Peranti memerlukan ralat pemasangan lebih lanjut pada Windows 10

Sekiranya anda menghadapi ralat Peranti memerlukan pemasangan lebih lanjut semasa cuba menyambungkan peranti luaran ke sistem anda, maka artikel ini mungkin berguna untuk anda. Biasanya, peranti luaran seperti stik USB, fon kepala, pembesar suara, dan lain-lain memasang pemacu automatik semasa anda menyambungkannya pada mainan. Ini bermaksud bahawa pemacu dimuat turun dan dipasang ke dalam sistem sebaik sahaja anda menyambungkannya ke sistem anda. Walau bagaimanapun, sekiranya pemandu rosak atau ketinggalan zaman, anda mungkin menghadapi ralat dalam perbincangan. Sebab lain untuk masalah ini mungkin menunggu kemas kini, memeriksa peristiwa yang salah dan versi pemacu Intel PROSet Wireless yang salah.

Peranti memerlukan pemasangan lebih lanjut

Peranti memerlukan pemasangan lebih lanjut

Sebelum meneruskan penyelesaian lain, pastikan Windows dikemas kini ke versi terbaru. Juga, ingat untuk mengesahkan bahawa anda memeriksa acara yang betul pada penonton acara. Selepas itu, anda boleh meneruskan penyelesaian berikut untuk menyelesaikan masalah ini:

  1. Kemas kini pemacu peranti secara manual ke versi terkini
  2. Pasang versi terbaru pemacu Intel PROSet Wireless pada sistem Intel.

1] Kemas kini pemacu peranti ke versi terkini

Penyebab utama ralat " Peranti memerlukan pemasangan lebih lanjut " adalah bahawa pemacu peranti luaran mungkin rosak atau ketinggalan zaman. Ini lebih biasa dengan peranti seperti pencetak dan pengimbas yang pemacu mereka melalui media luaran yang disediakan bersama mereka.

Dalam kes ini, anda boleh memuat turun pemacu dari laman web pengeluar dan memasangnya kemudian ke dalam sistem anda sambil memastikan peranti tersebut tetap tersambung.

Perlu diperhatikan bahawa jika anda mempunyai pemacu yang sudah diinstal sebelumnya dalam sistem anda, terutama untuk pencetak dan pengimbas, anda harus mengeluarkan pemacu lama sebelum memasang yang baru. Jika tidak, kedua-dua pemandu akan saling mengganggu.

Sebaiknya muat turun pemacu dari laman web pengeluar, nyahpasang pemacu yang ada, dan pasang semula.

2] Pasang pemacu Intel Wireless PROSet versi terkini

Ramai pengguna yang melaporkan kesalahan tersebut juga menyatakan bahawa wayarles mereka tidak berfungsi dengan baik. Didapati bahawa pelakunya adalah pemandu Intel PROSet Wireless yang ketinggalan zaman.

Peranti memerlukan pemasangan lebih lanjut

Untuk menyelesaikan masalah tersebut, anda boleh memuat turun versi terbaru pemacu Intel PROSet Wireless dari intel.com dan memasangnya ke dalam sistem anda.

Pastikan anda menjalankan sistem Intel dan memuat turun pemacu yang betul bergantung pada sama ada sistem anda menggunakan sistem 32-bit atau 64-bit.

Semoga ini dapat membantu.

Peranti memerlukan pemasangan lebih lanjut