Bagaimana Ralat Netflix 12001

Apabila anda memutuskan untuk berehat dan menonton filem atau rancangan televisyen di Netflix, perkara terakhir yang anda ingin ganggu ialah - Netflix sendiri tidak berfungsi. Ya, ada banyak sebab yang boleh merosakkan rancangan anda, Kesalahan 12001 adalah salah satu sebab utama yang boleh membuat Netflix menjadi salah. Dengan ini, kami memutuskan untuk menyenaraikan penyelesaian biasa untuk masalah khusus ini.

Apakah Ralat Netflix 12001?

Ralat Netflix 12001

Ralat Netflix 12001 berlaku semasa Netflix terhenti atau gagal semasa dijalankan. Kod ralat ini biasanya menunjukkan beberapa maklumat yang tersimpan pada peranti anda yang memerlukan penyegaran. Ia hanya mempengaruhi peranti Android berbanding sistem penstriman lain dan memaparkan mesej di bawah:

"Maaf, kami tidak dapat menghubungi perkhidmatan Netflix. Sila cuba lagi. Sekiranya masalah berlanjutan, sila lawati laman web Netflix (12001) "

Apakah penyebabnya?

Kesalahan Netflix 12001 disebabkan apabila terdapat masalah dalam pengambilan data dari memori peranti. Masalahnya pada amnya menunjukkan data penting yang rosak atau ketinggalan zaman yang perlu diperbaharui.

Kesalahan ini boleh berlaku tanpa sebarang amaran, biasanya pesan kesalahan dapat muncul di layar setiap kali Netflix berjalan. Juga, mesej ralat atau kotak dialog lain dapat terus muncul jika kesalahan tidak diatasi.

Cara membetulkan Ralat Netflix 12001

Untuk menghidupkan semula Netflix anda, ikuti pilihan penyelesaian masalah di bawah.

1] Nyalakan semula peranti

Ralat Netflix 12001 menuntut penyelesaian mudah yang memerlukan pengguna menetapkan semula perantinya. Oleh itu, tahan butang Power pada peranti anda dan pilih ' Shutdown' dari pilihan menu pengesahan. Setelah peranti dimatikan, mulakan semula yang sama dan cuba memuatkan semula Netflix.

Memulakan semula peranti akan menyegarkan semula data secara automatik dan dalam banyak kes, penggodaman ini berfungsi seketika.

2] Hapus data aplikasi

Sekiranya but semula tidak berjaya, anda perlu membersihkan data cache dan aplikasi Android. Proses ini akan mengeluarkan pengguna dari aplikasi dan menghapus sebarang filem / rancangan yang dimuat turun. Ini adalah pilihan cepat untuk menyegarkan data dan tidak menuntut pemasangan semula aplikasi.

3] Periksa sambungan Internet

Kami menunjukkan, Kesalahan Netflix 12001 adalah ralat yang berkaitan dengan maklumat usang / rosak yang disimpan pada peranti, maka mengapa kami mencadangkan penyelesaian masalah rangkaian untuk ralat ini. Nah, kadang-kadang gangguan rangkaian juga boleh menyebabkan ralat ini, berikut adalah beberapa perkara yang perlu anda lakukan:

  • Sambungkan ke titik akses internet yang berbeza (Wi-Fi / hotspot mudah alih) - kadang-kadang sambungan internet yang lemah boleh menyebabkan Ralat 12001, jadi cubalah rangkaian lain dan lihat apakah masalahnya diselesaikan.
  • Tetapkan semula penghala anda - penghala anda kadang-kadang menjadi mangsa masalah rangkaian tempatan. Sekiranya anda menghadapi masalah dengan penghala, cuba tetapkan semula ke tetapan asalnya.
  • Hubungi Penyedia Perkhidmatan Internet (ISP) anda - jika menyambung ke rangkaian lain dan menetapkan semula penghala tidak berfungsi, segera hubungi ISP anda dan dapatkan bantuan.

Siri Asli Netflix terbaik untuk mereka yang menggemari kandungan yang tidak konvensional

Mereka yang cuba mengalirkan kandungan OTT ke tempat kerja, sekolah, atau rangkaian Wi-Fi awam - kadang-kadang pentadbir rangkaian menyekat platform sedemikian.

Sekiranya demikian, anda tidak akan dapat mengalirkan Netflix di rangkaian seperti itu.

Ralat Netflix 12001