Cara membetulkan kod ralat Roblox 6, 279, 610 di Xbox One

Roblox adalah platform permainan dalam talian dan sistem pembuatan permainan yang membolehkan pengguna merancang permainan mereka sendiri dan memainkan pelbagai jenis permainan yang berbeza yang dibuat oleh pengguna lain. Dalam catatan hari ini, kami akan mengenal pasti beberapa sebab yang diketahui yang berpotensi untuk mencetuskan kod ralat Roblox 6, 279 atau 610 platform permainan dalam talian di Xbox One atau Windows 10 , serta memberikan kemungkinan penyelesaian yang boleh anda cuba untuk membantu menyelesaikan masalah itu kerana berkaitan dengan tiga kod ralat yang disebutkan di atas.

Untuk berjaya menyelesaikan salah satu kod ralat Roblox 279, 6, 610 , anda boleh mengikuti petunjuk yang dinyatakan di bawah yang berkaitan dengan setiap kesalahan.

Kod ralat Roblox 279

Kod ralat Roblox 279, 6, 610

Ini kod ralat Roblox 279 adalah isu berkaitan, menghalang pemain daripada mengakses dunia dalam talian permainan. Kesalahan akan dipaparkan bersama dengan pesan berikut:

Gagal menyambung ke Permainan. (ID = 17: Percubaan penyambungan gagal.) (Kod Ralat: 279)

Apabila anda mendapat kod ralat, ini biasanya disebabkan oleh masalah sambungan yang bermaksud sesuatu pada sistem anda mengganggu atau menyekatnya.

Semasa siasatan, didapati bahawa penyebab utama kesalahan ini, tetapi tidak terhad kepada, adalah seperti berikut:

  • Permainan yang buruk : Dalam beberapa kes, masalahnya hanya terhad kepada beberapa pelayan permainan sahaja. Ini boleh terjadi apabila terdapat kesalahan dalam skrip atau objek dalam permainan lebih dari yang dapat ditangani oleh permainan. Sekiranya anda mengetahui bahawa masalah ini hanya terhad kepada beberapa pelayan permainan sahaja, anda harus melaporkannya kepada pencipta mereka agar mereka dapat menyelesaikannya.
  • Sambungan Internet yang perlahan.
  • Windows Firewall : Sekiranya anda tidak membenarkan sambungan yang diperlukan untuk Roblox melalui Windows Firewall, mereka akan disekat dan anda akan mendapat ralat.

Sekiranya anda berhadapan dengan kod ralat Roblox 279 , anda boleh mencuba penyelesaian yang disyorkan di bawah tanpa susunan tertentu dan melihat apakah itu dapat menyelesaikan masalah tersebut.

  1. Matikan Windows Defender Firewall
  2. Gunakan penyemak imbas web yang disokong
  3. Lumpuhkan addon penyemak imbas web pihak ketiga
  4. Buka port yang diperlukan
  5. Matikan Antivirus pihak ketiga

Mari kita lihat perihal proses yang berkaitan dengan setiap penyelesaian yang disenaraikan.

1] Matikan Windows Defender Firewall

Penyelesaian ini menghendaki anda mematikan Windows Defender Firewall buat sementara waktu. Setelah selesai, cuba sambungkan ke permainan sekali lagi untuk melihat apakah masalah itu berterusan. Sekiranya ia telah diselesaikan, ia mungkin disebabkan oleh sekatan yang dikenakan oleh Windows Firewall.

Sekiranya kod ralat 279 tidak diselesaikan, anda boleh teruskan dengan penyelesaian seterusnya.

2] Gunakan penyemak imbas web yang disokong

Sekiranya anda lebih suka menggunakan platform Roblox pada penyemak imbas web daripada memuat turun aplikasi pada sistem atau telefon pintar anda, anda harus memastikan anda menjalankannya pada penyemak imbas yang disokong. Beberapa penyemak imbas tidak disokong oleh Roblox dan dengan itu anda tidak akan dapat memasuki permainan jika anda menggunakan salah satu dari mereka.

