Ralat DISM 87, 112, 11, 50, 2, 3, 87,1726, 1393, 1910, 0x800f081f, dll.

Sekiranya semasa anda menjalankan alat DISM Windows 10 terbina dalam, anda menerima kod mesej ralat seperti 87, 112, 11, 50, 2, 3, 87,1726, 1393, 1910, 0x800f081f, maka cadangan penyelesaian masalah umum ini dapat membantu anda perbaiki masalah itu. Kod ralat mungkin disertakan dengan mesej:

  • Sekiranya mesej yang disertakan adalah - Pilihan pemulihan kesihatan tidak dikenali dalam konteks ini , atau Kesalahan berlaku semasa memproses perintah , ini dapat menunjukkan bahawa perintah DISM yang anda gunakan tidak disokong oleh versi sistem operasi.
  • Sekiranya mesej yang disertakan adalah - Pilihan paket tambahan tidak diketahui , ini menunjukkan bahawa pilihan yang anda gunakan tidak disokong oleh versi sistem operasi.

Kesalahan DISM

Sekiranya imej Windows menjadi tidak dapat dilayan, anda boleh menggunakan alat Deployment Imaging and Servicing Management (DISM) untuk mengemas kini fail dan memperbaiki masalahnya. Sekiranya terdapat ketidakkonsistenan dan kerosakan sistem, fail Pembaruan Windows yang rosak, dll., Anda boleh menjalankan alat DISM dengan menggunakan fungsi Pembersihan-Imej bersama dengan suis yang tersedia. Tetapi jika usaha itu gagal, anda mungkin perlu mengetahui mengapa ini berlaku. Kesalahan seperti ini biasanya dihadapi ketika Anda menggunakan parameter / restorehealth - tetapi dapat muncul ketika Anda menggunakan parameter lain juga.

Betulkan Ralat DISM

1] Buka tetingkap arahan arahan yang tinggi dan jalankan perintah berikut untuk memuat semula alat DISM:

dism.exe / image: C: / cleanup-image / revertpendingactions

Ini akan mengembalikan semua tugas yang belum selesai termasuk Kemas Kini Windows. Anda disyorkan untuk boot di luar talian dan kemudian menjalankannya arahan pemulihan.

2] Seterusnya, jalankan arahan berikut:

dism.exe / dalam talian / Pembersihan-Imej / StartComponentCleanup

Ini akan membersihkan stor komponen sehingga semuanya dapat berjalan dengan baik.

3] Mulakan semula dan kemudian Jalankan sfc / scannow dalam Safe Mode.

Mulakan semula sistem anda dan lihat apakah anda dapat menjalankan perintah berikut sekarang:

dism.exe / dalam talian / Pembersihan-Imej / RestoreHealth

Ini semestinya membantu!

BACA BERKAITAN:

  1. Betulkan Ralat DISM 0x800f0906
  2. Ralat 50, DISM tidak menyokong servis Windows PE dengan pilihan dalam talian
  3. DISM gagal di Windows 10, Fail sumber tidak dapat dijumpai.