Betulkan ralat Kemas kini Windows 0x800706ba pada Windows 10

Anda mungkin menemui kod ralat 0x800706ba semasa cuba memasang kemas kini pada peranti Windows 10 anda. Dalam catatan ini, kami akan memberikan penyelesaian yang sesuai yang boleh anda cuba atasi masalahnya.

Ralat Kemas kini Windows 0x800706ba

Betulkan ralat Kemas kini Windows 0x800706ba

Sekiranya anda menghadapi ralat Kemas kini Windows 0x8007045b ini , anda boleh mencuba penyelesaian yang disyorkan kami mengikut urutan yang ditunjukkan di bawah untuk menyelesaikan masalah ini.

  1. Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows
  2. Dayakan BITS (Perkhidmatan Pemindahan Cerdas Latar Belakang)
  3. Kosongkan cache Kemas Kini Windows
  4. Muat turun kemas kini secara manual dari Microsoft Update Catalog

Mari kita lihat penerangan proses yang terlibat mengenai setiap penyelesaian yang disenaraikan.

1] Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows

Penyelesaian ini menghendaki anda menjalankan Penyelesai Masalah Pembaruan Windows terbina dalam dan melihat apakah itu membantu menyelesaikan masalah ralat Pembaruan Windows 0x800706ba .

2] Aktifkan BITS (Perkhidmatan Pemindahan Cerdas Latar Belakang)

Latar Belakang Intelligent Transfer Service atau BITS membantu dalam pemindahan, muat turun atau muat naik fail antara pelanggan dan pelayan, dan memberikan maklumat kemajuan yang berkaitan dengan pemindahan. Ia juga berperanan dalam memuat turun fail dari rakan sebaya. Perkhidmatan Windows ini penting agar Kemas Kini Windows berfungsi dengan baik.

Penyelesaian ini menghendaki anda mengaktifkan BITS pada komputer Windows 10 anda.

3] Kosongkan cache Kemas Kini Windows

The folder Software Distribution dalam Windows 10 sistem operasi adalah folder yang terletak di direktori Windows dan digunakan untuk sementara menyimpan fail yang mungkin diperlukan untuk memasang Windows Update pada komputer anda.

Kosongkan kandungan folder Pengedaran Perisian dan lihat apakah itu membantu menyelesaikan masalah 0x800706ba ralat Kemas kini Windows . Jika tidak, teruskan dengan penyelesaian seterusnya.

4] Muat turun kemas kini secara manual dari Microsoft Update Catalog

Penyelesaian ini memerlukan anda memuat turun secara manual dari Katalog Kemas Kini Microsoft, kemas kini yang gagal dipasang dan seterusnya mencetuskan Ralat Kemas Kini Windows 0x800706ba dan kemudian pasang kemas kini pada PC Windows 10 anda.

Sebarang penyelesaian ini sesuai untuk anda!

Ralat Kemas kini Windows 0x800706ba