Pada tahun 2011, Roblox serasi dengan Google Chrome dan Mozilla Firefox, tetapi anda masih perlu memasang penyemak imbas Roblox pada PC anda untuk mendapatkan akses. Semua masalah berakhir setahun kemudian apabila pelepasan baru tidak lagi terikat dengan penyemak imbas Roblox.

Oleh itu, anda boleh mencuba salah satu daripada tiga penyemak imbas utama dan memastikan penyemak imbas web terkini. Penyemak imbas usang juga boleh menyebabkan kesalahan kod 279 .

Sekiranya anda menggunakan penyemak imbas yang disokong dan mereka terkini, tetapi masih menghadapi ralat ini, anda boleh mencuba penyelesaian seterusnya.

3] Lumpuhkan addon penyemak imbas web pihak ketiga

Tambahan pada penyemak imbas anda juga kadang-kadang boleh mencetuskan kod ralat Roblox 279 .

Sekiranya anda telah memasang sebarang tambahan Adblocker pada penyemak imbas anda, mereka boleh menyebabkan permainan tidak dimuat sama sekali. Oleh itu, penyelesaian ini menghendaki anda melumpuhkan semua add-on tersebut sebelum melayari laman web dan kemudian melihat sama ada masalah itu berterusan. Sekiranya ada, cubalah penyelesaian seterusnya.

4] Buka port yang diperlukan

Kod ralat 279 juga boleh disebabkan jika rentang port yang diperlukan untuk Roblox tidak terbuka di rangkaian anda.

Penyelesaian ini menghendaki anda mengarahkannya ke hadapan sehingga terbuka untuk digunakan dan Roblox dapat disambungkan dengan mudah.

Ini caranya:

  • Log masuk sebagai pentadbir ke panel kawalan penghala anda.
  • Navigasi ke kategori pemajuan port .
  • Setelah memasukkan alamat IP sistem anda, masukkan rentang port 49152-65535 dan pilih UDP sebagai protokol.
  • Setelah selesai, mulakan semula penghala anda.

Periksa untuk melihat apakah masalah itu diselesaikan. Sekiranya tidak, teruskan dengan penyelesaian seterusnya.

5] Matikan Antivirus pihak ketiga

Dalam beberapa kes, antivirus pihak ketiga pada sistem anda juga dapat mengganggu proses sambungan Roblox kerana anda tidak dapat menyambung ke permainan. Oleh itu, lumpuhkan perisian antivirus anda untuk sementara atau hapus pemasangan sepenuhnya, yang kini akan menetapkan Windows Defender sebagai perisian keselamatan utama, dan kemudian cuba sambungkan. Sekiranya masalah itu diselesaikan, anda perlu menambahkan pengecualian untuk Roblox.

Kod ralat Roblox 6

Semasa siasatan, didapati bahawa penyebab utama kod ralat Roblox 6 ini , tetapi tidak terhad kepada, adalah seperti berikut:

  • Sambungan Internet: Kemungkinan cache DNS internet mungkin telah rosak kerana sambungannya terganggu atau mungkin firewall penghala menyekat sambungan daripada dibuat.
  • Konfigurasi IPv4: Ada kemungkinan beberapa Konfigurasi IPv4 tidak diset dengan benar karena masalah tersebut dipicu. Terdapat dua pilihan dalam tetapan konfigurasi untuk IPv4, ia membolehkan pengguna memilih tetapan secara manual atau secara automatik. Sekiranya komputer dikonfigurasi untuk mengenal pasti konfigurasi secara automatik, kadang-kadang, komputer mungkin tidak dapat mengesannya secara tepat kerana kesalahan ini mungkin dicetuskan.

