Matikan peringatan Kalendar Outlook dan pemberitahuan pop timbul

Microsoft Outlook cukup hebat, dan bagi banyak orang, ini adalah alat e-mel terbaik, dan untuk alasan yang baik. Kini, perisian ini tidak begitu mudah digunakan kerana banyaknya ciri yang ditawarkannya.

OK, jadi jika anda menggunakan Outlook versi terbaru, ada kalanya anda menemui beberapa masalah yang mungkin tidak mudah untuk diperbaiki dari sudut pandangan anda. Bagi banyak pengguna program ini, masalah ini biasanya adalah bagaimana mempunyai kawalan tertinggi terhadap pemberitahuan dan peringatan.

Mari kita jujur ​​di sini, kadang-kadang Kalendar boleh menjengkelkan, terutamanya jika hari lahir semua kenalan Facebook anda dilampirkan. Bayangkan anda mempunyai beberapa pemberitahuan dalam satu bulan mengenai beberapa kenalan Facebook yang sudah lama anda tidak bercakap.

Jangan risau, anda boleh menghentikan pemberitahuan e-mel Kalendar Outlook, dan lain-lain, dan kami sedia membantu anda mengenai masalah ini, dan meneka apa? Tidak dapat diselesaikan dengan mudah.

Matikan peringatan Kalendar Outlook

Lancarkan program Outlook dan klik pada Kalendar. Pilihan terletak di bahagian bawah skrin untuk beberapa versi. Sekarang, klik pada Fail > Pilihan , kemudian Kalendar , dan selepas itu, arahkan ke pilihan Kalendar . Di sini anda akan melihat kotak centang dengan kata-kata, " Peringatan lalai " bersama dengan kotak lungsur di sebelahnya.

Hapus centang kotak, klik OK, dan semuanya mesti baik-baik saja. Sekiranya anda mahu peringatan berjalan lagi, kembali ke bahagian yang sama, tandakan kotak peringatan, pilih minit pilihan anda dan klik OK.

Matikan peringatan Kalendar Outlook dan pemberitahuan pop timbul

Sebaiknya hapus peringatan dari pilihan Tugas. Untuk menyelesaikannya, pilih Tugas dari bar sisi kemudian navigasikan dengan cepat ke pilihan Tugas . Terdapat kotak centang di bawah ini dengan kata-kata, " Tetapkan peringatan pada tugas dengan tarikh akhir ." Anda tidak mahu mencentang kotak, yang cukup mudah dilakukan seperti biasa.

Dari sini pengguna juga dapat mengubah waktu peringatan lalai dan bahkan mengirim laporan status maka tugas yang diberikan selesai.

Alih keluar pemberitahuan pop timbul Kalendar

Untuk menyelesaikannya, arahkan ke Lanjutan . Perkara pertama yang akan anda lihat adalah kata-kata, " Pilihan untuk bekerja dengan Outlook ." Tatal ke bawah sehingga anda melihat " Peringatan " , kemudian pilih dari kotak centang pada sama ada anda lebih suka menunjukkan peringatan. Selain itu, pengguna dapat mematikan bunyi peringatan, dan memilih nada yang berbeza dari nada lalai.

Sekiranya anda menggunakan Kalendar Microsoft versi Windows 10, tidak ada cara untuk menghapus pemberitahuan dan peringatan; hanya pengalaman penuh yang dapat melakukannya. Mudah-mudahan, Microsoft memungkinkan untuk kemas kini yang akan datang.