Tema ini tidak dapat diterapkan pada kesalahan desktop pada Windows 10

Semasa menukar tema pada Windows 10, jika anda melihat pesan ralat Tema ini tidak dapat diterapkan ke desktop , maka posting ini dapat membantu Anda. Banyak orang telah menyelesaikan masalah ini dengan mematikan penyegerakan Tema - tetapi kami juga menawarkan cadangan lain, yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah ini.

Tema ini tidak dapat diterapkan ke desktop. Cuba klik tema lain.

Tema ini tidak dapat diterapkan ke desktop

Microsoft memasukkan beberapa tema untuk memperibadikan antara muka pengguna komputer anda. Dari gambar latar, profil warna ke suara, dan kursor tetikus - tema boleh mengubah segalanya. Anda juga boleh memuat turun fail .themepack dari laman web Microsoft dan menggunakannya pada Windows 10 anda.

Tema ini tidak dapat diterapkan ke desktop

Untuk memperbaiki tema ini tidak dapat diterapkan pada kesalahan desktop pada Windows 10, ikuti petua penyelesaian masalah ini-

  1. Muat turun semula fail tema
  2. Lumpuhkan penyegerakan Tema
  3. Lumpuhkan Cegah mengubah tetapan tema
  4. Periksa Perkhidmatan Tema
  5. Hapus tanda centang Tetapkan gambar latar belakang di Kemudahan Pusat Akses.

1] Muat turun semula fail tema

Seperti yang disebutkan sebelumnya, fail tema Windows mempunyai pelanjutan .themepack, dan anda boleh memuat turunnya dari laman web Microsoft. Sekiranya anda memuat turun tema dari sumber pihak ketiga, dan failnya rosak kerana sebab apa pun, anda mungkin mendapat mesej ralat ini semasa memasangnya. Lebih baik jika anda memuat turun fail sekali lagi, lebih baik ke lokasi lain, dan cuba menerapkannya pada komputer Windows 10 anda.

Sekiranya itu menyelesaikan masalah anda - baik; jika tidak, teruskan langkah-langkah seterusnya.

2] Lumpuhkan penyegerakan Tema

Pada Windows 10, anda boleh menggunakan akaun pengguna tempatan, atau akaun Microsoft yang membolehkan anda menyegerakkan semuanya di beberapa komputer. Ada yang melaporkan bahawa tetapan penyegerakan Tema boleh menyebabkan masalah ini. Oleh itu, jika anda menggunakan Akaun Microsoft untuk log masuk ke PC anda, matikan penyegerakan Tema dan lihat.

Buka Tetapan Windows dengan menekan butang Win + I bersama-sama. Kemudian, pergi ke Akaun > Segerakkan tetapan anda . Matikan tetapan penyegerakan Tema dengan menukar butang yang sesuai di bawah Tetapan penyegerakan individu .

Tema ini tidak dapat diterapkan ke desktop

Selepas itu, cuba pasang atau terapkan tema yang sama.

3] Lumpuhkan Mencegah mengubah tetapan tema

Terdapat tetapan Dasar Kumpulan yang disebut Mencegah perubahan tema yang boleh digunakan pentadbir untuk mencegah orang lain mengubah tema. Sekiranya ia diaktifkan secara tidak sengaja atau oleh pentadbir anda, ada kemungkinan melihat pesan ralat ini. Oleh itu, anda boleh mematikan tetapan ini dan periksa sama ada ia menyelesaikan masalah anda atau tidak.

Untuk itu, buka Editor Dasar Kumpulan Tempatan dan arahkan ke jalan ini-

Konfigurasi Pengguna> Templat Pentadbiran> Panel Kawalan> Pemperibadian

Di sini anda dapat mencari tetapan Mencegah perubahan tema di sebelah kanan anda. Klik dua kali di atasnya, dan pastikan bahawa pilihan Tidak Dikonfigurasi dipilih.

Sekiranya tidak, pilih pilihan, dan simpan perubahan anda sebelum menerapkan tema ke komputer anda.

4] Periksa Perkhidmatan Tema

Terdapat perkhidmatan yang perlu dijalankan sepanjang masa di latar belakang untuk menjadikan tema anda berfungsi. Oleh itu, anda harus mengesahkan sama ada perkhidmatan tersebut masih berjalan atau tidak. Untuk itu, buka Pengurus Perkhidmatan dengan mencarinya di kotak carian Bar tugas dan cari perkhidmatan Tema di lajur Nama . Klik dua kali di atasnya, dan periksa sama ada status Perkhidmatan ditetapkan ke Menjalankan atau tidak.

Sekiranya tidak, anda perlu memilih Automatik dari senarai drop-down Jenis Permulaan dan klik butang Mula masing-masing.

Semasa di sini, anda juga dapat memastikan bahawa Perkhidmatan Pengurus Tingkap Desktop dimulakan.

Selepas itu, simpan perubahan anda, dan cuba pasangkan tema anda seperti biasa.

5] Hapus tanda centang Hapus gambar latar belakang di Kemudahan Pusat Akses

Tema ini tidak dapat diterapkan ke desktop

Buka Panel Kawalan> Kemudahan Akses> Kemudahan Pusat Akses> Jadikan bahagian komputer lebih mudah dilihat. Navigasi ke:

Di sini, hapus centang Tetapkan tetapan gambar latar .

Klik Guna dan keluar.

Saya harap sesuatu di sini dapat menolong anda.

Tema ini tidak dapat diterapkan ke desktop