Mengapa mesej saya tidak berfungsi?

Matikan iMessage, But semula Telefon Anda dan Hidupkan Kembali iMessage. Mulakan dengan pergi ke Tetapan peranti anda, kemudian ke Mesej. Matikan iMessage pada telefon anda dengan mengetik jari anda pada butang di sebelah iMessage. ... Ini biasanya pembaikan pantas yang membolehkan iMessage berfungsi semula.

Mengapa iPhone saya tidak membenarkan saya menggunakan iMessage?

Terdapat beberapa sebab untuk ini: Orang yang anda hantar mesej tidak mempunyai peranti Apple. iMessage dimatikan pada peranti anda atau pada peranti penerima anda. Untuk menyemak sama ada iMessage dihidupkan untuk peranti anda, pergi ke Tetapan > Mesej > iMessage.

Bagaimanakah saya boleh membetulkan iPhone saya tidak menerima teks?

9 Cara Terbaik untuk Betulkan iPhone Tidak Menerima Teks

  1. Dayakan dan Lumpuhkan Mod Pesawat. ...
  2. Mulakan semula iPhone. ...
  3. Semak Sambungan Rangkaian. ...
  4. Kemas kini Tetapan Pembawa. ...
  5. Dayakan Pemesejan MMS. ...
  6. Tetapkan Semula Tetapan Rangkaian. ...
  7. Lumpuhkan/Dayakan iMessage. ...
  8. Padamkan Mesej Tidak Berkaitan.

Mengapa teks saya tidak dihantar?

1. Nombor Tidak Sah. Ini adalah sebab paling biasa bahawa penghantaran mesej teks boleh gagal. Jika mesej teks dihantar ke nombor yang tidak sah, ia tidak akan dihantar – sama seperti memasukkan alamat e-mel yang salah, anda akan mendapat respons daripada pembawa telefon anda yang memberitahu anda bahawa nombor yang dimasukkan adalah tidak sah.

Mengapakah iMessages saya tidak menghantar daripada nombor telefon saya?

Ini adalah salah satu pembetulan yang paling biasa untuk masalah iMessage: anda hanya perlu log keluar daripada Apple ID anda dan masuk semula. Pergi ke Tetapan > Mesej > Hantar & Terima dan ketik ID anda. Anda kemudiannya harus Log Keluar, selepas itu semua butiran anda, kecuali nombor telefon, akan hilang.

Bagaimana Untuk MEMBAIKI iMessages Tidak Menghantar! (Betulkan iMessage Tidak Berfungsi)

Mengapakah iMessages saya tidak dihantar kepada satu orang?

Pastikan anda menggunakan nombor telefon atau alamat e-mel yang betul. Pergi ke Tetapan > Mesej > Disekat dan pastikan mereka tiada dalam senarai blok anda.

Bagaimanakah anda mengetahui jika anda disekat pada iMessage?

Bagaimana untuk mengetahui jika seseorang menyekat anda pada iMessage

  1. Semak warna gelembung iMessage. iMessages biasanya muncul dalam gelembung teks biru (mesej antara peranti Apple). ...
  2. Semak pemberitahuan penghantaran iMessage. ...
  3. Semak kemas kini status iMessage. ...
  4. Hubungi orang yang menyekat anda. ...
  5. Matikan ID pemanggil dan panggil penyekat sekali lagi.

Bagaimanakah anda tahu jika seseorang menyekat anda pada iPhone?

Jika anda mendapat pemberitahuan seperti "Mesej Tidak Dihantar" atau anda tidak mendapat pemberitahuan langsung, itu adalah tanda kemungkinan sekatan. Seterusnya, anda boleh cuba menghubungi orang tersebut. Jika panggilan pergi terus ke mel suara atau berdering sekali (atau setengah deringan) kemudian pergi ke mel suara, itu bukti lanjut anda mungkin telah disekat.

Bagaimanakah saya boleh membetulkan ralat pengaktifan iMessage saya?

Ralat Pengaktifan iMessage Pada iPhone?Inilah Sebabnya & Penyelesaiannya!

  1. Pastikan Mod Pesawat Tidak Dihidupkan. ...
  2. Semak Sambungan Anda Ke Wi-Fi & Data Selular. ...
  3. Tetapkan iPhone Anda Pada Zon Waktu yang Betul. ...
  4. Matikan dan Hidupkan iMessage. ...
  5. Semak Kemas Kini Tetapan Pembawa. ...
  6. Kemas kini iPhone Anda. ...
  7. Log Keluar Daripada ID Apple Anda. ...
  8. Tetapkan Semula Tetapan Rangkaian.

Apakah maksudnya jika ralat berlaku semasa pengaktifan iMessage?

Masa anda berkemungkinan besar menerima pemberitahuan ralat pengaktifan iMessage ialah apabila anda sama ada menyediakan iPhone baharu yang baru anda beli, atau apabila anda telah menukar nombor telefon atau pembawa. Sebab yang paling biasa untuk masalah itu ialah isu perisian agaknya daripada perkakasan.

Bagaimanakah saya boleh mendayakan iMessage saya?

1. Pastikan iMessage didayakan. Buka Tetapan, tatal ke bawah, dan ketik Mesej. Pastikan togol untuk iMessage berwarna hijau, dan tiada mesej di bawahnya seperti iMessage menunggu pengaktifan.

