Penyesuai Rangkaian Hyper-V tidak disambungkan pada Windows 10

Hyper-V adalah utiliti hebat yang dibina tepat di dalam edisi Windows 10 Pro dan Enterprise untuk membolehkan pengguna menggunakan Mesin Maya dan objek virtualisasi lain di komputer mereka. Sebilangan besar digunakan oleh perusahaan, Hyper-V kebanyakan digunakan untuk menyebarkan mesin maya di komputer. Ini menjadikan penggunaan perisian pihak ketiga seperti VMWare atau VirtualBox berlebihan. Salah satu kelemahan mengaktifkan Hyper-V pada komputer ialah menjalankan emulator pihak ketiga seperti Bluestacks tidak akan berfungsi. Namun, sebilangan orang melaporkan bahawa mereka tidak dapat mengakses internet menggunakan Mesin Maya yang mereka buat. Penyesuai mengatakan " Tidak disambungkan " di Panel Kawalan.

Penyesuai Rangkaian Windows 10 Hyper-V tidak disambungkan

Penyesuai Rangkaian Windows 10 Hyper-V tidak disambungkan

Ada satu-satunya perkara yang dapat dilakukan seseorang untuk memperbaiki penyesuai Rangkaian Windows 10 Hyper-V yang tidak tersambung - dan itu adalah untuk mengkonfigurasi semula Mesin Maya. Untuk membuat ini:

Buka Hyper-V Manager dan pilih Virtual Switch Manager dari bar menu sebelah kanan. Ia akan membuka tetingkap baru.

Di sebelah kanan, di bawah bahagian Buat suis maya, pilih Dalaman dan kemudian pilih Terapkan dan kemudian klik OK.

Kemudian dari panel menu sebelah kanan yang sama, pilih Tetapan dari bawah lajur Mesin Maya anda,

Pilih Tambah Perkakasan dan kemudian di panel sebelah kanan pilih Penyesuai Rangkaian Warisan dan akhirnya klik Tambah.

Sekarang pilih Legacy Network Adapter dari panel navigasi sebelah kiri dan tetapkan Virtual switch untuk turun agar sama dengan nama Mesin Maya anda. Pilih OK.

Buka Pusat Rangkaian dan Perkongsian dari Panel Kawalan. Pilih penyesuai untuk Mesin Maya Hyper-V anda. Klik kanan padanya dan pilih Properties.

Di bawah tab Perkongsian, centang kotak yang bertuliskan, Benarkan pengguna rangkaian lain berhubung melalui sambungan internet komputer.

Pilih OK.

Jalankan Mesin Maya anda sekali lagi, dan masalah anda akan diperbaiki sekarang.

Semua yang terbaik!

Penyesuai Rangkaian Windows 10 Hyper-V tidak disambungkan