Betulkan Ralat Kemas Kini Windows 0x8000FFFF

Semasa menjalankan Kemas kini Windows jika anda menerima kod ralat 0x8000FFFF , E_UNEXPECTED - Kegagalan yang tidak dijangka maka siaran ini menawarkan beberapa perbaikan yang berfungsi. Ia bahkan boleh berlaku semasa mengemas kini aplikasi Microsoft Store. Berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda cuba atasi masalahnya.

0x8000FFFF

Ralat Kemas kini Windows 0x8000FFFF

Berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda cuba perbaiki 0x8000FFFF, E_UNEXPECTED - Kesalahan kegagalan yang tidak dijangka :

  1. Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows
  2. Pasang Kemas kini dalam keadaan Boot Bersih
  3. Padam Perisian Isi pengedaran & Tetapkan semula catroot2
  4. Kosongkan Cache Kedai
  5. Perkhidmatan Kriptografi
  6. Periksa Kebenaran Akar
  7. Sebagai gantinya, gunakan Alat Pembuatan Media
  8. Periksa Fail Log.

Mari kita perhatikan secara terperinci.

Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows

Untuk menjalankan Pemecah Masalah Pembaruan Windows, pergi ke Tetapan, kemudian buka Kemas kini dan Keselamatan dan kemudian pilih Penyelesaian Masalah dari menu sebelah kiri. Sekarang cari Windows Update di bawah Bangun dan berjalan dan klik pada butang Penyelesai Masalah untuk memulakannya. Penyelesai masalah akan mengimbas sistem anda untuk kemungkinan kesilapan dan juga akan berusaha memperbaikinya secara automatik. Ini mungkin dapat membantu menyelesaikan masalah yang mendasari Kod Ralat Pembaruan Windows yang diberikan.

Pasang Kemas kini dalam keadaan Boot Bersih

Clean Boot State adalah keadaan di mana komputer anda telah bermula dengan set pemacu dan program minimum yang telah dipilih. Ia biasanya digunakan untuk menyelesaikan dan menyelesaikan masalah Windows canggih dengan mengasingkannya. Cuba pasang kemas kini dalam keadaan Bersih Boot kerana mungkin ada aplikasi pihak ketiga atau pemacu mengganggu proses kemas kini dalam mod normal.

Padam Perisian Isi pengedaran & Tetapkan semula catroot2

Folder Pengedaran Perisian dalam sistem operasi Windows adalah folder yang terletak di direktori Windows dan digunakan untuk menyimpan fail sementara yang mungkin diperlukan untuk memasang Pembaruan Windows di komputer anda. Oleh itu, ia diperlukan oleh Windows Update dan dikendalikan oleh WUAgent. Ada kemungkinan folder Penyebaran Perisian adalah sebab ralat ini kerana mungkin terdapat beberapa fail kemas kini yang rosak. Oleh itu, lebih baik memadamkan kandungannya.

Anda mungkin mahu menetapkan semula folder catroot2. Folder Catroot2 menyimpan tandatangan pakej Kemas Kini Windows dan membantu dalam pemasangannya. Anda juga boleh mencuba memadamkan kandungannya jika menghadapi Kesalahan 0x8000FFFF.

Kosongkan Cache Kedai

Cache Windows Store yang rosak juga boleh menjadi masalah di bawah ralat ini. Windows Store berkait rapat dengan Windows Update dan menetapkan semula cache Store dapat memperbaiki kesalahan 0x8000FFFF . Ikuti catatan ini mengenai cara membersihkan Windows Store Cache di Windows 10.

Perkhidmatan Kriptografi

Buka Pengurus Perkhidmatan dan pastikan Perkhidmatan Kriptografi ditetapkan ke Automatik dan Bermula. Perkhidmatan Kriptografi bertanggungjawab untuk Pembaruan Sijil Akar Automatik yang mengambil sijil root dari Windows Update Service. Ini juga mungkin menjadi alasan untuk Kesalahan Pembaruan Windows ini.

Periksa Kebenaran Akar

Periksa kebenaran pada root C: dan pastikan BUILTIN \ Pengguna mempunyai akses Baca. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai perkara ini di TechNet.

Sebagai gantinya, gunakan Alat Pembuatan Media

Sekiranya tiada yang sesuai untuk anda dan anda mahu memasang kemas kini utama ini. Yang boleh anda lakukan ialah menggunakan Media Creation Tool untuk memuat turun kemas kini secara berasingan dan kemudian memasangnya. Alat Penciptaan Media sangat mudah dan sangat mudah digunakan.

Periksa Fail Log

Fail Log mengandungi maklumat yang sangat penting mengenai kesilapan dan kemalangan yang biasanya kita lupakan sebagai pengguna biasa. Oleh itu, periksa sama ada anda dapat menemui sesuatu yang berguna dalam log yang berkaitan dengan ralat kemas kini dan mengapa ia gagal. Log terletak di % windir% \ Logs CBS \ CBS.log .

Ini adalah beberapa kemungkinan penyelesaian untuk kod ralat 0x8000FFFF yang mungkin anda hadapi semasa mengemas kini Windows. Semua penyelesaian ini dapat dijalankan secara bebas atau satu demi satu.

PETUA : Catatan ini akan membantu anda memperbaiki Kod Ralat 0xc00d11cd, 0x8000ffff; Tidak Dapat Memainkan Muzik Di Aplikasi Muzik Windows.

0x8000FFFF