Aktifkan atau Lumpuhkan Game DVR atau Game Bar di Windows 10

Anda dapat menggunakan fitur Game DVR aplikasi Xbox di Windows 10 untuk merakam video permainan permainan PC anda dan memuat naiknya ke laman sosial mana pun, dengan mudah melalui Game Bar aplikasi. Kita telah melihat bagaimana untuk menggunakan Permainan DVR dalam Windows 10, sekarang mari kita lihat bagaimana untuk melumpuhkan Permainan DVR daripada aplikasi Xbox pada Windows 10 , jika anda tidak mempunyai keperluan untuk itu. Menjelang akhir siaran ini, kami juga akan menunjukkan kepada anda cara mematikan Xbox DVR melalui Registry Editor.

Anda dapat memunculkan " Bar Permainan " dengan jalan pintas sederhana, Win + G dan mendapatkan akses cepat ke fitur permainan. Fungsi bar ini tidak terhad pada menangkap visual yang dijalankan pada permainan video yang dimainkan pada peranti tetapi juga mengambil tangkapan skrin klip permainan.

The Permainan DVR ciri membolehkan anda untuk merakam permainan anda di latar belakang. Ia terletak di Game Bar - yang menawarkan butang untuk merakam permainan & mengambil tangkapan layar menggunakan fitur Game DVR. Tetapi ia dapat memperlahankan prestasi permainan anda dengan merakam video di latar belakang.

Lumpuhkan Game Bar & Game DVR

Lumpuhkan DVR Permainan

Arahkan kursor tetikus anda ke Butang Mula, klik untuk meluaskan menu. Dari menu yang diperluas, pilih entri ' Semua Aplikasi '. Ia terletak di hujung menu. Klik Semua Aplikasi dan tatal sehingga anda menemui entri Xbox . Setelah menjumpainya, klik butang. Sekiranya diminta, sambungkan ke Internet.

Seterusnya, apabila skrin Xbox muncul cari tiga garis mendatar di sudut kiri atas skrin Xbox - menu hamburger, dan klik padanya. Sekarang, tatal ke bawah untuk mencari pilihan Tetapan .

Klik pada Tetapan. Di bawah tajuk Tetapan, tiga pilihan berasingan akan muncul. Pilih Game DVR .

Slaid yang menunjukkan kedudukan ON klip permainan Rakam dan mengambil tangkapan skrin menggunakan DVR Permainan semestinya dapat dilihat oleh anda. Luncurkannya ke posisi Mati untuk mematikan elemen rakaman Game DVR.

rakam-permainan-klip-xbox

Cara mematikan Xbox DVR melalui Registry Editor

Jalankan regedit untuk membuka Registry Editor dan kemudian arahkan ke kunci pendaftaran berikut:

HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ GameDVR.

Klik kanan AppCaptureEnabled dan tetapkan nilainya ke 0 . Nilai 1 membolehkannya, sedangkan 0 melumpuhkannya.

Selanjutnya arahkan ke kunci berikut:

HKEY_CURRENT_USER \ System \ GameConfigStore

Klik kanan GameDVR_Enabled dan tetapkan nilainya ke 0 . Nilai 1 membolehkannya, sedangkan 0 melumpuhkannya.

Ciri Game DVR pada Windows 10 diaktifkan secara lalai sehingga anda dapat dengan mudah berkongsi layar yang ditangkap di rangkaian media sosial yang popular atau menyimpannya secara lokal ke PC. Oleh itu, setelah anda mematikan ciri tersebut, semua jalan pintas tidak akan bertindak balas. Tetapi jika anda tidak memerlukannya atau jika anda menghadapi masalah prestasi semasa bermain permainan, anda mungkin ingin melumpuhkannya dan melihat apakah itu membantu.

Lihat siaran ini jika anda menerima Tidak Dapat Merakam Sekarang atau Tidak ada apa-apa untuk merakam kesilapan.

Lumpuhkan DVR Permainan