Cara memuat turun Kemas Kini Windows secara luar talian secara manual di Windows 10

Sebilangan besar daripada kita menggunakan Kemas kini Windows atau Kemas kini Microsoft untuk memastikan sistem operasi Windows 10/8/7 kami dan perisian Microsoft dikemas kini. Tetapi jika anda ingin, untuk beberapa alasan, memuat turun kemas kini secara manual dan menyimpannya ke komputer anda, ini adalah cara anda dapat melakukannya:

Muat turun Kemas Kini Windows secara manual

Pada Windows 10 , buka Tetapan> Kemas kini & Keselamatan> Kemas kini Windows. Di sini anda boleh Memeriksa kemas kini.

jeda kemas kini tetingkap

Anda juga boleh Menjeda Kemas Kini Windows, mengubah Waktu Aktif atau melihat Sejarah Pembaruan.

Sekiranya ada Kemas kini yang gagal dipasang, anda akan melihatnya menyebutkan perkara ini.

Sejarah Kemas kini Windows 10

Catat nombor KB Kemas kini Windows.

Pada Windows 7 , buka Panel Kawalan anda dan arahkan ke applet Windows Update. Sekiranya kemas kini tersedia, klik kemas kini Penting tersedia , atau pautan Kemas kini pilihan tersedia . Anda akan dapat melihat senarai beserta nombor KB.

wu-tersedia

Sekiranya tidak ada kemas kini, klik pada pautan Ulasan sejarah kemas kini anda . Di sini anda akan melihat senarai lengkap Kemas Kini Windows termasuk Kemas Kini Keselamatan dan Pek Perkhidmatan, jika ada, yang telah dipasang di komputer anda.

Muat turun Kemas Kini Windows secara manual

Catat nombor KB yang disebutkan dalam tanda kurung.

Sekarang anda mempunyai nombor KB, dan cari di sini di Microsoft.com. Sekiranya anda tidak menemui hasil yang sesuai untuk Muat turun, pilih Semua Microsoft. Dalam hasilnya, anda akan melihat artikel Pangkalan Pengetahuan mengenai kemas kini atau perbaikan terbaru dan juga halaman Muat turun.

Muat turun Kemas kini Windows secara manual di Windows

Sekiranya anda membuka halaman artikel KBnya, anda akan melihat pautan muat turun untuk semua sistem operasi. Pilih sistem operasi anda dan klik pada pautan untuk dibawa ke halaman muat turunnya.

muat turun-pautan-os

Klik pada butang muat turun untuk memuat turun dan menyimpan Kemas Kini Windows ke komputer anda.

wu-muat turun-halaman

Dengan cara ini, anda dapat memasang kemas kini secara manual pada salah satu atau lebih komputer anda, selagi ia berlaku untuk sistem operasi atau perisian yang dipasang.

Memuat turun, menyimpan, dan memasang Pembaruan Windows secara manual mungkin dilakukan jika anda perlu menyimpan kemas kini untuk beberapa alasan atau jika anda mendapati bahawa anda tidak dapat mengemas kini Windows menggunakan Windows Update.

Microsoft Update Catalog adalah perkhidmatan dari Microsoft yang menyediakan senarai kemas kini perisian yang dapat diedarkan melalui rangkaian korporat. Menggunakan Microsoft Update Katalog dapat membuktikan menjadi lokasi sehenti untuk mencari kemas kini perisian Microsoft, pemacu, dan perbaikan terbaru.

WSUS Offline Update adalah alat percuma yang menggunakan, anda boleh mengemas kini Microsoft Windows atau Microsoft Office dengan mudah tanpa mempunyai sambungan Internet.

Lihat cara mengemas kini Windows 10 di luar talian.

Lihat juga:

  1. Cara mengemas kini Aplikasi Windows Store di luar talian tanpa sambungan Internet di Windows 10
  2. Cara Mengemas kini Windows Defender secara manual di Windows 10.
Muat turun Kemas kini Windows secara manual di Windows