Pemandu Blue Yeti tidak dikenali pada Windows 10

Yeti dari Blue adalah salah satu nilai terbaik untuk wang Mikrofon. Sekiranya anda adalah seseorang yang merakam podcast, anda mempunyai studio rakaman audio anda, atau anda adalah YouTuber, Blue's Yeti adalah pilihan yang tepat untuk anda. Ramai pengguna sering mendapati bahawa mikrofon Yeti mereka tidak berfungsi dengan baik. Ini mungkin berlaku kerana beberapa faktor. Faktor-faktor ini adalah berasaskan perisian dan juga perkakasan. Mari kita periksa satu persatu.

Pemandu Blue Yeti tidak dikenali

Pemandu Blue Yeti tidak dikenali

Periksa masalah perisian

Satu-satunya kekangan yang timbul apabila peranti perkakasan yang dipasang tidak berfungsi dengan betul adalah masalah pemacu. Jadi, pertama sekali, kita perlu memastikan bahawa ia dikesan oleh komputer atau tidak.

Untuk melakukannya, klik kanan pada ikon kelantangan dalam senarai ikon sistem. Dan kemudian klik pada Bunyi .

Atau anda hanya boleh mencari Suara di Kotak Carian Cortana dan kemudian klik pada hasil yang disebut sebagai Suara, dan itu menyasarkan ke Panel Kawalan.

Sekarang dari kumpulan tab, klik pada tab Rakaman . Kemudian pastikan bahawa mikrofon lalai yang dipilih adalah Yeti.

Konfigurasi normal akan kelihatan seperti pada coretan skrin di bawah-

Sekiranya kelihatan baik, cuba sebutkan sesuatu untuk memeriksa sama ada bar tahap kelantangan menunjukkan aktiviti atau tidak. Sekiranya tidak, cuba periksa butang dan dail fizikal pada mikrofon itu sendiri. Dan kemudian periksa sama ada ia sesuai untuk anda.

Sebagai pilihan, anda boleh menyemak dengan memasang perisian percuma lain seperti Audacity.

Periksa masalah perkakasan

Untuk ini, tidak banyak yang harus anda lakukan. Anda hanya boleh cuba menyambungkan dan memutuskan sambungan mikrofon secara fizikal dan periksa sama ada anda menemui peningkatan. Sekiranya tidak, anda perlu membawanya ke juruteknik.

Pasang semula Pemacu Blue Yeti

Sekiranya anda tidak menemui mikrofon lalai anda sebagai Yeti, anda boleh mencuba memasang semula pemacu. Pastikan anda memilih input dan output Audio. Kemudian pilih mikrofon Yeti anda.

Anda mesti terlebih dahulu Nyahpasang pemacu dan kemudian membiarkan Windows memasangnya semula secara automatik atau memuat turun pemacu dari laman web Blue.

Semua yang terbaik!