Lumpuhkan imbasan virus Chrome jika Muat turun tersekat pada Mengimbas virus

Apabila anda memuat turun sebarang fail menggunakan pemuat turun Google Chrome atau penyemak imbas web lain yang dibuat dengan enjin Chromium - seperti Microsoft Edge yang baru , sebelum selesai memuat turun, fail tersebut akan mengimbas virus. Tetapi sebilangan pengguna telah melaporkan kesalahan untuk penyemak imbas Chromium ini di mana fasa Mengimbas virus memerlukan masa yang sangat lama atau berterusan tanpa had. Punca ralat ini terletak pada pemasangan penyemak imbas web yang rosak. Dalam artikel ini, kami akan memeriksa cara menyelesaikan masalah ini pada Windows 10.

Muat turun tersekat di Mesej pengimbasan virus di Chrome

Muat turun tersekat pada 'Mengimbas virus' di Chrome dan Edge Chromium

Lumpuhkan imbasan virus Chrome

Anda boleh mencuba cadangan berikut:

  1. Lumpuhkan ciri Imbas Virus di Chrome.
  2. Tetapkan semula penyemak imbas Chrome.

1] Lumpuhkan ciri Imbas Virus di Chrome

Perlu diingat bahawa kaedah ini akan mengurangkan tahap keselamatan PC anda - kerana fail berniat jahat kini boleh dimuat turun menggunakan penyemak imbas. Tetapi anda tidak perlu risau jika antivirus memantau komputer anda untuk ancaman di luar penyemak imbas.

Lumpuhkan imbasan virus Chrome

Pilih butang Menu di sudut kanan atas dan pilih Tetapan. Klik pada butang Lanjutan untuk menavigasi ke bahagian Privasi dan keselamatan . Pilih pilihan untuk perkhidmatan Penyegerakan dan Google.

Bertukar-tukar pilihan untuk Penyemakan Imbas Selamat menjadi off.

Mulakan semula penyemak imbas anda dan masalah anda harus diselesaikan.

Ini akan mematikan semua pemeriksaan laman web berbahaya, pemeriksaan pancingan data, dan pemeriksaan muat turun yang berpotensi berbahaya.

2] Tetapkan semula penyemak imbas Chrome

Sebagai penyelesaian yang tepat, kami mengesyorkan agar anda menetapkan semula penyemak imbas Chrome atau penyemak imbas Microsoft Edge Chromium anda dan periksa apakah itu menyelesaikan masalah anda.

Anda harus perhatikan bahawa ini akan membuang semua data penyemak imbas anda dan akan mengembalikannya ke pengalaman yang tidak sesuai.

Catatan ini menawarkan cadangan tambahan untuk memperbaiki Kesalahan Muat turun Fail pada penyemak imbas Google Chrome.

Saya harap panduan ini dapat membantu anda.

Muat turun tersekat pada 'Mengimbas virus' di Chrome dan Edge Chromium