Gagal memaparkan keselamatan dan pilihan tutup

Sekiranya anda menemui mesej - Kegagalan untuk menampilkan pilihan keselamatan dan penutupan semasa cuba membuka tetingkap Pilihan Keselamatan dan Log Masuk dengan menekan CTRL + ALT + DEL atau cuba Memulakan Semula / Mematikan sistem, maka artikel ini mungkin membantu anda.

Gagal memaparkan keselamatan dan pilihan tutup

Gagal memaparkan pilihan keselamatan dan penutupan

Kemungkinan penyebab masalah ini adalah seperti berikut:

  1. Kerosakan fail sistem.
  2. Beberapa program pihak ketiga mungkin bertentangan dengan prosesnya.
  3. Perisian keselamatan Pihak Ketiga menghalang proses tersebut.

Kesalahan itu mungkin disertakan dengan pernyataan-

Proses logon tidak dapat menampilkan pilihan keselamatan dan logon ketika Ctrl + Alt + Delete ditekan. Sekiranya Windows tidak bertindak balas, tekan ESC atau gunakan suis kuasa untuk memulakan semula.

Anda boleh mencuba penyelesaian berikut untuk menyelesaikan masalah:

  1. Jalankan imbasan SFC dan DISM
  2. Jalankan penyelesai masalah Penyelenggaraan Sistem
  3. Selesaikan masalah sistem di Clean Boot State.

1] Jalankan imbasan SFC dan DISM

Penyebab utama masalah ini adalah fail sistem yang rosak. Dalam kes ini, menjalankan imbasan SFC dan DISM dapat membantu. Alat ini dapat membantu dalam mengesan fail yang hilang dan rosak dan menggantikannya.

Pemeriksa Fail Sistem disatukan dengan Perlindungan Sumber Windows, yang melindungi kunci dan folder pendaftaran serta fail sistem kritikal. Sekiranya ada perubahan yang terdeteksi pada fail sistem yang dilindungi, fail yang diubah akan dipulihkan dari salinan cache yang terletak di folder Windows itu sendiri.

Sekiranya imbasan SFC tidak membantu, anda boleh menjalankan imbasan DISM.

2] Jalankan penyelesai masalah Penyelenggaraan Sistem

Penyelesai masalah penyelenggaraan Sistem memeriksa masalah yang berkaitan dengan sistem dan menyelesaikannya jika mungkin. Prosedur untuk menjalankan Pemecah Masalah Pemeliharaan Sistem adalah seperti berikut:

Tekan Win + R untuk membuka tetingkap Run dan ketik panel kawalan arahan. Tekan Enter untuk membuka tetingkap Panel Kawalan. Tukar pilihan Lihat mengikut ikon Kecil (atau Ikon besar, itu bukan Kategori).

Pilih Penyelesaian Masalah> Sistem dan Keselamatan . Pilih penyelesai masalah Pemeliharaan Sistem dari senarai dan jalankan.

Penyelesai masalah Penyelenggaraan Sistem

Mulakan semula sistem setelah anda selesai.

3] Selesaikan masalah sistem dalam keadaan Boot Bersih

Sekiranya perisian pihak ketiga mengganggu prosesnya, kemungkinannya dapat diasingkan dengan menghidupkan semula sistem dalam keadaan but bersih. Dengan cara ini, anda dapat mengelakkan perisian pihak ketiga dilancarkan pada permulaan itu sendiri.

Sekiranya masalah dapat diselesaikan setelah menghidupkan semula sistem di Clean Boot State, cuba kenal pasti program yang menyusahkan dan nyahpasangnya.

Semua yang terbaik!

Gagal memaparkan pilihan keselamatan dan penutupan