Gears of War 4 terus terhempas di Windows 10

Gears of War 4 adalah permainan terbaru dalam francais dan permulaan dari apa yang nampaknya merupakan trilogi baru. Ulasannya agak adil, tetapi tajuknya pasti tidak berada pada tahap kehebatan yang sama jika dibandingkan dengan permainan sebelumnya. Tetapi itu tidak bermaksud Gears of War 4 tidak disukai oleh peminat, kerana memang demikian. Sekiranya anda dalam talian sekarang, anda akan menemui ratusan yang masih bermain, dan itulah sebabnya kami tidak boleh mengabaikan salah satu masalah terbaru yang dihadapi oleh permainan ini di Windows 10.

Gears of War 4 terus terhempas

Anda lihat, beberapa orang mengadu Gear of War 4 terhempas atau membeku pada Windows 10 dan kadang-kadang, ia masih tersekat di skrin pemuatan. Selain itu, ada masa lain di mana permainan akan gagal dilancarkan, dan itulah masalahnya. Agak mengejutkan kerana, di Xbox One, permainan ini tidak mempunyai banyak masalah teknikal. Walau bagaimanapun, perkara jauh berbeza dalam versi Windows 10.

Apa yang akan kami lakukan sekarang adalah mencari cara yang cukup baik untuk menjadikan permainan anda berjalan lancar sekali lagi.

Gears of War 4 terus terhempas

Kami akan membincangkan perkara berikut:

  1. Kemas kini pemacu kad grafik (GPU)
  2. Adakah anda menggunakan kad grafik khusus?
  3. Matikan Async
  4. Lumpuhkan rak permainan Bar & Latar Belakang
  5. Periksa Kemas Kini Windows
  6. Tetapkan semula cache Kedai Microsoft
  7. Pasang semula permainan

1] Kemas kini kad grafik (GPU), pemacu

Kemungkinan adalah sebab orang menghadapi masalah dengan Gears of War 4 pada Windows 10, kemungkinan disebabkan oleh masalah dengan kad grafik. Mungkin memerlukan kemas kini baru. Oleh itu, kami mencadangkan untuk melayari laman web rasmi pembuat kad grafik anda untuk mencari pemacu terkini.

Setelah mengemas kini Pemacu Grafik, hidupkan semula komputer dan periksa sama ada semuanya berjalan lancar seperti yang sepatutnya.

2] Adakah anda menggunakan kad grafik khusus?

Inilah masalahnya, Gears of War 4 adalah permainan yang menuntut, jadi tidak masuk akal untuk menjalankannya pada sistem tanpa dipasang GPU khusus. Sekarang, jika komputer anda dilengkapi dengan kad grafik khusus dan bersepadu, anda perlu memeriksa sama ada yang betul adalah lalai.

Untuk membuat perubahan, pergi ke Panel Kawalan NVIDIA atau Pusat Kawalan Pemangkin AMD.

3] Matikan Async

Mungkin anda perlu memutar balik pemacu. Anda boleh mematikan Async setelah mengembalikan pemacu anda. Lancarkan Gears of War 4> Pilihan> Video Lanjutan> Matikan Komputer Async.

4] Lumpuhkan rak permainan Bar & Latar Belakang

Untuk mematikan bar Permainan & DVR, buka Tetapan Windows 10> Permainan> Bar permainan> Matikan Rekod klip permainan, Tangkapan Skrin, dan siarkan menggunakan bar permainan.

Seterusnya, arahkan ke Game DVR di bar sisi menu Permainan & Matikan Rekod di latar semasa saya bermain permainan.

Lihat jika ini membantu.

3] Periksa Kemas Kini Windows

Mungkin masalahnya adalah Windows 10 itu sendiri, dan oleh itu, kemas kini hanya dapat memperbaiki semuanya. Dalam kes ini, kami sarankan untuk mengklik pada kekunci Windows + I untuk menjalankan aplikasi Tetapan, dan sejak itu, pilih Kemas kini & Keselamatan.

Langkah terakhir adalah dengan mengklik Kemas Kini dan menunggu sistem memeriksa dalam talian untuk melihat apakah ada kemas kini yang tersedia. Sekiranya ya, muat turun akan dimulakan dengan segera, jadi tunggu sehingga selesai, kemudian mulakan semula komputer anda.

4] Tetapkan semula cache Microsoft Store

Ini adalah sesuatu yang harus anda lakukan sekiranya Gears of War 4 melakukan perkara yang tidak sepatutnya dilakukan. Dalam kes sedemikian, pilihan terbaik adalah menetapkan semula cache Microsoft Windows Store. Setelah selesai, jalankan permainan sekali lagi dan periksa sama ada ia dapat berjalan dengan lancar sekali lagi.

5] Pasang semula permainan

Nyahpasang, dan pasang permainan baru dari Kedai Microsoft.

Kita harus menunjukkan bahawa masalah ini tidak selalu mudah diselesaikan kerana kemungkinan terdapat banyak masalah. Walau bagaimanapun, kami yakin bahawa sekurang-kurangnya satu cadangan kami di sini semestinya menjadikan semuanya kembali normal.

Gears of War 4 terus terhempas