Windows tidak dapat memasang fail yang diperlukan, Kod Ralat 0x80070570

Sekiranya anda menemui Windows tidak dapat memasang fail yang diperlukan, Kod Ralat 0x80070570 pada komputer Windows 10 anda semasa cuba memasang Windows 10, anda boleh mencuba penyelesaian yang akan kami kemukakan dalam catatan ini untuk berjaya menyelesaikan masalah ini.

Windows tidak dapat memasang fail yang diperlukan, Kod Ralat 0x80070570

Apabila anda menghadapi masalah ini. anda akan menerima mesej ralat penuh berikut:

Windows tidak dapat memasang fail yang diperlukan. Fail mungkin rosak atau hilang. Pastikan semua fail untuk pemasangan tersedia dan mulakan semula pemasangan. Kod ralat: 0x80070570

Windows tidak dapat memasang fail yang diperlukan, Kod Ralat 0x80070570

Sekiranya anda menghadapi kod ralat Pemasangan Windows ini 0x80070570, anda boleh mencuba penyelesaian yang disyorkan di bawah ini dan melihat apakah itu dapat menyelesaikan masalah:

  1. Cuba Pemasangan semula
  2. Muat turun imej Windows 10 ISO baru dan buat pemacu yang boleh di-boot pada USB lain
  3. Jalankan diagnostik memori pada RAM anda dan ganti stik RAM yang buruk (jika berkenaan)
  4. Ubah Tetapan BIOS

Mari kita lihat penerangan proses yang terlibat mengenai setiap penyelesaian yang disenaraikan.

1] Cuba semula Pemasangan

Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah mencuba semula proses pemasangan Windows. Dan memasang semula mungkin berfungsi dalam kes anda untuk memperbaiki ralat. Tetapi jika tidak, teruskan ke penyelesaian seterusnya.

2] Muat turun imej Windows 10 ISO baru dan buat pemacu yang boleh di-boot pada USB lain

Ada kemungkinan pemacu USB anda rosak atau mempunyai bahagian yang tidak dapat dibaca, maka teknologi penyangga akan mengesan ralat ini dan anda akan menerima mesej ralat.

Dalam penyelesaian ini, anda perlu memuat turun imej Windows 10 ISO baru, membuat pemacu yang dapat di-boot pada pemacu USB lain dan kemudian mencuba semula pemasangan. Sekiranya pemasangan masih gagal dengan ralat, teruskan dengan penyelesaian seterusnya.

Sekiranya anda menggunakan USB 3.0 lebih awal, anda boleh mencuba menggunakan port USB 2.0 kerana menggunakan teknologi yang berbeza dari USB 3.0 untuk membaca data.

3] Jalankan diagnostik memori pada RAM anda dan ganti tongkat RAM yang buruk (jika berkenaan)

Anda mungkin mengalami mesej ralat ini kerana penyediaan Windows 10 lebih suka tidak memasang Windows pada peranti anda jika ia menemui RAM yang buruk daripada crash sepanjang masa selepas pemasangan.

Oleh itu, jika anda mempunyai dua tongkat RAM, masing-masing sekurang-kurangnya 1GB, anda boleh mencuba mengeluarkannya dan mencuba pemasangan (tukar jika yang pertama mengembalikan ralat). Anda juga dapat memeriksa kesilapan RAM menggunakan Alat Diagnostik Memori terbina dalam. Ganti mana-mana RAM yang buruk dan kemudian cuba pemasangan semula.

4] Ubah Tetapan BIOS

Lakukan perkara berikut:

  • Boot PC anda dan tekan F2 atau F12 dan kekunci lain mengikut PC anda untuk boot ke BIOS.
  • Kemudian, pergi ke Pemacu> Operasi SATA atau yang serupa.
  • Tukar RAID Autodetect / AHCI menjadi RAID Autodetect / ATA atau yang serupa .
  • Simpan tetapan.
  • Mulakan semula PC anda.

Cuba pasang Windows dan periksa apakah ini sesuai untuk anda dalam memperbaiki ralat.

Semoga ini dapat membantu!