Sekiranya anda berhadapan dengan kod ralat Roblox 6 , anda boleh mencuba penyelesaian yang disyorkan di bawah tanpa susunan tertentu dan melihat apakah itu dapat menyelesaikan masalah tersebut.

  1. Putar kuasa penghala internet
  2. Tukar konfigurasi IPv4 ke alamat IP DNS Awam Google
  3. Tukar sambungan / akaun internet

Mari kita lihat perihal proses yang berkaitan dengan setiap penyelesaian yang disenaraikan.

1] Putar kuasa penghala internet

Dalam beberapa kes, mungkin ada penumpukan cache DNS yang rosak atau konfigurasi permulaan lain di penghala.

Penyelesaian ini menghendaki anda mengosongkan sepenuhnya cache ini dengan mengitar semula penghala dengan kuasa.

Ini caranya:

  • Cabut kuasa dari penghala.
  • Tekan dan tahan butang kuasa penghala sekurang-kurangnya 10 saat.
  • Pasang kembali kuasa dan tunggu penghala bermula.

Cuba sambungkan ke permainan dan periksa untuk melihat apakah kod ralat Roblox 6 masih ada. Sekiranya ada, cubalah penyelesaian seterusnya.

2] Ubah konfigurasi IPv4 ke alamat IP DNS Awam Google

Sekiranya komputer gagal mendapatkan Alamat Pelayan DNS secara automatik, kod ralat 6 mungkin dipicu.

Penyelesaian ini menghendaki anda membuka Properties Rangkaian dan memasukkan alamat IP DNS Awam Google secara manual.

Sekiranya ini tidak menyelesaikan masalahnya, cubalah penyelesaian seterusnya.

3] Tukar sambungan / akaun internet

Oleh kerana kod ralat Roblox 6 ini kebanyakannya berkaitan dengan internet dan Akaun, anda boleh mencuba untuk menyambung ke permainan menggunakan sambungan internet yang berbeza dan periksa untuk mengetahui apakah itu menyelesaikan masalah. Sekiranya berlaku, ini bermaksud bahawa ISP anda bertanggungjawab untuk menyekat sambungan anda ke permainan. Anda boleh menghubungi mereka dan periksa untuk mengetahui apakah mereka dapat membantu. Sekiranya itu tidak menyelesaikan masalah anda, cuba log masuk dengan akaun lain dan lihat apakah itu membantu. Dengan cara ini, anda dapat menentukan sama ada masalah tersebut berkaitan dengan akaun atau sambungan anda dan kemudian menyelesaikannya dengan sewajarnya.

Kod ralat Roblox 610

Apabila ralat ini berlaku, anda menerima mesej ralat berikut;

Ralat Bergabung

Tidak dapat menyertai tempat 1307349964: HTTP 400 (Tidak diketahui

ralat.)

(Kod Ralat: 610)

Semasa siasatan, didapati bahawa penyebab utama kod ralat Roblox 610 ini , tetapi tidak terhad kepada, adalah seperti berikut:

  • Pelayan Roblox mati mungkin untuk penyelenggaraan berjadual atau terdapat beberapa masalah yang tidak dirancang dengan pelayannya.
  • Kesalahan akaun.
  • Versi web Roblox masih dalam penyelenggaraan dan jauh lebih tidak stabil daripada versi desktop.
  • DNS cache tidak betul.

Sekiranya anda berhadapan dengan kod ralat Roblox 610 , anda boleh mencuba penyelesaian yang disyorkan di bawah tanpa susunan tertentu dan melihat apakah itu dapat menyelesaikan masalah tersebut.

  1. Periksa status pelayan Roblox
  2. Log keluar & masuk akaun
  3. Muat turun & pasang aplikasi Roblox ke komputer anda (hanya berlaku untuk PC Windows 10)
  4. Buat akaun baru
  5. Muat semula Konfigurasi IP & DNS

Mari kita lihat perihal proses yang berkaitan dengan setiap penyelesaian yang disenaraikan.

