Cara Menyahpasang Windows 8 sepenuhnya dari komputer anda

Pratonton Pembangun Microsoft Windows 8 berjanji untuk menjadi salah satu sistem operasi terbaik oleh Microsoft. Sebilangan besar pengguna yang menggunakan Window 8 Developer Preview telah memberikan ulasan positif untuk sistem operasi ini.

Telah dilaporkan bahawa Pratonton Pembangun Windows 8 telah dimuat turun 500,000 kali dalam masa kurang dari satu hari selepas dilancarkan. Dan sekarang, kita dapat yakin bahawa ia telah melepasi angka satu juta.

Pratonton Pembangun Windows 8 telah memperkenalkan banyak ciri dan konsep baru dan sesuai dengan semua sistem yang bersesuaian dengan Windows 7. Atas sebab ini, sebahagian besar pengguna melakukan boot semula Windows 8 Pratonton Pembangun dengan Windows 7.

Sekiranya atas sebab tertentu, anda ingin menyahpasang Windows 8, anda boleh mengikuti salah satu daripada 2 kaedah yang dibincangkan di bawah:

Nyahpasang Windows 8 menggunakan Boot Option di msconfig.

1. Ketik msconfig dalam carian mula dan tekan Enter.

2. Kotak Konfigurasi Sistem akan terbuka. Navigasi ke Tab Boot dan pilih Pratonton Pembangun Windows. Klik seterusnya pada Delete .

3. Klik pada butang Terapkan dan akhirnya klik pada OK .

4. Sekarang, anda hanya perlu memformat partisi di mana anda telah memasang Windows 8 Developer Preview dan kemudian anda dapat mendapatkan kembali ruang cakera anda. Untuk melakukannya, buka folder Komputer dan klik kanan pemacu yang telah dipasang. Pilih Format.

Itu sahaja! Anda semua sudah selesai!

Nyahpasang Windows 8 menggunakan EasyBCD

1. EasyBCD adalah utiliti percuma yang boleh digunakan untuk menyahpasang Pratonton Pembangun Windows 8. Untuk ini, pertama sekali anda perlu memuat turun dan memasang aplikasi EasyBCD pada Windows 7.

2. Setelah memasang EasyBCD, jalankan . Klik Ya jika diminta oleh Kawalan Akses Pengguna

3. Sekarang, klik pada butang Edit Boot Menu . Anda akan melihat entri bernama Windows Developer Preview. Pilihnya dan klik pada butang Padam .

4. Permintaan pengesahan akan muncul. Klik Ya .

5. Sekarang, anda baru sahaja membuang entri Pratonton Pembangun Windows 8 dari menu but anda. Klik pada tetapan S ave dan tutup aplikasi.

6. Langkah terakhir adalah memformat partisi di mana anda telah memasang Windows 8 Developer Preview untuk mendapatkan kembali ruang cakera anda.

Mengikuti langkah-langkah ini, anda akan berjaya menyahpasang Pratonton Pembangun Windows 8 dari komputer anda sepenuhnya.