Cara mengetahui Kunci Produk OEM Windows 10

Pengilang PC seperti HP, Dell, Asus, dll., Menawarkan OS Windows dengan Kunci Produk terbina dalam yang dapat diaktifkan dengan segera. Ini dipanggil sebagai Pengilang Peralatan Asal atau kunci OEM . Ia diprogramkan ke dalam PC anda. Kunci produk terbenam ini disimpan dalam NVRAM BIOS / EFI pada papan induk. Ini membolehkan pengguna memasang semula Windows pada PC tersebut berkali-kali. Namun, kerana kuncinya terkunci pada papan induk PC, pengguna tidak dapat menggunakannya pada PC lain. Walaupun begitu, hampir tidak ada perbezaan antara versi OEM atau runcit. Kedua-duanya adalah versi lengkap sistem operasi, dan dengan itu, merangkumi semua ciri, kemas kini, dan fungsi yang diinginkan oleh seseorang.

Baca : Bagaimana untuk mengetahui apakah lesen Windows 10 adalah OEM, Retail atau Volume

Cara mengetahui Kunci Produk OEM Windows 10

Kami akan menunjukkan kepada anda dua cara, dengan menggunakan mana anda dapat mengetahui Kunci Produk OEM Windows 10 anda:

  1. Menggunakan Prompt Perintah atau PowerShell
  2. Menggunakan Alat Kunci Produk OEM Windows 10 percuma.

Mari kita perhatikan secara terperinci.

1] Menggunakan Prompt Perintah atau PowerShell

Perintah Kunci Produk OEM Windows 10

Gunakan langkah-langkah yang disebutkan dalam catatan ini untuk mencari Windows Product Key menggunakan Prompt Perintah atau PowerShell. Tutorial ini berfungsi untuk kedua-duanya, Runcit dan juga untuk lesen OEM.

2] Menggunakan Alat Kunci Produk OEM Windows 10

Terdapat pencari kunci perisian ringkas yang dipanggil Windows 10 OEM Product Key Tool yang cam membantu anda mendapatkan Windows 10 OEM Product Key dengan cepat dan selamat.

ketahui Kunci Produk OEM Windows 10

Yang perlu anda lakukan hanyalah menjalankan muat turun dan program akan segera memaparkan kunci produk yang dikesan.

Ini, pada gilirannya, dapat digunakan untuk menginstal ulang Windows 10 dengan CD penyediaan Windows yang bersih untuk menghapus bloatware yang dipasang oleh pengeluar, atau untuk memasang semula Windows jika terjadi kerusakan atau kegagalan sistem.

Anda boleh memuat turun perisian percuma dari laman webnya.