Mengapa iMessage dan FaceTime saya tidak akan diaktifkan?

Nyahpaut ID Apple anda

Jika permulaan semula tidak membetulkan perkara, sudah tiba masanya untuk cuba log keluar ID Apple anda. Matikan iMessage atau Facetime, kemudian log keluar ID Apple anda (dari Tetapan – iTunes dan App Store). Log masuk semula sekali lagi, kemudian hidupkan iMessage atau Facetime sekali lagi. Ini akan memulakan proses pengaktifan.

Di manakah tetapan SMS pada iPhone?

Apple iPhone - Hidupkan / Matikan SMS

  1. Dari skrin Utama pada Apple® iPhone® anda, navigasi: Tetapan > Mesej . Jika apl tidak tersedia pada skrin Utama anda, leret ke kiri untuk mengakses Pustaka Apl.
  2. Ketik suis Hantar sebagai SMS untuk menghidupkan atau mematikan . Apabila didayakan dan iMessage tidak tersedia, mesej dihantar sebagai SMS.

Bagaimanakah saya boleh mendayakan iMessage pada iPhone 7 saya?

Bagaimana untuk mendayakan iMessage pada iPhone

  1. Dalam Tetapan, tatal sehingga anda menemui "Mesej" dan ketik. Dalam Tetapan, cari Mesej. ...
  2. Di bahagian atas skrin, cari iMessage. Di bahagian atas, cari togol iMessage. ...
  3. Jika peluncur di sebelah kanan berwarna hijau, iMessage sudah didayakan. Jika tidak, ketik peluncur untuk mendayakan iMessage.

Mengapa saya tidak boleh log masuk ke Apple ID saya?

Pastikan iPhone, iPad atau PC anda mempunyai sambungan Internet yang kuat dan bahawa anda telah menghidupkan data selular pada iPhone atau iPad anda dengan pergi ke Tetapan > Selular atau Data Mudah Alih. Jika tetapan ini dimatikan, anda mungkin tidak dapat mengakses Apple ID dan iCloud anda apabila tidak disambungkan ke rangkaian Wi-Fi.

Mengapakah iMessages saya berwarna hijau?

Jika mesej iPhone anda berwarna hijau, ini bermakna mesej itu dihantar sebagai mesej teks SMS sebaliknya daripada sebagai iMessages, yang muncul dalam warna biru. iMessages hanya berfungsi antara pengguna Apple. Anda akan sentiasa melihat hijau apabila menulis kepada pengguna Android atau apabila anda tidak disambungkan ke Internet.

Adakah anda disekat jika iMessage mengatakan dihantar?

Jika iMessage melalui dan menunjukkan resit "Baca", maka anda pasti tidak disekat. ... Jika iMessage melalui dan menunjukkan mesej "Dihantar", maka anda mungkin tidak disekat.

Mengapa saya masih menerima mesej teks daripada iPhone 2020 nombor yang disekat?

Jika iMessage, adakah anda menyekat nombor itu, atau ID Apple. Jika anda baru menambah nombor itu, maka ia mungkin datang daripada Apple ID. Jika anda menyekat kenalan, pastikan ia termasuk nombor dan ID pemanggil. Apple ID akan berfungsi untuk iMessage.

Apakah rupa apabila anda menghantar mesej kepada seseorang yang menyekat anda?

Jika pengguna Android telah menyekat anda, Lavelle berkata, “mesej teks anda akan dihantar seperti biasa; ia tidak akan dihantar kepada pengguna Android.” Ia sama seperti iPhone, tetapi tanpa pemberitahuan "dihantar" (atau kekurangannya) untuk memberi petunjuk kepada anda.

Bolehkah teks dihantar jika saya disekat?

Apabila anda menyekat kenalan, teks mereka entah ke mana. Orang yang nombornya anda telah sekat tidak akan menerima sebarang tanda bahawa mesej mereka kepada anda telah disekat; teks mereka hanya akan duduk di sana kelihatan seolah-olah ia dihantar dan belum dihantar, tetapi sebenarnya, ia akan hilang kepada eter.

Bagaimanakah saya tahu jika mesej teks hijau telah dihantar?

Anda boleh mengetahui sama ada mesej anda telah dihantar melalui iMessage dalam apl pemesejan Apple kerana ia akan menjadi biru. Jika ia berwarna hijau, ia adalah mesej teks biasa dan tidak menawarkan resit yang telah dibaca/dihantar.

Bagaimanakah cara saya membetulkan mesej yang tidak dihantar?

Cara Membaikinya: Mesej teks tidak dihantar, Android

  1. Semak sambungan rangkaian anda. ...
  2. Hentikan paksa apl Messages. ...
  3. Atau mulakan semula telefon anda. ...
  4. Dapatkan versi Messages yang paling terkini. ...
  5. Kosongkan cache Messages. ...
  6. Semak bahawa isu itu bukan dengan hanya satu kenalan. ...
  7. Sahkan bahawa kad SIM anda dipasang dengan betul.

Mengapa iPhone saya tidak menerima teks atau panggilan?

Semak tetapan iPhone anda

Hidupkan dan matikan Mod Pesawat. Pergi ke Tetapan dan hidupkan Mod Pesawat, tunggu lima saat, kemudian matikannya. Semak Jangan Ganggu. Pergi ke Tetapan > Fokus > Jangan Ganggu dan pastikan ia dimatikan.