Tidak dapat melampirkan fail ke e-mel di Outlook.com atau aplikasi Desktop

Sekiranya anda tidak dapat melampirkan fail ke e-mel di Outlook , artikel ini dapat membantu anda menyingkirkan masalah itu. Banyak orang menghadapinya semasa menghantar fail kepada seseorang sebagai lampiran melalui Outlook. Tidak masalah jika anda mendapat masalah ini di Outlook.com atau aplikasi desktop, anda dapat mengikuti tutorial ini untuk menyelesaikannya.

Terdapat beberapa perkara atau peraturan tertentu yang mesti anda ikuti untuk menghantar fail melalui Outlook. Kadang-kadang anda mungkin perlu menghantar sesuatu dengan teruk, dan anda ingin melewati peraturan umum. Pada saat seperti ini, helah ini akan berguna untuk anda.

Tidak dapat melampirkan fail ke e-mel di Outlook

Sekiranya anda tidak dapat melampirkan fail ke e-mel di Outlook.com atau aplikasi Microsoft Outlook, anda perlu mengikuti cadangan ini-

  1. Sahkan ukuran fail
  2. Memampatkan lampiran dalam fail ZIP
  3. Tukar pilihan perkongsian
  4. Tukar atau kemas kini penyemak imbas

1] Sahkan ukuran fail

Setiap penyedia e-mel dilengkapi dengan beberapa batasan, dan hampir semuanya mempunyai satu kesamaan - ukuran lampiran terhad. Tidak kira sama ada anda menggunakan Gmail atau Outlook sebagai alat pengurusan e-mel anda; anda boleh menghadapi masalah ini di mana sahaja. Oleh itu, lebih baik mengesahkan ukuran lampiran sebelum cuba menambahkan atau memuat naiknya.

Sekiranya anda melihat Ukuran lampiran melebihi ralat had yang dibenarkan , maka anda boleh mengubah had ukuran lampiran lalai Outlook.

2] Kompres lampiran dalam fail ZIP

Walaupun Outlook membolehkan pengguna mengirim fail kepada siapa pun, itu tidak bermaksud anda boleh menghantar fail apa pun kepada rakan anda. Selain memiliki penghalang pada ukuran file, ia juga menghalangi pengguna untuk mengirim beberapa fail khusus yang berisi sambungan yang mencurigakan. Itu berlaku kerana masalah keselamatan pengguna kerana banyak orang sering mendapat masalah dengan hanya memuat turun lampiran ke komputer mereka. Sekiranya anda menghantar fail yang sah, tetapi Outlook menghalangi anda untuk melakukannya, hanya ada satu penyelesaian. Anda perlu membuat fail .zip yang mengandungi fail asal anda. Selepas itu, anda boleh menghantarnya kepada sesiapa sahaja melalui Outlook.

3] Tukar pilihan perkongsian

Sekiranya anda tidak dapat melampirkan fail di Outlook, anda boleh mengubah pilihan perkongsian dan memeriksa apakah ia menyelesaikan masalah atau tidak. Cukup mudah apabila anda menggunakan Outlook.com untuk menghantar e-mel. Untuk memulakan, buka panel Tetapan dan lawati Mail> Lampiran . Dari sini, anda boleh mengubah pilihan perkongsian anda. Secara lalai, ia ditetapkan untuk Tanya kepada saya bagaimana saya mahu membagikannya setiap masa . Walau bagaimanapun, anda boleh menetapkannya untuk sentiasa membaginya sebagai pautan OneDrive atau Selalu membaginya sebagai salinan .

Tidak dapat melampirkan fail ke e-mel di Outlook.com dan aplikasi desktop

Setelah melakukan itu, simpan perubahan anda, dan cuba hantarkan fail kepada seseorang.

4] Tukar atau kemas kini penyemak imbas

Sekiranya anda menggunakan versi penyemak imbas yang lapuk, disarankan untuk memperbaruinya ke versi terkini. Sekiranya itu tidak memberikan hasil yang positif, anda harus mengubahnya. Kadang kala pelanjutan penyemak imbas, pemalam keselamatan dan lain-lain boleh menyekat proses muat naik.

Ini adalah beberapa jalan penyelesaian untuk menyelesaikan masalah ini.

Baca seterusnya : Tidak dapat menambahkan Tandatangan E-mel dalam Microsoft Outlook.

Tidak dapat melampirkan fail ke e-mel di Outlook.com dan aplikasi desktop