Cara melumpuhkan atau membuang Field Shading di Microsoft Word

Pengguna yang bekerja pada peranti skrin kecil seperti tablet dan telefon pintar sukar menemui bidang dalam dokumen. Atas sebab ini, Microsoft Office Word menawarkan ciri bayangan bidang yang membantu pengguna mencari bidang dalam fail mereka dengan cepat. Cukup pilih bidang atau pindahkan titik penyisipan ke bidang, aplikasi Word menyoroti keseluruhan bidang atau hasil bidang.

Bagi sesetengah orang, ini terbukti memberi kebaikan sementara bagi sebilangan orang, ini kelihatan tidak berguna. Sekiranya anda mendapati ciri ini terganggu dan ingin melumpuhkannya, berikut adalah tutorial untuk memudahkan kerja anda.

Buang Field Shading di Word

A Field dilorek apabila ia dipilih atau anda meletakkan titik pemasukan dalam bidang ini. Sekiranya anda memilih keseluruhan bidang, ia akan kelihatan baik, berlorek dan disorot.

Untuk memulakan, buka aplikasi Microsoft Word.

Dari sudut kiri atas skrin, pilih tab "Fail".

Apabila disajikan dengan layar latar belakang, cari "Pilihan" dengan menatal sedikit ke bawah.

pilihan

Apabila dijumpai, klik pilihan untuk membuka paparan kotak dialog 'Pilihan Kata'.

Apabila kotak dialog 'Pilihan Kata' muncul, klik butang "Lanjutan".

maju

Seterusnya, tatal ke bawah ke bahagian "Tunjukkan kandungan dokumen" dan cari pilihan " Field shading ". Selepas itu, klik pada anak panah drop-down pilihan dan pilih " Never ".

Buang Field Shading di Word

Tindakan itu, apabila disahkan, memastikan bahawa pengguna tidak mahu melihat medan berlorek. Sekiranya anda ingin membuat asal perubahan yang dibuat dan mengaktifkan ciri ini sekali lagi beralih ke "Selalu".

Pilihan lalai yang anda perhatikan adalah "Bila dipilih", yang bermaksud bahawa medan kelihatan berlorek ketika anda meletakkan kursor di mana saja di medan tersebut.

Perhatikan juga bahawa, ketika Anda memilih "Ketika dipilih" untuk pilihan "Pembayang bayangan", setiap bidang menampilkan latar belakang abu-abu ketika Anda mengklik dalam bidang itu.

Beritahu kami jika anda mendapat tip berguna di bahagian komen di bawah.