Cara mematikan System Beep di Windows 10

Apabila komputer tidak disertakan dengan pembesar suara, Sistem Bip adalah cara yang berguna untuk memberi amaran kepada kami apabila terdapat kesalahan sistem atau kesalahan perkakasan dan agak membantu dalam menyelesaikan masalah. Tetapi hari ini, tidak ada keperluan sebenar untuk bunyi bip ini - tetapi mereka terus disertakan dalam setiap pelepasan Windows. Walaupun mungkin bermanfaat bagi sesetengah orang, banyak yang merasa menjengkelkan dan mungkin ingin melumpuhkannya.

Lumpuhkan Bip Sistem di Windows 10

Catatan ini akan memberitahu anda cara mematikan bip sistem di Windows 10/8/7, melalui Panel Kawalan, Regedit, Pengurus Peranti, dan CMD.

1] Lumpuhkan Bunyi Sistem melalui Panel Kawalan

Di Windows 10/8, klik kanan di sudut kiri bawah untuk membuka menu WinX. Pilih Panel Kawalan untuk membukanya. Klik pada Perkakasan dan Bunyi .

lumpuhkan bip sistem

Di bawah Suara, klik pada Ubah bunyi sistem . Sekarang di bawah tab Bunyi, semak dan pilih Bunyi Lalai . Sekarang ke bahagian bawah tetingkap sifat Bunyi, anda akan melihat menu lungsur turun untuk Bunyi. Pilih Tiada dan klik pada Terapkan / OK. Ini akan mematikan bip sistem lalai.

Anda juga boleh mengikuti prosedur yang sama di Windows 7.

2] Lumpuhkan Bunyi Sistem melalui Penyunting Registri

Buka Editor Registry dan arahkan ke kunci berikut:

HKEY_CURRENT_USER \ Panel Kawalan \ Bunyi

Di panel kanan, anda akan melihat Nilai Nama Bunyi . Klik dua kali padanya dan ubah Data Nilai menjadi no .

3] Lumpuhkan System Beep menggunakan Command Prompt

Anda juga boleh mematikan bip sistem menggunakan prompt arahan tinggi. Untuk melakukannya, buka CMD dan taipkan setiap baris berikut dan tekan Enter selepas setiap arahan:

bip berhenti bersih
 sc config beep start = dilumpuhkan 

Ini akan mematikan bunyi bip. Sekiranya anda ingin melumpuhkannya sementara sehingga but semula, ketik baris pertama sahaja.

4] Lumpuhkan Beep di Windows melalui Device Manager

Anda juga boleh menggunakan Pengurus Peranti untuk mematikan bunyi bip. Untuk melakukannya, klik Mula> Komputer. Klik kanan pada Komputer dan pilih pilihan 'Urus'.

Kemudian, di bahagian kiri tetingkap Pengurusan Komputer, klik pada System Tools untuk mengembangkannya dan pilih 'Device Manager'.

Juga, dari bar menu pilih pilihan 'View' dan pilih 'Show Hidden Devices'.

Seterusnya, di panel kanan cari kumpulan Non-plug and Play Drivers. Harap maklum bahawa kumpulan akan dapat dilihat hanya setelah anda mengaktifkan pilihan 'Tunjukkan peranti tersembunyi'.

Sebaik sahaja anda menemuinya, klik pada kumpulan dan cari item - Beep . Kemudian, klik item tersebut untuk membuka tetingkap ' Beep Properties' . Di bawahnya, pilih tab 'Driver' dan pilih pilihan 'Disabled' dari menu drop-down Jenis sistem.

Bip sistem di PC Windows anda sekarang akan dilumpuhkan.

Baca juga : Senarai Kod Bunyi Komputer dan maknanya.