Betulkan ralat Kemas kini Windows 0x800704c7 pada Windows 10

Apabila anda menemui kod ralat 0x800704c7, anda tidak dapat memasang kemas kini tertentu untuk sistem anda yang bertujuan untuk menyelesaikan pepijat Windows 10 OS dan memperbaiki kelemahan sistem kritikal. Dalam catatan ini, kami akan mengenal pasti kemungkinan penyebabnya dan juga memberikan penyelesaian yang sesuai yang boleh anda cuba atasi masalahnya.

Ralat Kemas kini Windows 0x800704c7

Kesalahan ini disebabkan oleh fail yang hilang atau rosak, serta proses latar belakang yang bertentangan dengan kemas kini kerana anda tidak dapat mendapatkan kemas kini.

Windows 10 gagal memasang kemas kini dengan ralat 0x800704c7

Sekiranya anda menghadapi masalah Ralat Kemas kini Windows 0x800704c7 ini , anda boleh mencuba penyelesaian yang disyorkan kami di bawah tanpa urutan tertentu dan melihat apakah itu membantu menyelesaikan masalah tersebut.

  1. Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows
  2. Kosongkan cache / komponen Windows Update secara manual
  3. Muat turun ISO Windows 10 secara langsung atau gunakan Alat Penciptaan Media.

Mari kita lihat penerangan proses yang terlibat mengenai setiap penyelesaian yang disenaraikan.

1] Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows

Penyelesaian ini menghendaki anda menjalankan Penyelesai Masalah Kemas Kini Windows yang telah dibina. Setelah menjalankan pemecah masalah, anda boleh mencuba mengemas kini lagi dan melihat apakah dan melihat apakah anda dapat menaik taraf dengan jayanya tanpa berlaku ralat Kemas kini Windows 0x800704c7 . Jika tidak, cuba jalan penyelesaian seterusnya.

Windows Update Service tiada di Services.msc di Windows 10

2] Kosongkan cache / komponen Windows Update secara manual

The folder Software Distribution dalam Windows 10 sistem operasi adalah folder yang terletak di direktori Windows dan digunakan untuk sementara menyimpan fail yang mungkin diperlukan untuk memasang Windows Update pada komputer anda.

Kosongkan kandungan folder Pengedaran Perisian dan lihat apakah itu membantu menyelesaikan masalah tersebut. Jika tidak, teruskan dengan penyelesaian seterusnya.

3] Muat turun ISO Windows 10 secara langsung atau gunakan Alat Pembuatan Media

Penyelesaian ini memerlukan anda memuat turun fail imej Windows 10 ISO secara langsung dari laman web Microsoft. Setelah anda memuat turun ISO ke lokasi (lebih baik desktop) pada peranti anda, klik dua kali gambar ISO untuk memasangnya sebagai pemacu maya kemudian klik dua kali fail setup.exe untuk memulakan proses peningkatan di tempat.

Sebagai alternatif, anda boleh menggunakan Pembantu Kemas Kini Windows 10 untuk memasang Pembaruan Ciri.

PS : Lebih banyak petua di sini untuk Selesaikan Kesalahan Pembaruan Windows di Windows 10.