Outlook sangat lambat dimuat; memerlukan masa yang lama untuk bermula

Sekiranya Microsoft Outlook atau Outlook 365 sangat lambat untuk dimuat, ia memerlukan masa yang lama untuk dimulakan dan tersekat pada profil pemuatan; maka, siaran ini akan membantu anda. Masalahnya boleh berlaku kerana banyak sebab, salah satunya adalah Penyegerakan UE-V, yang memanjangkan permulaan Outlook dan, akhirnya, habis masa. Ikuti langkah-langkah untuk menyelesaikan dan memuatkan Outlook dengan cepat dalam masa yang lebih singkat.

Outlook lambat dibuka

Outlook sangat lambat dimuat

Ikuti kaedah satu demi satu, dan periksa apakah masalahnya diselesaikan setelah setiap percubaan.

  1. Ubah Kaedah Penyegerakan Pengalaman Pengguna (UE-V)
  2. Fail PST Besar
  3. Periksa tambahan yang tidak penting
  4. Periksa apakah folder AppData dialihkan ke lokasi rangkaian
  5. Tinjauan Pengindeksan Carian Windows
  6. Buat profil Outlook baru

Salah satu sebab utama Outlook menjadi lambat adalah kerana kemas kini ciri baru-baru ini.

1] Ubah Kaedah Penyegerakan Pengalaman Pengguna (UE-V)

Masalahnya telah berlaku kepada banyak orang mengenai kemas kini fitur baru-baru ini yang telah memasang kemas kini kumulatif atau jika IT telah menggunakan Virtualisasi Pengalaman Pengguna (UE-V) yang telah menetapkan Kaedah Penyegerakan ke Tiada. Ini juga berlaku jika templat MicrosoftOutlook2016CAWinXX.xml UE-V didaftarkan.

Ubah kaedah Penyegerakan: Apabila kaedah penyegerakan ditetapkan ke Tidak ada, Windows mengabaikan batas waktu penyegerakan, yang secara default, hanya dua saat. Ini menghasilkan masa tamat UE-V setelah satu minit. Tukar kaedah Sync lalai SyncProvider lalai. Menurut Microsoft, None tidak khusus untuk stesen kerja yang mempunyai sambungan rangkaian tetap ke SettingsStoragePath.

Buat perubahan pada templat: Navigasi ke jalur TemplateCatalog yang ditentukan dalam tetapan Konfigurasi UEV yang terdapat di sini:

% ProgramData% \ Microsoft \ UEV \ InboxTemplates \ MicrosoftOutlook2016CAWinXX.xml

Tukar Versi menjadi 3 dan Tidak segerak kepada benar.

3 benar

Catatan: Ini hanya berlaku untuk Office 2019 dan Office 2016.

2] Fail PST Besar

Outlook menyimpan semua data dalam file PST, jika ukuran file sangat besar, maka dapat memperlambat proses pemuatan. Selain memuat, ia juga meningkatkan masa yang diperlukan untuk membaca, memindahkan, dan menghapus mesej e-mel. Sebaiknya hapus e-mel anda atau cari cara untuk memecah fail PST untuk mengurangkan kelewatan.

Baca : Outlook tidak bertindak balas; ia telah berhenti berfungsi, membeku, atau tergantung.

3] Periksa tambahan yang tidak penting

Tambah Microsoft Outlook

Sebilangan besar tambahan di Outlook dimuat semasa perisian dimuat. Sekiranya terdapat terlalu banyak pemalam yang ketinggalan zaman atau tidak penting, maka adalah idea yang baik untuk menyingkirkannya. Mereka tersedia di bawah bahagian Tambah Office atau cukup klik pada butang Dapatkan Tambah, dan beralih ke bahagian Tambah Saya.

Di sini anda akan mendapat senarai semua tambahan yang ada. Sekiranya terdapat tambahan yang tidak anda gunakan lagi, nyahpasangnya. Sekiranya anda melihat salah satu daripadanya perlu dikemas kini, pastikan untuk melakukannya. Pendekatan lain adalah dengan melumpuhkan semua tambahan dan kemudian mengaktifkannya satu demi satu untuk mengetahui apa yang menyebabkan masalah.

Baca : Cara mengoptimumkan dan mempercepat Microsoft Outlook.

4] Periksa sama ada folder AppData diarahkan ke lokasi rangkaian

Folder AppData Pengguna adalah satu lokasi di mana Outlook menyimpan data tertentu. Sekiranya folder AppData ditetapkan ke lokasi jaringan dan rangkaian mengalami masalah, maka akan mengakibatkan waktu pemuatan Outlook yang lambat. Adalah idea yang baik untuk menetapkannya ke folder tempatan di komputer yang sama.

  • Buka Registry Editor dengan mengetik Regedit pada Run prompt diikuti dengan menekan kekunci Enter
  • Navigasi ke jalan berikut
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Folder Shell Pengguna
  • Cari rentetan AppData dan klik dua kali padanya untuk mengedit nilainya
  • Tetapkan ke jalan berikut untuk prestasi terbaik
% PENGGUNA% \ AppData \ Perayauan

Lain kali apabila anda membuka Outlook, ia akan memastikannya memuat lebih cepat daripada sebelumnya.

5] Tinjauan Pengindeksan Carian Windows

Sekiranya anda mempunyai fail PST yang besar, dan Windows Search mula mengindeks ketika anda bekerja, ia akan menyebabkan kelambatan. Adalah lebih baik untuk memastikan carian Windows menjalankan pengindeks semasa offtime atau terus berjalan pada waktu malam, sehingga pengindeksan menyelesaikan pekerjaan. untuk memeriksa sama ada pengindeksan masih ada ikuti proses ini

  • Buka Outlook, dan klik pada bar Cari di bahagian atas. Ia akan mendedahkan tab Carian.
  • Di bawah Pilihan, klik Alat Carian, dan kemudian pilih Status Pengindeksan.
  • Dalam kotak dialog Status Pengindeksan, lihat jumlah item yang masih akan diindeks.

Ini akan memberi anda idea yang jelas tentang berapa banyak yang tinggal. Sekiranya terdapat terlalu banyak, teruskan berjalan melainkan ia menyelesaikan operasi.

6] Buat Profil Outlook Baru

Sekiranya tidak ada yang lain berfungsi, maka idea terbaik adalah membuat Profil Outlook yang baru. Sekiranya profil untuk beberapa sebab salah dikonfigurasikan, dan anda tidak dapat membaikinya, maka membuat yang baru pasti akan membantu anda.

Saya harap anda dapat menyelesaikan masalah dan menjadikan Outlook mula dan berjalan lebih cepat.

Outlook lambat dibuka