Kemas kini Windows Kod ralat 0x8024402f pada Windows 10/8/7

Microsoft mengeluarkan kemas kini untuk terus meningkatkan sistem operasi Windows 10 terbaru mereka, tetapi banyak orang sering menghadapi ralat yang berbeza semasa cuba memuat turun atau memasangnya. Sebaik sahaja mesej ralat yang diterima adalah:

Terdapat beberapa masalah semasa memasang kemas kini, tetapi kami akan mencuba lagi kemudian. Sekiranya anda terus melihat ini dan ingin mencari di web atau menghubungi sokongan untuk mendapatkan maklumat, ini dapat membantu: (0x8024402f)

Sekiranya anda menerima kod ralat ini, maka siaran ini akan membantu anda menyelesaikan masalah ini.

Kod Ralat Kemas kini Windows 0x8024402f

Kod Ralat Kemas kini Windows 0x8024402f

Saya baru-baru ini menerima mesej ralat ini. Sekiranya anda menerima ralat ini semasa memuat turun Kemas kini Windows berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda cuba.

1] Reboot menggunakan PC dan gunakan sambungan yang berbeza. Contohnya, anda menggunakan sambungan kabel, menggunakan WiFi dan lihat.

2] Microsoft membenarkan pengguna mendapatkan Kemas Kini untuk produk Microsoft yang lain bersama dengan Pembaruan Windows. Anda perlu mematikan kemas kini produk Microsoft dari panel Tetapan dan melihat apakah itu sesuai untuk anda.

Untuk melakukan ini, buka Panel Tetapan Windows (tekan Win + I)> Kemas kini & keselamatan> Kemas kini tetapan> Pilihan lanjutan. Sekiranya pilihan Beri saya kemas kini untuk produk Microsoft yang lain semasa saya mengemas kini Windows dicentang, anda perlu mencentang kotak ini .

Windows Update Kod ralat 0x8024402f pada Windows 10

Sekarang cuba kemas kini mesin Windows 10 anda. Adakah ini membantu? Sekiranya tidak, terbalikkan perubahan yang anda buat.

3] Flush folder SoftwareDistribution dan lihat apakah itu sesuai untuk anda.

4] Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows. Windows 10 kini membolehkan anda menjalankan pemecah masalah dari laman Penyelesaian Masalah dalam Tetapan. Buka panel Tetapan> Kemas kini & keselamatan> Selesaikan masalah. Di sini anda akan melihat pilihan yang disebut Windows Update . Klik pada butang itu dan pilih Jalankan pilihan penyelesaian masalah .

Windows Update Kod ralat 0x8024402f pada Windows 10

Harap sesuatu di sini dapat menolong anda.

Sekiranya anda memerlukan lebih banyak cadangan, mungkin siaran ini akan membantu anda:

  • Kemas kini Windows gagal dipasang atau tidak akan dimuat turun
  • Selesaikan Masalah Pembaruan Windows, Kemas kini Microsoft, dan Perkhidmatan Kemas Kini Pelayan Windows
  • Tidak Dapat Mengemas kini Windows menggunakan Kemas Kini Windows
  • Selesaikan masalah dengan memasang Kemas Kini Windows di Windows - Soalan Lazim
Kod Ralat Kemas kini Windows 0x8024402f