batal" jika anda ingin membatalkan).

Bagaimanakah cara saya mengalih keluar komit yang Tidak Ditekan?

Pergi ke tetingkap kawalan Versi (Alt + 9/Arahan + 9) - tab "Log". Klik kanan pada komit sebelum yang terakhir anda. pilih Lembut (!!!) tekan butang Reset di bahagian bawah tetingkap dialog.

Bagaimanakah cara saya memadamkan komit tertentu dalam SourceTree?

Untuk melakukan itu, anda perlu melakukan perkara berikut:

  1. Semak Dev_1. ...
  2. Dalam graf sejarah komit, cari komit yang dipersoalkan.
  3. Seterusnya, pilih komit serta-merta sebelum anda menambah fail. ...
  4. Klik kanan komit itu, kemudian pilih "Reset Dev_1. ...
  5. Dalam dialog seterusnya, pilih pilihan "Keras" dan sahkan tindakan itu.

Bagaimanakah cara saya memadamkan komit keluar?

Buka tab sejarah dalam Penjelajah Pasukan daripada jubin Cawangan (klik kanan cawangan anda). Kemudian dalam sejarah, klik kanan komit sebelum yang anda tidak mahu tolak, pilih Tetapkan semula. Itu akan mengalihkan cawangan kembali ke komit itu dan harus menyingkirkan komit tambahan yang anda buat.

Bagaimanakah saya mengalih keluar komit tertentu dalam git?

12 Jawapan

  1. Pangkalan semula cepat: alih keluar hanya komit tertentu menggunakan idnya: git rebase --onto commit-id^ commit-id.
  2. Alternatif: anda juga boleh mencuba: git cherry-pick commit-id.
  3. Alternatif lain: git revert --no-commit.

1 Git (Sourcetree): batal atau buat semula komit [local]

Bagaimanakah cara saya mengalih keluar komit tempatan daripada cawangan?

20 Jawapan. Jika lebihan komitmen anda hanya kelihatan kepada anda, anda boleh melakukannya git reset --hard origin/ untuk kembali ke tempat asal ialah. Ini akan menetapkan semula keadaan repositori kepada komit sebelumnya, dan ia akan membuang semua perubahan setempat.

Bagaimanakah cara saya mengalih keluar komit di tengah?

Memadamkan Komit "Tengah" daripada Sejarah.

Apa yang perlu anda lakukan ialah menaip "jatuhkan" pada permulaan setiap komit yang anda mahu padam. Berhati-hati semasa menggunakan arahan git rebase, kerana ia boleh menyebabkan masalah secara tiba-tiba. Jadi, lebih disyorkan untuk menggunakan arahan git revert.

Bagaimanakah saya boleh membatalkan komitmen?

Cara paling mudah untuk membuat asal komit Git terakhir ialah dengan laksanakan arahan "git reset" dengan pilihan "–soft". yang akan mengekalkan perubahan yang dilakukan pada fail anda. Anda perlu menentukan komitmen untuk membuat asal iaitu "HEAD~1" dalam kes ini. Komit terakhir akan dialih keluar daripada sejarah Git anda.

Bagaimanakah cara saya melancarkan semula komit dalam SourceTree?

Bahagian hadapan GUI untuk git seperti SourceTree, mempunyai pilihan untuk mengembalikan komit. Cuma klik kanan pada komit yang anda ingin batalkan, dan pilih Reverse commit...

Apakah komit terbalik?

Ringkasan. Perintah git revert ialah a operasi buat asal bergerak ke hadapan yang menawarkan kaedah selamat untuk membuat asal perubahan. Daripada memadamkan atau menggugurkan komit dalam sejarah komit, pengembalian akan membuat komit baharu yang menterbalikkan perubahan yang ditentukan. Git revert adalah alternatif yang lebih selamat untuk git reset berkaitan dengan kehilangan kerja ...

Bagaimanakah cara saya menyingkirkan semua perubahan dalam SourceTree?

2 Jawapan

  1. Klik pada butang Reset dari bar alat.
  2. Pilih berbilang fail yang ingin anda buang.
  3. Klik pada butang buang.

Bagaimanakah saya boleh membatalkan komit gabungan?

Untuk membuat asal gabungan git, anda perlu mencari ID komit komit terakhir anda. Kemudian, anda perlu menggunakan arahan git reset untuk menetapkan semula repositori anda kepada keadaannya dalam komit itu. Tiada arahan "git revert merge".

Apakah perbezaan antara revert dan reset dalam git?

Buat asal Komit Awam dengan Revert

Membalikkan membuat asal komitmen dengan membuat komitmen baharu. ... Bezakan ini dengan git reset , yang mengubah sejarah komit sedia ada. Atas sebab ini, git revert harus digunakan untuk membuat asal perubahan pada cawangan awam, dan git reset harus dikhaskan untuk membuat asal perubahan pada cawangan peribadi.

Bagaimanakah cara saya memaksa menolak dalam Sourcetree?

