Bagaimana Memaksa Internet Explorer untuk menyimpan kata laluan ... sekali lagi!

Internet Explorer mungkin tidak menawarkan untuk mengingat kata sandi anda jika sebelumnya anda menolak untuk menyimpan kata sandi dengan mengklik " Tidak " pada prompt, ketika fitur pelengkapan otomatis aktif. Ini kerana, anda memilih Tidak, kata kunci "Tidak" ini disimpan sebagai entri dalam Daftar Kata Laluan. Kata 'Tidak' atau data disimpan sebagai daftar kerana anda mungkin mempunyai lebih dari satu pasangan nama pengguna / kata laluan untuk halaman tertentu.

Logo IE10

Oleh itu, malangnya walaupun anda ingin membalikkan keputusan dan membenarkan IE menyimpan kata laluan anda, anda tidak boleh melakukannya. Inilah yang boleh anda cuba sekurang-kurangnya. Sekiranya anda berjaya, anda dapat mengatasi batasan ini dan memaksa penyemak imbas anda mengingat kata laluan ... sekali lagi !!

Memaksa Internet Explorer untuk Menyimpan Kata Laluan

Jalankan Regedit dan arahkan ke kunci berikut:

HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ IntelliForms \ Storage2

Lihat panel kiri> pilih kekunci Storage2 > Klik Fail> Eksport> Simpan kunci ke lokasi yang selamat sebagai SavedPassword.reg. Anda akan memerlukannya kemudian.

Sekarang di panel kanan, pilih semua nilai & klik Padam.

Sekarang di IE, lawati laman web, yang kata laluannya ingin anda simpan. Isi maklumat anda dan kemudian klik untuk menghantar data. Sekarang apabila IE bertanya sama ada ia harus mengingati kata laluan anda, klik Ya.

Kembali ke Editor Pendaftaran. Klik Fail> Import> Pilih fail yang anda simpan sebagai SavedPassword.reg> Klik Buka untuk menggabungkan data yang disimpan ke dalam registri.

Dengan cara ini anda juga akan menyimpan kata laluan yang anda simpan sebelumnya dan juga kata laluan yang baru anda buat.

Internet Explorer 10 dan yang lebih baru pada Windows 8 sedikit berubah. Di Windows 8 dengan IE10 dan yang lebih baru, IE tidak lagi menyimpan kata laluan yang disulitkan dalam pendaftaran; mereka disimpan di Pengurus Kredensial, yang boleh anda temui dengan menaip Urus Kredensial Web di kotak carian Skrin Mula; ia akan berada di bahagian Tetapan. Walau bagaimanapun, paparan ini tidak menunjukkan entri "Tiada kata laluan disimpan dan jangan tanya".

Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai urus kata laluan di Internet Explorer menggunakan Credential Manager.

Catatan dikemas kini dan dihantar dari WinVistaClub.

Original text


Ikon TheWindowsClub