Pembaca Kad SD tidak berfungsi pada Windows 10

Ramai pengguna setelah meningkatkan pengalaman mereka dari Windows 8.1 ke Windows 10 mengadu bahawa Kad SD mereka tidak dikenali. Apabila mereka memasukkan kad SD di slot yang betul, mesin gagal mengesannya dan Pemacu Kad Memori SD tidak lagi berfungsi di Windows 10. Ini adalah salah satu peningkatan dan pemasangan Windows 10 yang sering berlaku. Kami meneroka beberapa penyelesaian yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah di Windows 10/8/7.

Pembaca Kad SD tidak berfungsi

Pembaca Kad SD tidak berfungsi

1] Jalankan Utiliti Penyelesaian Masalah Perkakasan Windows

Pilihan yang sedia ada sebelum pengguna menyelesaikan masalah menjalankan Penyelesai Masalah. Untuk ini, ketik Penyelesaian Masalah di kotak carian dan pilih Penyelesaian Masalah di bawah Tetapan.

Sekarang ketik Pemecah Masalah Perkakasan dalam pilihan carian.

Klik pada Penyelesai Masalah Perkakasan untuk menjalankan penyelesai masalah. Anda juga boleh menjalankan Penyelesai Masalah USB.

Sekiranya ada kesilapan yang dikesan, ia akan menyelesaikan masalah untuk anda secara automatik.

2] Kemas kini Pemacu yang diperlukan

Pasang kemas kini pilihan dan periksa. Untuk melakukannya, klik butang Mula, pilih 'Tetapan' dan dari bahagian tetapan, pilih Kemas kini Windows. Klik "Periksa Kemas Kini" di sudut kiri atas untuk menerima senarai kemas kini baru. Sekiranya kemas kini tersedia, muat turun pemacu jika ada yang ditawarkan dan pasangkannya.

Atau yang lain, kemas kini pemacu Realtek, Chipset dan lain-lain secara manual. Muat turun pemacu Windows 10 dari laman web pengeluar dan pasangkannya - dalam mod Keserasian , jika perlu.

Selepas memuat turun pemacu, klik kanan dan pilih Ekstrak semua dari menu konteks. Kemudian klik pada folder yang tidak dizip, cari dan jalankan fail setup.exe.

Anda boleh klik kanan klik fail persediaan pemandu dan pilih "Properties"> Pilih Tab "Keserasian". Tandai kotak kosong bersebelahan dengan Jalankan program ini dalam "Mod keserasian" dan pilih versi Windows sebelumnya yang disokong oleh perisian, dari daftar drop-down.

Kemudian klik pada pilihan "Terapkan" dan "OK".

Kemudian pasangkan pemacu. Mulakan semula komputer anda dan periksa sama ada kaedah itu berfungsi.

3] Tukar huruf Drive

Dari Menu WinX buka Pengurusan Cakera. Di sini anda akan melihat Pembaca Kad RD anda. Dari Tindakan> Semua Tugas> Pilih Ubah Huruf dan Laluan Pemacu. Sekiranya tidak ada huruf pemacu yang diberikan, Tambahkan huruf dan jalur pemacu. Sekarang lihat apakah ini telah membantu.

Beritahu kami jika ada yang sesuai untuk anda, atau sekiranya anda menemui cara lain untuk menyelesaikan masalah anda.

Pembaca Kad SD tidak berfungsi