Menolak dengan kuat

Berikut ialah cara untuk menolak dengan kuat dalam Sourcetree. Pergi dalam "Keutamaan" dan kemudian dalam bahagian "Lanjutan".Tandakan "Benarkan tolakan paksa". Berikut ialah kotak pilihan tolak paksa, selepas membenarkan ciri tersebut.

Bagaimanakah cara saya menetapkan semula cawangan kepada komit sebelumnya?

Menggunakan 'git reset' untuk kembali ke komit sebelumnya

  1. Anda boleh membuat cawangan semasa anda untuk menunjuk kepada komit yang lebih lama. Ini boleh dilakukan dengan git reset –hard f414f31. ...
  2. Anda juga boleh membuat komitmen baharu yang menandakan keadaan usaha niaga yang sama seperti f414f31.

Bagaimanakah saya membatalkan tolak?

Cara lain untuk melakukan ini:

  1. checkout komit sebelumnya pada cawangan itu menggunakan "git checkout"
  2. padam cawangan lama & tolak padam (gunakan git push origin --delete )

Bagaimanakah saya boleh membuat asal tolakan terakhir?

Jika anda ingin menguji komit sebelumnya hanya lakukan git checkout ; maka anda boleh menguji versi terakhir projek anda yang berfungsi. Jika anda ingin mengembalikan komit terakhir, lakukan sahaja git revert ; maka anda boleh menolak komit baharu ini, yang membatalkan komitmen anda sebelum ini.

Adakah pemadaman cawangan boleh dilakukan?

Dalam Git, cawangan hanyalah penunjuk (rujukan) kepada komit dalam graf acyclic diarahkan (DAG) komit. Ini bermakna bahawa memadamkan cawangan hanya mengalih keluar rujukan kepada komit, yang mungkin membuat beberapa komitmen dalam DAG tidak dapat dicapai, oleh itu tidak kelihatan.

Bagaimanakah anda mengalih keluar komit daripada cawangan selepas menolak?

Padamkan komit jauh. Untuk mengalih keluar komit yang telah anda tolak ke asal anda atau ke repositori jauh yang lain, anda perlu memadamkannya secara setempat terlebih dahulu seperti dalam langkah sebelumnya dan kemudian menolak perubahan anda ke alat kawalan jauh. Perhatikan tanda + sebelum nama cawangan yang anda tolak, ini memberitahu git untuk memaksa tolakan.

Bagaimanakah saya memadamkan cawangan git?

Padamkan cawangan dengan cawangan git -d . Pilihan -d akan memadamkan cawangan hanya jika ia telah ditolak dan digabungkan dengan cawangan jauh. Gunakan -D sebaliknya jika anda ingin memaksa cawangan dipadamkan, walaupun ia belum ditolak atau digabungkan lagi. Cawangan itu kini dipadamkan secara setempat.

Adakah git reset selamat?

Jika git revert ialah cara "selamat" untuk membuat asal perubahan, anda boleh menganggap git reset sebagai kaedah berbahaya. ... Sejarah Komit ialah salah satu daripada 'tiga pokok git' dua yang lain, Indeks Pementasan dan Direktori Kerja tidak kekal seperti Komit.

Bagaimanakah cara saya mengembalikan fail git push?

berkesan 'tidak komited':

  1. untuk mengembalikan fail kepada keadaan sebelum komit terakhir, lakukan: git checkout HEAD^ /path/to/file.
  2. untuk mengemas kini komit terakhir dengan fail yang dibalikkan, lakukan: git commit --amend.
  3. untuk menolak komit yang dikemas kini ke repo, lakukan: git push -f.

Adakah git fetch dan git pull sama?

Perintah git fetch memuat turun komit, fail, dan rujukan dari repositori jauh ke repo tempatan anda. ... git pull ialah alternatif yang lebih agresif; ia akan memuat turun kandungan jauh untuk cawangan tempatan yang aktif dan segera melaksanakan git merge untuk mencipta komit gabungan untuk kandungan jauh baharu.

Bagaimanakah cara saya mengembalikan semua perubahan dalam cawangan?

Buat asal perubahan tempatan berperingkat

  1. Untuk membatalkan pentas fail tetapi menyimpan perubahan anda: git restore --staged
  2. Untuk membatalkan semua tetapi menyimpan perubahan anda: git reset.
  3. Untuk membatalkan pentas fail kepada komit semasa (HEAD): git reset HEAD
  4. Untuk membuang semua perubahan setempat, tetapi simpannya untuk kemudian: git stash.
  5. Untuk membuang semuanya secara kekal:

Bolehkah saya mengembalikan komitmen semula?

ya, ia membuat asal data, tetapi tidak, ia tidak membuat asal sejarah. Jadi untuk mengembalikan perubahan anda kepada induk, anda perlu melakukan ini: Semak cawangan yang anda ingin gabungkan semula. Cipta cawangan baharu yang akan digunakan untuk memainkan semula komit anda yang dibuat pada cawangan asal.