1] Periksa status pelayan Roblox

Penyelesaian ini menghendaki anda memeriksa sama ada masalah itu berada di pihak anda atau di pihak pemaju. Anda boleh melakukannya dengan memeriksa sama ada pelayan Roblox berfungsi dengan baik dan tidak dalam penyelenggaraan.

Lakukan perkara berikut:

Pada komputer, lancarkan penyemak imbas pilihan anda dan arahkan ke alamat ini dan periksa sama ada pelayan tidak berfungsi atau tidak.

Laman web ini akan menyatakan Tiada Masalah dengan Roblox di bawah namanya jika berfungsi sepenuhnya.

Sekiranya pelayan dimatikan, tidak ada yang boleh anda lakukan selain menunggu. Tetapi jika pelayan berfungsi dan anda masih menerima kod ralat 610 , anda boleh meneruskan penyelesaian seterusnya.

2] Log keluar & masuk akaun

Beberapa pengguna melaporkan bahawa dengan keluar dari akaun mereka & dari semua sesi lain sebelum log masuk lagi, mereka dapat menyelesaikan kod ralat Roblox 610 ini .

Sekiranya penyelesaian ini tidak sesuai untuk anda, cubalah penyelesaian seterusnya.

3] Muat turun & pasang aplikasi Roblox pada komputer anda (hanya berlaku untuk PC Windows 10)

Penyelesaian ini hanya mungkin dilakukan pada Windows 10, kerana satu-satunya OS yang merangkumi aplikasi Roblox yang boleh anda pasangkan secara fizikal di komputer anda.

Lakukan perkara berikut:

  • Buka Kedai Microsoft.
  • Cari Roblox dan muat turun aplikasinya.
  • Setelah muat turun selesai, anda akan dibawa ke tetingkap Microsoft Store. Sebaik sahaja anda sampai di sana, tekan Main untuk melancarkan versi desktop permainan.
  • Seterusnya, daftar dengan kelayakan pengguna anda untuk log masuk.
  • Sekarang, arahkan ke tab Permainan dan lancarkan mod apa pun untuk melihat apakah kod ralat 610 telah diselesaikan. Sekiranya tidak, cubalah penyelesaian seterusnya.

4] Buat akaun baru

Beberapa pengguna yang terjejas melaporkan bahawa mereka dapat menyelesaikan kod ralat Roblox 610 dengan membuat akaun pengguna baru dan kemudian melancarkan mod permainan yang sama.

Lakukan perkara berikut:

  • Lawati Roblox.com dan klik Daftar.

Sekiranya anda sudah log masuk, klik ikon gear dan pilih Log Keluar .

  • Mengisi Daftar borang dengan maklumat yang diperlukan dan klik pada Daftar untuk mendaftar akaun baru anda.
  • Selepas itu, log masuk dengan akaun yang baru anda buat dan lancarkan mod permainan untuk melihat apakah masalah itu berlanjutan. Sekiranya ada, teruskan dengan penyelesaian seterusnya.

5] Muat semula Konfigurasi IP & DNS

Beberapa pengguna yang terjejas telah melaporkan bahawa mereka akhirnya dapat bermain semula setelah membuang alamat DNS yang disimpan dan kemudian menutup dan membuka semula penyemak imbas web mereka.

Sekiranya tidak ada langkah penyelesaian masalah yang dijelaskan dalam catatan ini untuk kod ralat Roblox 279, 6, 610 yang tidak membantu anda, anda mungkin perlu menghubungi sokongan pelanggan Roblox untuk mendapatkan bantuan.

Ketahui di bahagian komen di bawah jika anda mencuba penyelesaian lain yang tidak disenaraikan dalam siaran ini yang menetapkan kod ralat Roblox 279, 6, 610 untuk anda!

Catatan berkaitan : Cara memperbaiki kod ralat Roblox 106, 110, 116.