Matikan Tekan dan tahan fungsi klik kanan pada Wacom Pen di Windows 10

Kadang-kadang, tanpa alasan yang jelas, anda boleh menghabiskan banyak masa untuk mencuba menonaktifkan tekan-tahan untuk fungsi klik kanan Wacom Pen untuk tablet dan peranti sentuh Windows 10. Sekiranya anda berada di tengah-tengah situasi seperti ini, kami menawarkan penyelesaian di sini.

Lumpuhkan fungsi Wacom Pen Tekan & Tahan klik kanan

Masalah utama di sini ialah lingkaran muncul ketika pengguna menahan pen terlalu lama dan pembekuan kursor seterusnya sesuai dengan tindakan pen. Ini menjadikan peranti tablet anda tidak sesuai untuk digunakan, buat sementara waktu. Untuk memperbaikinya, lakukan perkara berikut.

Buka panel kawalan. Ketik 'Pena dan Sentuh' di kotak carian Panel Kawalan untuk membuka tetapan ' Pen dan Sentuhan '. Harap maklum bahawa tetapan 'Pen dan Sentuhan' hanya tersedia pada model yang dilengkapi layar sentuh, dan biasanya anda tidak dapat menemui 'Pen dan Sentuhan' di bawah 'Panel Kawalan' pada model bukan sentuh.

Panel kawalan

Di sana, di bawah kotak tetapan 'Pen dan Sentuh' yang terbuka klik kiri entri 'Tekan dan tahan' dan tekan 'tetapan'.

Tindakan apabila disahkan membuka skrin ' Tekan dan Tahan ' yang lain.

Cari pilihan yang berbunyi ' Aktifkan Tekan dan Tahan untuk mengklik kanan '. Apabila dilihat, hapus centang kotak yang bertanda pilihan ini.

Matikan Tekan dan tahan fungsi klik kanan pada Wacom Pen

Matikan Tekan & Tahan pada Wacom Pen menggunakan Registry

Ini memerlukan penyesuaian tetapan pendaftaran. Oleh itu, disarankan untuk membuat sandaran karya anda sebelum anda meneruskannya lebih jauh.

Dengan andaian, anda telah membuat sandaran, buka Editor Registry dan arahkan ke alamat berikut

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Wisp \ Sentuh

Klik dua kali nilai DWORD 32-bit bernama TouchMode yang kelihatan di panel sebelah kanan dan ubah data nilainya dari 1 ke ( untuk menghidupkan atau mematikan ciri 'tekan dan tahan untuk mengklik kanan' untuk skrin sentuh anda.

Setelah selesai, cukup tutup Registry Editor dan mulakan semula komputer anda untuk membolehkan perubahan tersebut berlaku.

Beritahu kami jika ini membantu anda.