Ralat berlaku semasa Perkongsian Sambungan Internet diaktifkan

Internet Connection Sharing (ICS) adalah proses berkongsi sambungan internet dengan peranti yang sudah tersambung ke internet. Peranti yang berkongsi sambungannya disebut titik akses. Ia sangat berguna bagi mereka yang sering menggunakan telefon bimbit dalam situasi di mana penyambungan banyak kabel Ethernet atau penyambungan ke WiFi tidak dapat dilaksanakan.

Mengaktifkan Perkongsian Sambungan Internet (ICS) pada Windows 10

Perkongsian Sambungan Internet diaktifkan secara lalai. Tetapi sekiranya anda perlu mematikan / mengaktifkannya, anda harus menggunakan langkah-langkah berikut:

1] Buka tetingkap Run dengan mencari run dalam carian Windows.

2] Ketik perintah ncpa.cpl untuk membuka Network Connection Manager.

3] Cari Penyesuai Rangkaian anda dalam senarai dan klik kanan padanya. Pilih Properties.

4] Pada tetingkap Properties, pilih tab Sharing dan tandai kotak centang 'Benarkan pengguna rangkaian lain menyambung melalui sambungan Internet komputer ini'.Perkongsian Sambungan Internet

Ini membolehkan Perkongsian Sambungan Internet.

Ralat berlaku semasa Perkongsian Sambungan Internet diaktifkan

Ralat berlaku semasa Perkongsian Sambungan Internet diaktifkan

Namun, kadang-kadang semasa mengaktifkan ICS, mereka mendapat ralat berikut:

Ralat berlaku semasa Perkongsian Sambungan Internet diaktifkan. Perkhidmatan ini tidak dapat menerima mesej kawalan buat masa ini.

Dalam situasi seperti ini, ikuti langkah-langkah penyelesaian masalah ini dan lihat apakah ini dapat membantu anda menyelesaikan masalah anda:

1: Periksa sama ada perisian keselamatan mengganggu proses tersebut

Kadang-kadang, perisian keselamatan boleh menyekat sebarang sambungan ke pusat akses luaran memandangkan ia merupakan ancaman keselamatan. Putih baik Firewall dan anti-virus sangat penting untuk kelancaran sistem, mereka mungkin dilumpuhkan untuk beberapa waktu untuk mengasingkan masalah. Setelah penyebabnya disahkan, kami dapat meneruskannya.

Setelah melumpuhkan perisian keselamatan anda, periksa sama ada anda dapat menyambungkan sistem ke titik akses sekarang. Sekiranya tidak, maka matikan Windows Firewall dan lihat.

Kadang-kadang masalah itu nampaknya berlaku pada komputer yang Windows Firewall dilumpuhkan. Perkhidmatan Windows Firewall harus dijalankan walaupun anda menggunakan program antivirus plus firewall lain di komputer anda.

2: Lakukan Pembaruan Windows pada sistem dan but semula sistem

1] Buka carian Windows dan cari 'Periksa kemas kini'.

2] Buka Kemas kini Windows dan jika belum dikemas kini, lakukan kemas kini untuk sistem anda.Kemas kini Windows

3: Periksa tetapan untuk perkhidmatan Internet Connection Sharing (ICS)

1] Buka tetingkap jalankan dengan menekan Windows + R.

2] Ketik services.msc , tekan Enter dan buka Pengurus Perkhidmatan.

3] Tinjau senarai (yang mengikut urutan abjad) dan cari Perkhidmatan Perkongsian Sambungan Internet (ICS).Perkongsian Sambungan Internet

4] Klik kanan Internet Connection Sharing (ICS) dan klik pada Properties.

5] Pada tab umum pada tetingkap sifat, pastikan jenis permulaan ditetapkan ke Automatik (Tertunda Mula) . Anda boleh jika anda mahu, tetapkannya ke Automatik sebagai gantinya.Ralat berlaku semasa Perkongsian Sambungan Internet diaktifkan

Mulakan semula sistem dan periksa sama ada ia menyelesaikan masalah.

Harap sesuatu berfungsi untuk anda.

Baca berkaitan : Perkongsian Sambungan Internet tidak berfungsi.

Original text