Betulkan ralat Netflix UI3012 dan UI3010

Tidak diragukan lagi Netflix adalah salah satu perkhidmatan penstriman dalam talian yang paling popular. Walaupun perkhidmatan ini terkenal dengan kebolehpercayaannya, pengguna sesekali menghadapi kesalahan. Sekiranya anda menghadapi ralat Netflix UI3012 dan / atau UI3010 di laman web Netflix, periksa artikel ini untuk menyelesaikannya.

Ralat Netflix UI3012 dan UI3010

Kesalahan Netflix 3010 menunjukkan masalah penyemak imbas atau penyambungan rangkaian sementara ralat 3012 menunjukkan terutamanya ke arah penyambungan rangkaian. Sebab kami mengetepikan kesilapan ini adalah sebab dan penyelesaian asasnya serupa - sistem tidak dapat menjangkau pelayan Netflix.

  1. Periksa status pelayan Netflix
  2. Kosongkan fail cache penyemak imbas anda
  3. Putar kuasa modem, penghala, dan komputer
  4. Keluarkan VPN dan proksi dari sistem

Sekiranya anda mengalami salah satu daripada kesalahan ini, cubalah penyelesaian berikut secara berurutan:

1] Periksa status pelayan Netflix

Ralat Netflix UI3012 dan UI3010

Sekiranya pelayan Netflix tidak aktif, tidak kira apa sahaja yang anda cuba, anda tidak akan dapat menyelesaikan masalahnya. Berita baiknya adalah bahawa keadaan seperti ini jarang berlaku. Walaupun pelayan dimatikan, ia akan sementara. Anda boleh menyemak status pelayan Netflix di sini.

2] Kosongkan fail cache penyemak imbas anda

kuki khusus ff

Fail cache penting untuk sistem dalam arti menyimpan maklumat yang berkaitan dengan laman web di luar talian. Setiap kali anda membuka halaman lagi, fail cache membantu anda memuatkan halaman web dengan lebih pantas.

Walau bagaimanapun, jika fail cache yang berkaitan dengan laman web, dalam hal ini dengan Netflix, rosak, anda akan mengalami ralat dalam perbincangan. Oleh itu, untuk menyelesaikan kes ini, anda boleh memadam fail cache yang berkaitan dengan Netflix yang disimpan dengan penyemak imbas anda.

3] Putar kuasa modem, penghala, dan komputer

Menghidupkan modem, penghala, dan komputer dengan kuasa akan membolehkan penghala membuat semula hubungan dengan ISP. Prosedur untuk prosesnya adalah seperti berikut:

Matikan semua 3 peranti - modem, penghala, dan komputer .

Hidupkan modem dan tunggu sehingga semua lampu stabil pada modem.

Sekarang hidupkan penghala dan tunggu sehingga semua lampu stabil pada penghala.

Akhirnya, hidupkan komputer dan periksa sama ada ia menyelesaikan masalah anda.

4] Keluarkan VPN dan proksi dari sistem

Keluarkan tetapan proksi dari sistem anda

Netflix mempunyai kandungan khusus lokasi dan pengguna cuba melewati sekatan tersebut dengan menggunakan VPN dan proksi. Dalam kes sedemikian, Netflix menghentikan sambungan, sehingga menyebabkan kesalahan seperti UI3010 dan UI3012.

Oleh itu, anda diminta untuk mematikan semua perkhidmatan dan proksi VPN dari sistem semasa menggunakan Netflix. Prosedur untuk mematikan proksi dari sistem adalah seperti berikut:

Klik Mula dan pergi ke Tetapan >> Rangkaian & Internet >> Proksi .

Di bawah Penyediaan proksi manual , Matikan suis untuk Gunakan pelayan proksi .

Selain daripada penyelesaian yang disebutkan di atas, anda sentiasa dapat memeriksa kelajuan internet kerana Netflix memerlukan sambungan yang stabil dan pantas.

Periksa status pelayan Netflix