Pelayan Mel Percuma untuk Windows 10

A Mail Server adalah posmen dalam talian yang membawa mesej anda dari komputer anda ke komputer peribadi penerima dalam satu saat. Sekiranya anda ingin memasang pelayan mel khusus pada komputer Windows anda untuk menyediakan akaun e-mel yang disokong IMAP atau POP3, senarai ini akan membantu.

Pelayan Mel Percuma untuk Windows 10

Berikut adalah beberapa pelayan mel percuma terbaik untuk Windows 10 yang boleh anda muat turun untuk menghantar dan menerima e-mel. Anda boleh memuat turun pelayan mel ini, dan menyediakan akaun e-mel yang disokong IMAP / POP3 & SMTP.

  1. hMailServer
  2. Mel diaktifkan
  3. Kelas pertama
  4. Paksi
  5. Zimbra

Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pelayan mel percuma ini.

1] hMailServer

Pelayan Mel Percuma untuk Windows 10

hMailServer mungkin pelayan e-mel terbaik untuk Windows 10 yang menyokong IMAP, POP3, dan SMTP. Ini adalah protokol e-mel biasa yang digunakan untuk menghantar dan menerima e-mel. Oleh kerana ini adalah pelayan e-mel sumber terbuka, anda boleh memeriksa kod sumber untuk kemungkinan kelemahan. hMailServer dilengkapi dengan fungsi anti-spam bawaan, iaitu, SPF, SURBL dan anda boleh menggunakan mana-mana e-mel IMAP dan SMTP melalui pelayan ini. Selain itu, anda juga boleh menerapkan sistem anti-spam pihak ketiga. Ia menawarkan domain maya, sandaran mel, penyulitan SSL, sandaran MX, dan lain-lain. Anda boleh memuat turun hMailServer dari sini .

2] MailEnable - Edisi Standard

Walaupun MailEnable mempunyai versi berbayar dengan sejumlah besar fitur, versi Standard atau percuma lebih dari cukup untuk pengguna biasa. Ia menyokong perkhidmatan e-mel berasaskan POP3, SMTP, dan juga IMAP. Bukan hanya antara muka e-mel tetapi juga kalendar, kenalan, pengurus tugas, dll. Disertakan dengan edisi percuma MailEnable. Ia tidak dilengkapi dengan adware apa pun, dan itu menjadikannya pelayan mel yang lebih canggih untuk Windows 10. Bercakap mengenai ciri anti-spam, anda boleh menemui pemeriksa rekod PTR, senarai hitam DNS, penyekat alamat IP, dan lain-lain fungsi dalam alat ini. Konsol pengurusan kelihatan kemas dan bersih sehingga pengguna dapat mengendalikan semua perkhidmatan dengan mudah. Versi Standard MailEnable boleh dimuat turun dari sini .

3] OpenText FirstClass

OpenText FirstClass bukan pelayan mel khusus. Sebaliknya, ia adalah alat semua-dalam-satu untuk kerja berpasukan, pengurus peningkatan komunikasi, dan lain-lain. Sama ada anda ingin menyediakan pelayan mel untuk diri sendiri atau ahli pasukan anda, anda pasti boleh melakukannya. Ia menyokong IMAP, POP3, dan SMTP. Walaupun menyokong SMTP melalui TLS, anda tidak dapat mencari sokongan IMAP IDLE. Anda boleh menemui enkripsi SSL, ActiveSync, pengurusan e-mel, dan lain-lain di pelayan mel ini. FirstClass tersedia secara percuma, tetapi anda perlu mengeluarkan sejumlah wang untuk mendapatkan edisi Enterprise, yang mempunyai lebih banyak ciri dan sokongan khusus. Edisi percuma boleh dimuat turun dari sini .

4] Axigen

Sekiranya anda tidak mahu membelanjakan wang untuk versi berbayar untuk mendapatkan pelayan e-mel lengkap, anda boleh memilih edisi percuma mereka. Seperti pelayan mel lain untuk Windows, anda boleh melaksanakan semua tugas biasa dengan bantuan Axigen. Ia berfungsi sebagai pelayan kalendar dan mel pada komputer Windows anda. Satu-satunya kelemahan alat ini ialah anda tidak boleh menggunakan lebih dari lima domain di samping lima pengguna semasa menggunakan edisi percuma. Sebagai pelayan mel standard, anda akan mendapat sokongan IMAP, POP3, dan SMTP. Mengenai keselamatan dan anti-spam, anda tidak perlu bimbang tentang perkara tersebut kerana syarikat menganggapnya sangat serius. Selain daripada versi desktop, anda boleh mendapatkan edisi web dari mana anda boleh menguruskan konsol pentadbir. Anda boleh memuat turun pelayan mel ini dari sini .

5] Zimbra

Zimbra adalah pelayan mel sumber terbuka dan percuma yang boleh anda muat turun pada komputer Windows 10 32-bit dan 64-bit. Selain mempunyai protokol mel biasa seperti IMAP, POP3, SMTP, dan lain-lain, anda boleh menemui POP melalui TLS, SMTP melalui TLS, IMAP IDLE, dan lain-lain. Bercakap mengenai keselamatan dalaman dan anti-spam, anda boleh menemui penyulitan SSL, SPF, dll. Selain menggunakan akaun e-mel anda, anda boleh menyegerakkan kalendar dan juga kenalan anda. Zimbra menawarkan alat migrasi khusus sehingga pengguna dapat melakukan migrasi dari pelayan mel lain ke Zimbra tanpa masalah. Sekiranya anda mahu, anda boleh memuat turunnya dari sini .

Harap anda menyukai pelayan e-mel percuma ini untuk Windows 10.