Perkhidmatan Pusat Keselamatan Windows tidak dapat dimulakan

Sekiranya anda menerima perkhidmatan ralat Pusat Keselamatan Windows tidak dapat dimulakan pada Windows 10, Windows 8, Windows 7 atau Windows Vista, maka artikel ini mungkin dapat membantu anda menyelesaikan masalah. Anda boleh mencuba langkah penyelesaian masalah ini mengikut urutan apa pun.

Perkhidmatan Pusat Keselamatan Windows tidak dapat dimulakan

Perkhidmatan Pusat Keselamatan Windows tidak boleh dimulakan

1) Imbas PC dengan antivirus

Pertama sekali, imbas semula PC anda dengan perisian keselamatan anda. Ini untuk memastikan bahawa, bukan beberapa perisian hasad, yang menghalang Pusat Keselamatan anda daripada berjalan.

2) Aktifkan semula Pusat keselamatan

Lumpuhkan dan kemudian aktifkan Pusat Keselamatan dan lihat apakah ia membantu.

3) Aktifkannya menggunakan Pusat Tindakan

pusing-balik-sec-cen

Sekiranya Pusat Keselamatan anda dilumpuhkan, buka Panel Kawalan> Semua Item Panel Kawalan> Pusat Tindakan dan lihat apakah anda boleh memulakan semula Perkhidmatan Keselamatan Windows dengan mengklik butang Hidupkan sekarang .

4) Pastikan bahawa Perkhidmatan ini diaktifkan

Perkhidmatan Pusat Keselamatan Windows tidak dapat dimulakan

Sekiranya ini tidak membantu, ketik services.msc dalam carian Skrin Mula dan tekan Enter untuk membuka Pengurus Perkhidmatan .

  • Di sini pastikan bahawa perkhidmatan Pusat Keselamatan dimulakan dan ditetapkan pada Automatik atau Automatik (Tertunda Mula).
  • Juga, pastikan perkhidmatan Panggilan Prosedur Jauh (RPC) dan Instrumentasi Pengurusan Windows dimulakan dan ditetapkan pada Automatik.

Pusat Tindakan, yang sebelumnya dikenali sebagai Pusat Keselamatan Windows, memantau status keselamatan komputer. Walau bagaimanapun, perkhidmatan yang berkaitan dipanggil perkhidmatan Pusat Keselamatan. Perkhidmatan Pusat Keselamatan (WSCSVC) memantau dan melaporkan tetapan kesihatan keselamatan di komputer.

5) Periksa Sifat Perkhidmatan Pusat Keselamatan

Oleh kerana Pengurus Perkhidmatan terbuka, anda boleh membuka tab Properties of Service Center Service> Log On. Klik Semak Imbas.

Masukkan nama komputer anda di dalam kotak Masukkan nama objek untuk dipilih .

Klik pada Semak nama , dan kemudian pada OK / Terapkan / OK. Lihat jika ini membantu.

6) Membaiki Repositori WMI

Baiki Repositori WMI, dan lihat apakah ia membantu. Untuk melakukannya, buka tetingkap prompt arahan tinggi dari menu Windows WinX, ketik berikut dan tekan Enter:

winmgmt / verifikasirepository

cmd-repositori

Sekiranya anda mendapat repositori WMI adalah mesej yang konsisten , anda boleh melangkau langkah ini.

Tetapi jika anda mendapat repositori WMI adalah mesej yang tidak konsisten , anda boleh menetapkan semula atau membaiki repositori WMI.

Untuk melakukannya, taipkan yang berikut dan tekan Enter:

winmgmt / salvagerepository

Anda akan melihat repositori WMI telah diselamatkan .

Sekarang lihat apakah ia telah membantu.

Pusat Keselamatan Windows menggunakan Instrumentasi Pengurusan Windows atau WMI untuk mengumpulkan maklumat mengenai PC. Sekiranya terdapat beberapa ketidakkonsistenan, Pusat Keselamatan mungkin gagal dimulakan.

7) Jalankan Pemeriksa Fail Sistem

Jalankan Pemeriksa Fail Sistem untuk memeriksa dan mengganti fail sistem yang rosak jika ada, dan lihat apakah ia membantu menyelesaikan masalah.

8) Gunakan Microsoft Fix it

Microsoft Fix it 20084 untuk Windows 7 dan Windows Vista akan memperbaiki kunci pendaftaran anda dan menetapkan semula tetapan Pusat Keselamatan Windows ke lalai. Lihat sama ada ia membantu. Saya tidak pasti sama ada ia akan berfungsi pada Windows 10/8 juga.

9) Selesaikan masalah dalam keadaan Boot Bersih

Sekiranya ini tidak membantu, anda harus melakukan Boot Bersih dan menyelesaikan masalah program yang bertentangan yang mungkin menghalang Pusat Keselamatan berjalan.

10) Tetapkan semula Windows 10

Sekiranya tidak ada yang membantu, anda mungkin perlu Membaiki Windows 7, Tetapkan Semula Windows 8 atau Tetapkan Semula Windows 10.

Ingatlah untuk membuat titik pemulihan sistem terlebih dahulu sebelum membuat perubahan pada sistem anda, supaya anda selalu dapat kembali jika perubahan tersebut tidak sesuai dengan harapan anda.

Perkhidmatan pusat tidak dapat dimulakan